Categories: اخبار نساجی

رسانه های چین: وقت دنیای بدون آمریکا رسیده است

رسانه های جمعی چین با اشاره به نگرانی های گسترده جهانی ناشی از تداوم سردرگمی های اقتصادی در آمریکا، ضمن طرح انتقادهای جدی از دولت باراک اوباما، نوشتند: وقت آن رسیده که دنیایی بدون آمریکا بسازیم.

رسانه های چین با ابراز نگرانی از شکل گیری فاجعه اقتصادی درآمریکا خاطر نشان کرده اند که بحران مالی زندگی غیرآمریکایی ها را نیز به مخاطره انداخته است.

خبرگزاری رسمی چین درگزارشی نوشت: الان وقت آن رسیده است که دنیایی با مبنای غیر آمریکایی بسازیم.

شین هوا می نویسد، پس از جنگ خونین جهانی آمریکا به دنبال ایجاد یک امپراتوری بود که بتواند همه را زیر سلطه داشته باشد اما آنها حتی نتوانستند دوستی همه کشورها را برای خود مهیا کنند.

این خبرگزاری می افزاید: آمریکا کشوری است که برای تامین منافع خود به هرگوشه و کناری از جهان سرک می کشد اما نمی گذارد کسی به سواحل آن نزدیک شود.

شین هوا جاسوسی از کشورهای دیگر، شکنجه زندانیان و کشتار غیرنظامیان با هواپیماهای بدون سرنشین را از شاخص های بارز آمریکا عنوان کرده و می نویسد: امپراتور جهان در کاهش تنش ها و جنگ ها نقشی نداشته و نظم نوین مطلوبی در دنیا برقرار نکرده است.

راه اندازی جنگ ها و برهم زدن توازن مالی توسط دولت آمریکا از مسایل دیگری است که خبرگزاری چین به آن اشاره کرده و می نویسد: امروز آمریکا به دنیا بحران های مالی صادر و جنگ های ناخواسته تحمیل می کند، تنش ها و منازعات منطقه ای را دامن می زند و درحالی که در برقراری ثبات و جلوگیری از تروریسم وکشتار در عراق عاجز مانده در وال استریت برای خروج از یک فاجعه اقتصادی درگیر است.

شین هوا دراین گزارش با تاکید براینکه آمریکا به عنوان یک ابرقدرت از مسوولیت های خود شانه خالی کرده ، از کشورهای دیگر خواسته با توجه به مشکلات به وجود آمده برای دنیا آنان به صورت متحد جهانی غیرآمریکایی بسازند که درآن همه به حق حاکمیت دیگران احترام می گذارند و حاضرند برای حل مشکلات داخلی یکدیگر دست به دست هم بدهند.

براساس این توصیه درچنین جهانی سازمان ملل باید مسایل مهم جهان را حل و فصل کند و کسی حق ندارد با عبور از این سازمان و با اقدام نظامی علیه دیگران و سرنوشت آنها تصمیم بگیرد.

خبرگزاری چین در ادامه می نویسد: در این جهان باید سامانه های مالی از انحصار خارج شوند و اصلاحات اساسی و زیربنایی روی آنها صورت گیرد.

شین هوا اصل دیگر رهایی از بحران مالی ایجاد شده توسط دولت آمریکا را معرفی یک ارز جدید دانسته تا دنیا از اتکا به دلار خلاصی یافته و به دنبال آن جامعه بین المللی بتواند از مشکلات سیاسی و اقتصادی فاصله بگیرد.

چین به عنوان بزرگترین کشور طلبکار ازآمریکا از تشدید بحران مالی و ورشکستگی دولت باراک اوباما بشدت نگران است .

گلوبال تایمز یک روزنامه دولتی چین دو روز قبل درمطلبی مسوولان این کشور رااز پیمودن راه غرب برای پیشرفت برحذر داشت.

روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین نیز چندی قبل در گزارشی نوشت: قدرت هایی چون آمریکا دیگر نمی توانند مالک هر چیزی باشند که اراده می کنند.

این روزنامه با اشاره به تحولات وسیع بین المللی افزود: جهان اکنون در یک تقاطع قرار گرفته و دیگر زمان قدیم نیست که قدرت های بزرگ مقرراتی را تنظیم کرده و ضعیف تر ها را وادار به اجرای آن کنند و بین خود به توزیع قدرت و ثروت بپردازند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago