Categories: اخبار نساجی

رشد بخش صنعت مثبت شد

 

وزیر صنعت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با اشاره به رشد ۶۰ درصدی حضور شرکت‌ها در نمایشگاه گفت: آمار دقیق از کاهش اشتغال بخش مسکن نداریم اما بر اساس آمارها امسال رشد منفی بخش صنعت مثبت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار کرد.

 محمدرضا نعمت زاده در مراسم افتتاح این نمایشگاه با اشاره به رشد ۶۰ درصدی حضور شرکت ها در نمایشگاه گفت:بخش صنعت در سال ۹۱ با رشد منفی ۳۶ درصدی مواجه بود که این شرایط در سال گذشته با سرعت کمتری ادامه پیدا کرد اما در سال جاری روند رشد صنعت مثبت شده است.

نعمت زاده به کاهش میزان اشتغال زایی به دنبال رکود بخش ساختمان اشاره کرد و افزود: آمار دقیق و درستی از کاهش اشتغال بخش مسکن نداریم اما بر اساس آخرین آمارها در چهار ماه ابتدایی امسال رشد منفی بخش صنعت مثبت شده است که به طور قطع در میزان اشتغال تمامی بخش های صنعتی تاثیرگذار بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در سال ۹۱ بخش صنعت ۳۶ درصد رشد منفی داشت که این میزان در سال ۹۲ با سرعت کمتر ادامه یافت اما از ابتدای سال جاری این رشد مثبت شده است.

وی افزود: در تولید خودروی سواری در چهار ماه ابتدایی امسال ۷۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل وجود دارد. قطعه سازان نیز در سال جاری فعالتر شده اند و در سه ماه ابتدایی امسال ۲۰ هزار نیروی کار جدید را جذب کرده اند.

نعمت زاده با بیان اینکه امور ساختمانی اعم از عمرانی، مسکونی، اداری و صنعتی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه های سرمایه گذاری ملی را تشکیل می دهد اظهارکرد: نقش صنعت ساختمان در تولید ناخالص ملی بسیار حائز اهمیت است و تولید یک میلیون مسکن در سال با استفاده از مصالح پایه ای مانند فولاد و سیمان داخلی صورت می گیرد.

وی در خصوص نمایشگاه ساختمان گفت: چهاردهمین نمایشگاه صنعت ساختمان نسبت به سال گذشته با رشد ۶۰ درصدی شرکت کنندگان مواجه شده و نشان می دهد که تولید کنندگان به شرایط کشور امیدوار شده اند و آمار و ارقام ها نیز مؤید بهبود صنعت در سال جاری است.

وی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته شرایط تولید کنندگان مناسب نبوده است، اظهار کرد: با سیاست های دولت در جهت خروج از رکود این امیدواری وجود دارد که موانع تولید برطرف و زمینه های رونق ایجاد شود.

* هفته آینده لایحه تقویت تولید در مجلس بررسی می‌شود

نعمت زاده از ارائه لایحه ای به منظور تقویت تولید به مجلس در هفته جاری خبر داد و افزود: این لایحه به صورت فوریتی به مجلس ارائه می شود.بخش مسکن و صنایع ساختمانی در تجهیزات و وسائل جنبی رشد قابل توجهی داشته است و این امیدواری وجود دارد که نمایشگاه امسال بتواند موجب تقویت تولید کنندگان در این بخش شود.

وی با اشاره به بالا بودن رشد مصرف انرژی در کشور، تاکید کرد: ساختمان های کشور باید به عایق های سرما و گرما تجهیز شوند و در نمایشگاه امسال نیز رشد مناسبی از حضور شرکت هایی که در خصوص وسایل عایقی و حرارتی فعالیت می کنند ، دیده می شود.

نعمت‌زاده در ادامه بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی تاکید کرد و گفت: ایران کشوری چهار فصل است و هوای گرم و سرد دارد اما متاسفانه مصرف انرژی در ایران بیش از متوسط جهانی است. لذا باید ساختمان‌های خود را به عایق‌هایی که ما را از گرما و سرما محفوظ بدارند تجهیز کنیم.

وی گفت: در بازدیدی که از مجموعه نمایشگاه داشتیم در و پنجره‌های مدرن‌تر و شیشه‌های دوجداره‌ را دیدیم و امیدواریم سازندگان، معماران و مهندسان ساختمان در بحث صنعت ساختمان و ساخت‌وساز به این مساله توجه جدی نشان بدهند

نعمت زاده بیان کرد: حضور همزمان شرکت ها و کشور های خارجی و تولید کنندگان داخلی در این نمایشگاه ، فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و تعامل بیشتر تولید کنندگان و فعالان ساخت و سازاست. در این نمایشگاه کالاهایی چون ابزارآلات، تجهیزات و ماشین آلات ساختمانی، تجهیزات و لوازم ایمنی کار، در و پنجره، نشریات و نرم افزارها، آسانسور و بالابرها، رنگ، چسب و رزین و عایقها،آهن الات،مفتول و صنایع وابسته ،تونل،سد،راه،سیستم های سرمایشی و گرمایشی، حمام، سونا و آشپزخانه، دکوراسیون و معماری داخلی، شیرآلات بهداشتی، کاشی و سرامیک ارائه شده است.

به گزارش تسنیم، این نمایشگاه تا بیست و یکم مرداد از ساعت ۹ تا ۱۶ پذیرای حضور علاقه مندان و متخصصان است.۱۱۵۸شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت بالغ بر ۵۲ هزار متر مربع آخرین توانمندی های خود را در معرض دید قرار داده اند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

12 ساعت ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

19 ساعت ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

19 ساعت ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

19 ساعت ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

2 روز ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

2 روز ago