اخبار فرش ماشینی

رشد سفارشات ماشین آلات نساجی ایتالیا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱

شاخص دریافت سفارشات برای ماشین آلات نساجی ایتالیا برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، پردازش شده توسط ACIMIT، انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات نساجی ایتالیا، ۴۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ نشان داد. به صورت مطلق، این شاخص به ۱۲۷.۹ رسید.

این رشد توسط هر دو بازار ماشین آلات نساجی ایتالیا و بازارهای خارجی ایجاد شد. به‌طور دقیق‌تر، سفارش‌های داخلی ۸۳ درصد نسبت به دوره اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۰ افزایش یافت و به قدر مطلق ۲۳۴.۶ رسید. سفارشات جمع آوری شده در خارج از کشور با رشد ۳۶ درصدی به ارزش شاخص مطلق برابر با ۱۱۶.۴ رسید.

ITMA 2023 Milan

به طور سالانه، شاخص دریافت سفارشات ۹۵ درصد افزایش یافت و به قدر مطلق ۱۲۸ واحد رسید. افزایش سفارشات خارج از کشور ۷۹ درصد بوده است در حالی که سفارشات جمع آوری شده برای بازار داخلی ۲۰۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

الساندرو زوکی، رئیس ACIMIT، در مورد نتایج این نظرسنجی اظهار داشت: «ما در حال تجربه بهبودی در بخش فروش و صادرات ماشین آلات نساجی هستیم که اصلاً انتظارش را نداشتیم. تولید به سطح قبل از همه گیری کووید بازگشته است، در حالی که تقاضای خارجی در بیشتر بازارها قوی بوده است، و در ایتالیا از مشوق‌های دولتی بهره برده است.

با این حال، با توجه به در دسترس بودن کمیاب قطعات و مواد اولیه به دلیل قطع زنجیره تامین، بسیاری از سفارش‌هایی که باید تکمیل شوند اکنون باعث نگرانی شده است. به این موارد، افزایش شدید هزینه انرژی نیز اضافه شده است.

بنابراین، انتظار می‌رود سال ۲۰۲۲ سالی باشد که در آن خوش‌بینی و فروش بالا همچنان برای بخش ماشین‌آلات نساجی ایتالیا حاکم باشد، در انتظار برگزاری نمایشگاه ITMA 2023، مهم‌ترین نمایشگاه ماشین‌آلات نساجی جهان، که قرار است در ژوئن ۲۰۲۳ در میلان برگزار شود هستیم و قطعا این یک مزیت عالی برای ماست.

“رئیس ACIMIT نتیجه گیری می کند و اضافه می کند که” ITMA Milan راه اندازی مجدد قطعی بخش ماشین آلات نساجی را نشان می دهد و رهبری ایتالیا را در زمینه فناوری های نساجی تایید می کند. این یک فرصت ضروری برای تمام مشاغل ایتالیایی خواهد بود. ”

در آخرین آمارهای ارایه شده توسط انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات نساجی ایتالیا چین و ترکیه در صدر جدول بزرگترین وارد کنندگان ماشین آلات نساجی از ایتالیا قرار دارند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

17 ساعت ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

18 ساعت ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

18 ساعت ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago