Categories: اخبار نساجی

رحیمی: سرمایه گذاران خارجی شش میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی وام می گیرند

 

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد ۲۰ درصد از کل موجودی بالای ۳۰ میلیارد دلار صندوق توسعه ملی یعنی بیش از شش میلیارد دلار با مجوز مجلس برای اعطای وام به سرمایه گذاران خارجی اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدرضا رحیمی روز یکشنبه در مراسم اعلام رسمی گزارش جهانی سرمایه گذاری خارجی و جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: از همه سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان خارج از کشور دعوت می کنیم تا از فرصتی که دولت برای استفاده از صندوق توسعه ملی و اعطای تسهیلات ارزی برای آنها ایجاد کرده است برای سرمایه گذاری در ایران استفاده کنند.

رحیمی که در جمع گروهی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و جمعی از مسوولان مختلف کشور سخن می گفت ، همچنین با اعلام این خبر که استانداران در هفته آینده اختیارات بیشتری را از دولت خواهند گرفت، گفت: باید ساختارها را در مسیر جذب سرمایه های خارجی اصلاح کنیم و با اعطای اختیارات بیشتر به استانداران و گمرکات کشور، دیوانسالاری های بی مورد را در برابر مسیر سرمایه گذاری های خارجی تسهیل کنیم.

وی همچنین با اشاره به تحریم ها و تشدید فشارهای خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز که ما را تحت تحریم قرار داده اند و قطعات و ماشین آلات مختلف مورد نیاز کارخانه ها را در اختیار ما قرار نمی دهند باید خودمان آستین بالا بزنیم و نیازهای خود را برطرف کنیم و چه بسا در بخشهای مختلف از جمله صنعت نفت این اتفاق رخ داده است.

رحیمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هفدهمین قدرت اقتصادی جهان است، به تحریم های نفتی جدید علیه ایران اشاره کرد و گفت: درآمدهای حاصل از نفت که امروز تحت تحریم قدرت های سلطه جو قرار گرفته است، تنها ۱۰ درصد از چرخه اقتصادی ایران را تشکیل می دهد و هوشمندی ایرانیان به حدی است که اگر صادرات نفت قطع شود راههای دیگری را برای درآمدزایی برای کشور ایجاد خواهند کرد.

وی همچنین به پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف از جمله صنعت دفاعی اشاره کرد و گفت: در صنایع دفاعی زمانی بود که ما برای ساختن حتی یک فشنگ ساده محدودیت داشتیم اما امروز غرش موشک های پیشرفته ما گوش دشمنان را کر کرده است و ساختن هواپیماهای بدون سرنشین تبدیل به یک کاردستی ساده در صنعت دفاعی کشور شده است.

معاون اول رییس جمهوری شرایط امروز ایران را به یک معنا به زمان جنگ تشبیه کرد و گفت: در چنین شرایطی باید کشور را در مقابل همه قدرتهایی که قصد ضربه زدن به آن دارند، به پیش ببریم و در چنین شرایطی وظیفه همه استانداران و سفرای ایران در کشورهای خارجی است تا فضا را برای حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران آماده کنند و در این مسیر به حرفهای ناروا و تهمت ها اعتنا نکنند.

رحیمی با اشاره به تقویت وحدت و یکدلی میان مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه قوای سه گانه، این تقویت همدلی و وحدت را یکی از برکات تحریم ها دانست و رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب در سخنرانی معظم له در مشهد مقدس را عامل موثری در تقویت همدلی و وحدت میان مسوولان برشمرد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به تلاش دشمنان جمهوری اسلامی ایران و تبلیغات آنها به ویژه تبلیغ مسموم رسانه ای برای ناامن جلوه دادن فضای سرمایه گذاری در ایران اشاره و اضافه کرد: غربی ها نه تنها خودشان برای ما مشکل ایجاد می کنند بلکه با تبلیغات رسانه ای و سفر به کشورهای دیگر آنهار ا نیز تحت فشار قرار می دهند تا با ایران وارد همکاری و سرمایه گذاری نشوند.

وی گفت: دشمنان بدانند که اگر برای ایران مشکلاتی ایجاد کرده اند ایران هم در مقابل مشکلات زیادی برای آنها به وجود آورده است و این دو به مثابه دو ابرقدرت مقابل هم قرار گرفته اند چرا که اگر ایران امروز یک ابرقدرت نبود، این همه دولتها و قدرت های زورگو مقابل ایران صف آرایی نمی کردند.

در این مراسم پیش از سخنرانی رحیمی ، سیدشمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و امور دارایی نیز گزارشی از سرمایه گذاری خارجی در کشور ارایه کرد.

در پایان این مراسم، معاون اول رییس جمهوری با اهدا لوح تقدیر به تعدادی از سرمایه گذاران نمونه، از زحمات و فعالیت های آنها قدردانی کرد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

1 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

1 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

1 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago