اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌ها

۱۰ فروشگاه برتر فرش ایران در سال ۹۸

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فروشگاه فرش – فرش یا قالی یکی از مهمترین اجزای خانه‌های ایرانی است ، نمادی فرهنگی که به دلیل تنوع طرح و رنگ ، امروزه برای بسیاری از خانواده‌های ایرانی از یک کالای لوکس به کالای ضروری تبدیل شده است. فرش‌های ایرانی در انواع برندها و مدل‌ها ، از سنتی تا مدرن ، در کارخانجات متعدد تولید شده و در قالب فروشگاه‌های گوناگون بصورت حضوری و غیرحضوری به فروش می‌رسند. اگر شما قصد خرید انواع فرش دستباف و فرش ماشینی یا آشنایی با مطرح‌ترین برندها و فروشگاه‌ها را دارید ، در این مقاله با ما همراه باشید تا ۱۰ فروشگاه برتر فرش ایران در سال ۹۸ را به شما معرفی کنیم.

تنوع طرح در فرش ایرانی

فرش های ایرانی با انواع مدل‌های بافته‌شده در طول تاریخ ، بیانگر افکار و سبک زندگی مردم هر دوره بوده‌اند. چنانچه می‌بینیم ذهن پویای بافنده با هنر دست وی آن‌گونه درهم آمیخته که ضمن خلق اثری ماندگار و دلنشین ، با ذهن بیننده ارتباطی عمیق برقرار می‌کند. این ظرافت و زیبایی در قالب طرح‌های متنوع از دوران هخامنشیان تا ساسانی و همچنین بعد از اسلام بروز می‌کند. طرح‌های چشم‌نوازی چون طرح و نقش شکارگاه ، طرح‌های ترکمن ، بلوچ ، بته جقه ، ترنج و اسلیمی در گذر تاریخ خلق و بعنوان بخشی از تاریخ فرش ایرانی تثبیت شده‌اند.

یک نمود از این طرح‌ها ، طرح و نقش شکارگاه است که ممکن است نمونه‌ی بارز نقاشی‌هایش را در بناهای تاریخی و کاخ‌های شاه‌نشین مانند کاخ عالی‌قاپو دیده باشید! طرح و نقش شکارگاه ، زمینه‌ای از کوهستان و دشت‌های سرسبز دیرینه‌ی ایرانی را به نمایش می‌کشد که آکنده از جانوران و گیاهان است.

در این میان ، شاهان سلطنتی با نیزه و تیروکمان به شکار حیوانات که اغلب آهو ، گوزن ، شیر ، پلنگ و خرگوش هستند می‌پردازد. بدیهی است که این نقوش و تکرار قابل توجهشان ، نشانه‌ای از علاقه‌ی وافر ایرانیان باستان به شکار و طبیعت غنی و شگرف آن دوره است. دیگر نقوش نیز مانند نقش شکارگاه ، جلوه‌ای از دغدغه‌های زمان خود را به ما می‌نمایانند.

مزایا و معایب خرید اینترنتی

برندهای مختلف تولیدکننده‌ی فرش ایرانی از طریق فروشگاه‌های مختلف یا اختصاصی خود اقدام به فروش انواع فرش دستباف و ماشینی می‌نمایند. این فروشگاه‌ها به صورت فیزیکی و مجازی (اینترنتی) خدمات خود را به مشتریان ارائه می‌دهند.

ما مزایا و معایب خرید اینترنتی را برای شما شرح داده و تصمیم‌گیری را به عهده‌ی شما می‌گذاریم ؛
از جمله مزایای خرید اینترنتی فرش می‌توان موارد زیر را نام برد :

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

  • آگاه شدن از قیمت انواع فرش و مقایسه قیمت فروشگاه‌ها
  • بررسی اجمالی خصوصیات انواع فرش‌ها و فروشگاه‌ها
  • صرف انرژی و زمان پایین برای خرید
  • عدم نیاز به سفر به شهر فروشگاه مورد نظر
  • برخورداری از انواع خدمات غیرحضوری فروشگاه‌های اینترنتی
  • کنترل ترافیک
  • آگاهی از نظرات خریداران کالای موردنظر

و از معایب خرید اینترنتی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • سرعت پایین اینترنت و بارگیری سایت‌ها در برخی مناطق خریداران را با مشکل مواجه می‌کند.
  • عدم امکان ارتباط فیزیکی مانند لمس کالا
  • امکان عدم انطباق تصاویر کالا با نمونه فروخته‌شده
  • امکان کلاهبرداری بعضی سودجویان با ساخت صفحه‌های تقلبی مشابه با سایت فروشگاه
  • بدیهی است که با بررسی موارد بالا دید نسبی به مزایا و معایب خرید حضوری نیز بدست می‌آوریم.

نکاتی که در خرید انواع فرش باید بدانید!

هزینه قابل توجه پرداختی برای خرید انواع فرش نسبت به دیگر کالاها باعث می‌شود نیاز باشد به همان نسبت دقت بیشتر برای انتخاب بکار ببریم. موارد مختلفی در خرید یک فرش دستباف یا ماشینی مطرح هستند. یکی از این موارد نوع نخ بکار رفته در بافت فرش است ، برای مثال فرش های بافته شده با نخ پلی استر ، زیبایی و درخشندگی مشابه با فرش ابریشمی دارند اما به دلیل مقاومت کم در برابر حرارت و سایش ، عمر کوتاهی دارند. بنابراین برای مکان‌های با رفت‌وآمد زیاد مناسب نیستند.از طرفی فرش های اکریلیک ، مقاومت بیشتر و قیمت مناسب داشته و در محل‌های پررفت‌و‌آمد استفاده می‌شوند. این فرش ها مقاوم به شست‌وشو و گرد و غبار هستند.

فرش های با الیاف پروپیلن ، مقاومت کم به آلودگی ، عمر کم و انعطاف کم داشته ولی به دلیل عدم جذب رطوبت ، برای استفاده در محیط‌های باز مناسب‌اند. مقدار شانه و تراکم ، طرح مناسب ، ابعاد مورد نیاز و محدوده قیمت مدنظر از دیگر نکاتی هستند که قبل از خرید باید تعیین شوند تا دچار سردرگمی نشوید. حال که آمادگی نسبی و شناخت کافی از فرش مناسب خود را پیدا کردید ، چند فروشگاه معتبر در رابطه با خرید حضوری و غیرحضوری فرش را معرفی خواهیم کرد.

۱۰ فروشگاه برتر فرش ایران

۱۰ فروشگاه برتر فرش ایران در سال ۹۸ که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم ، در فضای مجازی دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نشان ملی ثبت می‌باشند. توصیه‌ی ما به شما این است که درصورت خرید اینترنتی به آدرس صحیح این فروشگاه‌ها در نوار بالای مرورگرتان دقت لازم را به عمل آورید.

۱- شهر فرش

فروشگاه فرش
شهر فرش یکی از برندها و فروشگاه‌های پرطرفدار است که با ارائه‌ی تنوع فرش و خدمات مشتریان ، محبوبیت خوبی در بین فروشگاه‌های مشابه بدست آورده است. فروشگاه شهر فرش دو شعبه در کلان شهر تهران دارد.
محصولات ارائه شده در این فروشگاه ، شامل فرش دستباف ، فرش مدرن ، تابلوفرش ، فرش کلاسیک ، فرش کودک ، گلیم و گبه است که از برندهای مختلف مانند فرش قیطران ، دیبا ، کرامتیان ، دستباف تبریز ، دستباف کاشان ، اعیان ، بزرگمهر ، عقیق و… ارائه می‌شود.

این فروشگاه مانند فروشگاه‌های مشابه تسهیلات متنوعی مانند تحویل رایگان درب منزل ، قرعه‌کشی و اهدای جوایز ، تضمین ۵ ساله‌ی فرش و فروش اقساطی برای اعضای برخی سازمان‌ها و شرکت‌ها عرضه می‌کند. همچنین شهر فرش قابلیت تطبیق عکس فرش مورد نظر مشتری با عکس منزل و چیدمان آن را دارد. جالب است بدانید اگر عضوی از باشگاه مشتریان شهرفرش شوید ، با جمع‌آوری امتیاز از جوایز و خدمات خاص دیگری برخوردار می‌شوید. زمان تحویل فرشی که از شهرفرش خریداری می‌کنید ، بین ۱۰ تا ۲۰ روز بسته به سفارشی بودن یا عادی بودن فرش ، زمان نیاز دارد.

۲- آقای فرش

فروشگاه فرش
حتما شعار خرید فرش با روزی ۵۰۰۰ تومان را شنیده‌اید! فروشگاه آقای فرش که نماینده‌ی فروش برند فرش فرهی است ، با ارائه‌ی انواع تسهیلات مشتری‌های فراوان خود را جذب و رضایت آنها را جلب می‌کند.
از جمله‌ی این تسهیلات ، خرید فرش با اقساط طولانی ۳۶ ماهه بدون پیش‌پرداخت ، بدون سود ، سرمایه گذاری و به قیمت نقد است. یکی دیگر از این خدمات ، امکان جاگذاری فرش‌های مورد نظر خریدار در عکسی از منزل وی است تا خریدار یا کارشناس فروشگاه ، بهترین انتخاب ممکن را معرفی نماید.

خواندن مطلب  انواع طرح و نقش در فرش اصیل ایرانی

این فروشگاه دارای گواهینامه سیب سلامت در صنعت تولید فرش ، و تولید کننده فرش آنتی باکتریال و ضد حساسیت می‌باشد. فرش فرهی تولیدکننده‌ی انواع فرش با الیاف پلی استر فیلامنت است. از دیگر خدمات آقای فرش می‌توان امکان عودت کالا تا ۳ روز پس از خرید ، ضمانت ۲ ساله‌ی کالا ‌، ارسال رایگان و مفروش‌کردن آن در منزل خریدار را نام برد.

این فروشگاه انواع مختلفی از فرش‌های ماشینی و دستباف ، تابلو فرش دستباف و ماشینی ، تکه دوزی و صنایع دستی را به مخاطب عرضه می‌کند. ۴ شعبه‌ی آقای فرش در تهران ، کرج و مشهد دایر است که انواع برندهای اختصاصی فرش فرهی ، سرمایه ، آپادانا ، تیتانیوم ، آناهیتا و ویکی کارپت را پشتیبانی می‌کنند.

۳- فرش فرهی

فروشگاه فرش
فرش فرهی نیز یکی از ۱۰ فروشگاه برتر فرش ایران محسوب میشود که از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده‌ی فرش ایرانی ‌است و فعالیت خود را از سال ۱۳۶۹ آغاز کرده و اکنون دارای دو واحد تولیدی در کاشان می باشد. یکی از دلایل مطرح‌شدن این گروه در بین بقیه‌ی تولیدکننده‌های فرش ایرانی ، استفاده از نخ ۱۰۰ درصد پلی استر فیلامنت در تولید فرش برای اولین بار است. اگر شما از این برند خرید کنید ، حتما خواهید دانست که فرش شما پرز نمی‌دهد ، ضد حساسیت و مقاوم در برابر سایش و شست‌وشو است.

«خلاقیت و نوآوری در تولید محصولات» ، شعار مجموعه‌ی فرش فرهی است که با بررسی تنوع محصولات ارائه شده در فروشگاه‌های آن می‌توان راستی آزمایی آن را ثابت کرد. دو واحد تولیدی فرش فرهی شامل شرکت نساجی فرخ سپهر کاشان و شرکت اطلس ریس کاشان ، با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های بافت دنیا و متخصصان ماهر اقدام به تولید انواع و اقسام طرح‌ها می‌نمایند.

دارنده‌ی تندیس برند محبوب فرش ایرانی در سال۹۴ و ۹۶ در این زمینه افتخارات متعددی کسب کرده است ؛ از جمله تندیس دوازدهمین جشنواره برترین شرکت‌های فناوری نانو ، تندیس قهرمان صنعت سال ۹۴ ، تندیس کالای استاندارد و با کیفیت کارخانه فرش سپهر از طرف سازمان استاندارد و لوح تقدیر صادرکننده‌ی برگزیده‌ی سال ۹۵٫ محصولات عمده‌ی گروه تولیدکننده‌ی فرش فرهی شامل فرش کلاسیک ، مدرن ، تابلوفرش ماشینی و فرش‌های سجاده‌ای است که در اکثر استان‌های کشور در مراکز فروش متعدد عرضه می‌شود.

۴- فرش عظیم زاده

فروشگاه فرش
احد عظیم زاده ، مالک این برند بزرگ و مطرح این روزهای فرش دستباف ، خود را موفق‌ترین بیزینس من فرش دستباف در دنیا می‌داند! نفوذ و موفقیت وی در بازار فرش دستباف در کشور و پیشرفت شگفت‌آورش در تجارت به خوبی گواه این ادعا است. این برند موفق فرش ایرانی ، در سال ۸۰ پس از دریافت تندیس طلایی از کشور انگلستان ، به عنوان بهترین تولیدکننده‌ی فرش دستباف ایرانی معرفی شد. عظیم زاده برای اولین بار فرش گرد را اختراع کرده و برای پنج سال متوالی ، صادرکننده‌ی نمونه‌ی کشوری در حوزه‌ی فرش گردید.

اگر بخواهید انواع فرش تولیدی این برند را بشناسید ، کلکسیون فرش های نفیس ، تمام ابریشم ، کرک ابریشم و تابلوفرش ها را برای شما نام می‌بریم که با مراجعه به شعب فروش و یا سایت فرش عظیم زاده می‌توانید آنها را مشاهده نمایید. فرش عظیم زاده یک شعبه‌ی مرکزی در تهران و یک شعبه‌ی دیگر در سلمان شهر مازندران دارد و محصولات آن دارای خدمات پس از فروش و یک‌ سال گارانتی نیز هستند.

۵- فرش دیبا

فروشگاه فرش
شرکت فرش اطلس دیبا یا همان برند مطرح فرش دیبا هم جزو ۱۰ فروشگاه برتر فرش ایران در سال ۹۸ است که فعالیت خود را از سال ۷۳ شروع کرده است. از مهمترین اهداف این شرکت در طی فعالیت تا به امروز ، نوآوری در بافت و طرح و رنگ انواع فرش‌های ایرانی است. این شرکت استفاده از نخ ابریشم مصنوعی برای اولین بار ، استفاده از فرمولاسیون جدید جهت جلوگیری از سرخوردن فرش روی سطوح ، اولین تولیدکننده‎‌ی فرش ماشینی گل برجسته در ایران ، تولید فرش‌های ۱۰۰۰ شانه برجسته برای اولین بار و افتخارات دیگر را در کارنامه‌ی خود دارد.

محصولات تولید شده در شرکت فرش دیبا ، در دسته‌های کلاسیک ، نوستالژی ، روشن و رنگین‌کمان دسته‌بندی می‌شوند که با طرح‌های چشم‌نواز خود می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند. فرش دیبا در بعضی استان‌های کشور دارای مراکز فروش است و این روزها در حال گسترش نمایندگی‌های خود می‌باشد با این جود اگر در استان خود به این مراکز فروش دسترسی ندارید ، می‌توانید از طریق فروشگاه‌ اینترنتی این مجموعه اقدام کنید.

۶- فرش وزرا

فروشگاه فرش
فروشگاه‌های فرش وزرا به فروش محصولات متنوعی از جمله فرش ماشینی و فرش دستباف ایرانی ، فرش ابریشمی و تابلوفرش با کیفیت عالی می‌پردازند. فرش های فروشگاه فرش وزرا در نقش‌ها و طرح‌های متنوع از ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ شانه و در ابعاد مختلف تولید و ارائه می‌شوند. برای انتخاب بهتر ، در سایت اینترنتی فرش وزرا می‌توانید پربازدیدترین ، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات موجود را مشاهده و انتخاب کنید. برای خرید حضوری از این فروشگاه به شعبه‌ی کرج و برای خرید اینترنتی به انواع فروشگاه‌های اینترنتی معتبر یا فروش اینترنتی از طریق سایت رسمی فرش وزرا مراجعه فرمایید.

۷- مهد فرش

فروشگاه فرش
مهد فرش یک هایپرمارکت موفق فرش در تهران است که با دارا بودن دو شعبه فروش در سطح کلان شهر تهران ، تنوعی قابل توجه از محصولات را عرضه می‌کند. انواع زیادی از فرش‌های ماشینی ، کلاسیک و فانتزی در این فروشگاه وجود دارد که در کنار آنها می‌توانید تنوعی از فرش های وارداتی فانتزی از کشورهای ترکیه ، بلژیک ، هند و … را مشاهده و خریداری نمایید.

شما می‌توانید از طرح‌های تشویقی مهد فرش نیز استفاده کنید ، برای مثال در طرح واسطه‌‌‌ی مهد فرش ، با معرفی این فروشگاه به دوستان و آشنایان خود ، به میزان ۵ درصد برای خود و دوستانتان تخفیف بگیرید. اگر تمایل دارید نگاهی به محصولات مهد فرش بی اندازید ، در گالری سایت اینترنتی مهد فرش ، می‌توانید به عکس‌های انواع مختلفی از فرش‌های ماشینی ۱۲۰۰ شانه و فانتزی دسترسی پیدا کنید.

۸- سرای ابریشم

فروشگاه فرش
سرای ابریشم که به عنوان بزرگ‌ترین بازار فرش ماشینی کشور شناخته می‌شود ، با زیربنایی حدود ۴۰۰۰ مترمربع در بازار تهران واقع است. در این مجتمع سه طبقه‌ای ، صد برند مختلف فرش حضور داشته و محصولات خود را با تنوع طرح و رنگ به صورت مستقیم به مخاطب عرضه می‌کنند. این اتفاق مهم دست هرگونه دلال و تقلب را از بازار فرش کوتاه و اطمینان خریدار را جلب می‌کند. همچنین از لحاظ صرف زمان کمتر برای خرید فرش دلخواهتان بسیار موردتوجه است.

محصولات و خدمات متنوعی در سرای ابریشم عرضه می‌شود. از انواع محصولات آن می‌توان فرش ماشینی ، تابلوفرش دستباف ، تابلوفرش ماشینی ، موکت ، روفرشی ، پتو ، پشتی و فرش کودک را نام برد که شما می‌توانید با مراجعه به شعبه حضوری و یا فروشگاه اینترنتی سرای ابریشم خریداری نمایید.

اگر بخواهیم خدمات سرای ابریشم را معرفی کنیم در بازه‌ی وسیعی می‌توان از سفارش تهیه‌ی تابلوفرش ماشینی یا دستباف ، معاوضه‌ی فرش دست‌دوم با نو ، قالیشویی ، خشک‌شویی در منزل ، رفوگری ، مشاوره و طراحی دکوراسیون منزل و چرم دوزی را نام برد. فرش سرای ابریشم دارای جشنواره‌های مختلفی نیز هست که خریداران را بیش از پیش به سمت خود جذب می‌کند. این جشنواره‌ها با شرایط خاص و جوایز متعدد سعی در جلب رضایت خریداران دارند.

۹- فرش قیطران

فروشگاه فرش
بالغ بر ۳۰ سال است که فرش قیطران در تولید انواع فرش ماشینی فعالیت می‌کند. فرش قیطران در سال ۹۲ به عنوان اولین تولیدکننده‌ی فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه در جهان شناخته شد و در سالهای بعد با تولید فرش ۱۲۰۰ شانه فعالیت خود را به طور قابل ملاحظه‌ای حرفه‌ای نمود.

در سال ۹۵ فرش قیطران ، استاندارد جهانی سلامت محصول (OEKO-TEX) را بدست آورد و در سال بعد اولین تولیدکننده‌ی فرش ۱۵۰۰ شانه در جهان معرفی شد. از دیگر افتخارات فرش قیطران دریافت تندیس صادرکننده‌ی نمونه ملی ۹۷ ، صادرات فرش به بیشتر از ۶۷ کشور جهان ، و دریافت تندیس واحد نمونه‌ی استاندارد سال ۱۳۹۷ را می‌توان نام برد.

محصولات برند فرش قیطران شامل انواعی از فرش‌های ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ شانه در دو نوع ساده و گل برجسته است. این شرکت دو مرکز فروش در تهران و کاشان دارد و اگر به این مراکز دسترسی ندارید ، از طریق فروشگاه‌های معتبر اینترنتی نیز می‌توانید محصولات فرش قیطران را خریداری نمایید.

۱۰- ستاره کویر یزد

فروشگاه فرش
گروه تولیدکننده‌ی فرش ستاره کویر یزد نیز چزو ۱۰ فروشگاه برتر فرش ایران در سال ۹۸ است که علاوه بر بافت انواع فرش ماشینی ، به تولید الیاف رنگی فرش مانند نخ اکریلیک و پلی پروپیلن می‌پردازد. این شرکت در سال ۶۰ تاسیس شده و اکنون تولیدکننده‌ی فرش در شانه‌ و تراکم مختلف ، انواع گلیم و گلیم فرش در سایزها و طرح‌های متنوع است. ستاره کویر یزد محصولات متنوع خود را در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند. این گروه ابداع فرش دستباف گونه را در کارنامه‌ی کاری خود دارد که با نام شاهکار کویر شناخته می‌شود. همچنین در سال ۹۲ ، اولین فرش ۱۰۰۰ شانه‌ی ۱۰ رنگ در جهان توسط این برند عرضه شد. ستاره‌ی کویر یزد ، دارای نشان واندویل اهدایی از وزیر اقتصاد بلژیک ، لیسانس درالون آلمان ، و گواهینامه مدیریت تضمین کیفیت است.

ستاره کویر یزد هم‌اکنون دارای نمایندگی‌های فروش متعدد در ۱۴ استان کشور است که نشانی هر یک از آنها در سایت اینترنتی ستاره کویر ذکر شده است. علاوه بر این فروشگاه‌ها ، فرش کویر یزد را می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر نیز خریداری کنید. محصولات شرکت ستاره کویر یزد بر اساس نقش و طرح در دسته‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند ؛ از جمله کلکسیون نقش جهان ، شهریار ، شاه عباسی ، شهرزاد ، سوپرگلیم ، هزار و یک شب ، شاهسون و… که در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های مختلف در ایران و خارج از کشور ارائه می‌شوند.

 

منبع : www.ziloome.com

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×