Categories: اخبار نساجی

رشد ۱۳۳ درصدی ورود هیات‌های تجاری به ایران

 

 تازه‌ترین گزارش‌ها از اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری نشان می‌دهد که در سه ماه نخست امسال حضور هیات‌‌های بازرگانی خارجی در ایران ۱۳۳درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، معاون امور بازاریابی و تنظیم روابط سازمان در این مورد گفت: در بهار سال ۱۳۹۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش ۱۳۳ درصدی تعداد هیات‌ها ، ۵۰ درصدی تعداد کشورها و ۳۰ درصدی تعداد اعضا بودیم.

به گفته میرابوطالب بدری در سه ماه نخست سال گذشته ۱۵۹ بازرگان در قالب شش هیات از هشت کشور جهان وارد ایران شدند که این ارقام در مدت مشابه امسال به ۲۰۷ بازرگان در قالب ۱۴ هیات از ۱۲ کشور افزایش یافتند.

او یکی از دلایل رشد محدود تعداد اعضای هیات‌ها، نسبت به سایر شاخص‌ها را کیفی‌نگری در جذب اعضا عنوان کرد و افزود: این مساله تاثیر زیادی در جذابیت هیات‌های پذیرشی و استقبال واحدهای تولیدی- صادراتی ایرانی از این رویدادها دارد.

بر اساس اعلام معاون امور بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت هیات‌های تخصصی ورودی به ایران از کشورهای سوئیس، آلمان، اتریش، آفریقای جنوبی، چین ،ترکیه، روسیه، آذربایجان ، قزاقستان، ارمنستان ، لبنان و عراق بودند که در مدت حضور خود در کشور از ظرفیت‌های تجاری ایران بازدید و در مورد گسترش همکاری‌ها با همتایان ایرانی رودرو مذاکره کردند.

بدری گفت: هیات‌های نام برده شده، همزمان با رویدادهای بین‌المللی- تخصصی اثر گذار و مهم در سطح خاورمیانه از جمله نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی، نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، داندانپزشکی و علوم آزمایشگاهی، نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع ریلی، نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و صنایع غذایی و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی پذیرش شدند.

آنگونه که معاون امور بازرایابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت خبر می‌دهد قرار است همزمان با برگزاری دیگر نمایشگاه‌های بین‌المللی – تخصصی در تهران و شهرستان‌ها با هماهنگی تمام مجریان نمایشگاه‌های تخصصی- بین‌المللی و رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف، نسبت به پذیرش هیات‌ها اقدام شود.

بدری گفت: نتایج مذاکرات، ملاقات‌ها و بازدیدهای اعضائ هیات‌های اعزامی و پذیرشی با طرف‌های ذی‌ربط از طریق تماس‌های تلفنی و مکاتبات مستمر با رایزنان بازرگانی کشور و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، در حال پیگیری است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

شرح وظایف واحد تولید در سالن های ریسندگی

بنیان اصلی کارخانه بر مبنای تولید بنا می شود. واحد تولید در واقع در راس…

4 ساعت ago

هدف شرکت الیاف شیوا ارائه انواع محصولات متفاوت و متنوع به بازار است (ویدیو)

شرکت شیوا در زمینه تولید الیاف پلی استر فعالیت میکند. بیشترین آمار صادرات متعلق به…

2 روز ago

شرح وظایف واحد مهندسی صنعتی – مطالعه موردی: سالن ریسندگی

مهندسی صنایع بطور کلی نقش بهینه کردن روش و هزینه انجام کار را برعهده دارد.…

2 روز ago

اندازه گیری عسلک پنبه جهت ارتقای کیفیت پنبه کشت شده در کشور

از جمله معایب پنبه با میزان عسلک بالا می توان به پیچیدگی بالای الیاف دور…

3 روز ago

چاپ پیگمنت به دلایل مختلف در آینده افزایش خواهد یافت (ویدیو)

آقای مصطفی ارگین در گفتگو با مجله کهن فرمودند: شرکت فاما با سابقه ۲۵ ساله…

3 روز ago

نمایشگاه ITM 2024 استانبول از استقبال بین المـللی برخوردار شـد (ویدیو)

نمایشگاه ماشین آلات نساجی ITM 2024 در استانبول با تنوع بسیاری از محصولات با طیف…

4 روز ago