Categories: اخبار نساجی

رشد ۱۷ درصدی تعداد مسافران هوایی درنوروز ۹۱

 

تهران – معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد ۱۷ درصدی تعداد مسافران هوایی در دوره ۲۵ اسفند۱۳۹۰ لغایت ۱۳ فروردین ۱۳۹۱ نسبت به ۲۵ اسفند ۸۹ تا ۱۳ فروردین ۱۳۹۰ خبر داد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، کاپیتان ‘رضا نخجوانی ‘روز سه شنبه در نخستین نشست خبری در سال ۱۳۹۱ در جمع خبرنگاران اظهار داشت : امسال در حالی یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۳۴۱ نفر از طریق ناوگان حمل ونقل هوایی در سفرهای نوروزی بهره گرفتند که استکبار و برخی کشورهای غربی فشارهای خود را به کشورمان از جمله صنعت حمل ونقل هوایی تشدید کرده اند .

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: رشد پروازهای داخلی با رقم حدود هشت درصد نسبت به سال ۹۰ با رقم ۱۴ هزار و ۱۰۶ پرواز از دیگر دستاوردهای ایام نوروزی امسال محسوب می شود .

وی گفت : پروازهای عبوری از آسمان کشورمان با رقم ۱۳ هزار و ۶۱۳ به رشد ۵ / ۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رسید .

نخجوانی مجموع پروازهای داخلی و بین المللی در ایام نوروزی ۹۱ را رقم ۲۰ هزار و ۴۲۹ پرواز ذکر کرد که نسبت به سال ۹۰ رشد ۲۵ درصدی نشان می دهد .

وی با بیان اینکه عمر ناوگان هوایی کشور۲۰ تا ۲۱ سال است،گفت:برنامه سازمان هواپیمایی کشوری کاهش عمر ناوگان هوایی و ارتقای ایمنی پروازها است .

نخجوانی یاداور شد : بررسی قیمت هواپیماها نشان می دهد که اکنون دامنه قیمت یک فروند هواپیما از هفت تا ۱۲۰ میلیون دلار در نوسان است .

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه در چارچوب مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نرخ سوخت و بهای بلیت هواپیما تعیین خواهد شد ، گفت : اکنون مجموع کل بدهی شرکت های هواپیمایی بابت سوخت به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بالغ بر دو هزار میلیارد ریال است .

وی اظهار امیدواری کرد : تعیین نرخ سوخت و بلیت هواپیما به گونه ای تعیین شود تا توجیه فنی واقتصادی به دنبال داشته باشد و سرمایه گذاران از زمینه مساعد برای حضور در این بخش برخوردار شوند .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تلاش های صورت گرفته برای کاهش میزان تاخیرها به عنوان یک گام جدی در حمل ونقل هوایی یاد کرد و گفت : متوسط تاخیر پروازها در نوروز ۱۳۸۹ به میزان ۳۰ دقیقه بود که در سال ۱۳۹۰ به ۲۴ دقیقه رسید و در سال جاری به ۲۲ دقیقه دست یافته ایم .

وی از برخورد با ۷۰ آژانس مسافرتی متخلف در ایام نوروزی امسال خبر داد و گفت : فعالیت برخی از آنها تعلیق شده و تعدادی از مجوزهای فعالیت نیز لغو شده است .

وی درعین حال گفت : مواردی که با اعتراض مواجه باشد در صورتی که آنها ذیحق باشند ، اعاده مجوز می شود .

نخجوانی از برنامه رتبه بندی شرکت های هواپیمایی در قالب دوره های دو تا سه ماهه به عنوان گامی در جهت احقاق حقوق مسافران یاد کرد و گفت : این رتبه بندی ها از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ به مورد اجرا گذاشته می شود و انتظار می رود شرکت های هواپیمایی از این امر استقبال کنند تا این مهم در کشور به شکل جدی به مورد اجرا درآید .

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

انقلاب دیجیتال در صنعت فرش ایران: نقش واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش

مقدمه فرش ایرانی، گنجینه‌ای از هنر و فرهنگ ایران زمین، قدمتی چند هزار ساله دارد.…

23 ساعت ago

آقای رسول پیرهادی: از طراحی فرش دستباف تا نوآوری در سنت

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بگویید چگونه وارد حرفه طراحی فرش دستباف شدید؟ بنده…

5 روز ago

اجلاس سالانه فدراسیون جهانی تولیدکنندگان نساجی

اجلاس سالانه فدراسیون بین‌المللی صنایع نساجی جهان، به عنوان بزرگترین انجمن فعال در زمینه صنایع…

1 هفته ago

۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان در ۵ ماه نخست امسال

فرماندار ویژه کاشان گفت: در پنج ماه نخست امسال ۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان…

1 هفته ago

انصراف کلیه تولید کنندگان موکت از حضور در نمایشگاه فرش تهران

کلیه تولیدکنندگان موکت به دلیل عدم فراهم شدن فضایی متناسب با شأن و توقعات بازدیدکنندگان…

1 هفته ago