Categories: اخبار نساجی

رشد ۱۷ درصدی تعداد مسافران هوایی درنوروز ۹۱

 

تهران – معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد ۱۷ درصدی تعداد مسافران هوایی در دوره ۲۵ اسفند۱۳۹۰ لغایت ۱۳ فروردین ۱۳۹۱ نسبت به ۲۵ اسفند ۸۹ تا ۱۳ فروردین ۱۳۹۰ خبر داد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، کاپیتان ‘رضا نخجوانی ‘روز سه شنبه در نخستین نشست خبری در سال ۱۳۹۱ در جمع خبرنگاران اظهار داشت : امسال در حالی یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۳۴۱ نفر از طریق ناوگان حمل ونقل هوایی در سفرهای نوروزی بهره گرفتند که استکبار و برخی کشورهای غربی فشارهای خود را به کشورمان از جمله صنعت حمل ونقل هوایی تشدید کرده اند .

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: رشد پروازهای داخلی با رقم حدود هشت درصد نسبت به سال ۹۰ با رقم ۱۴ هزار و ۱۰۶ پرواز از دیگر دستاوردهای ایام نوروزی امسال محسوب می شود .

وی گفت : پروازهای عبوری از آسمان کشورمان با رقم ۱۳ هزار و ۶۱۳ به رشد ۵ / ۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رسید .

نخجوانی مجموع پروازهای داخلی و بین المللی در ایام نوروزی ۹۱ را رقم ۲۰ هزار و ۴۲۹ پرواز ذکر کرد که نسبت به سال ۹۰ رشد ۲۵ درصدی نشان می دهد .

وی با بیان اینکه عمر ناوگان هوایی کشور۲۰ تا ۲۱ سال است،گفت:برنامه سازمان هواپیمایی کشوری کاهش عمر ناوگان هوایی و ارتقای ایمنی پروازها است .

نخجوانی یاداور شد : بررسی قیمت هواپیماها نشان می دهد که اکنون دامنه قیمت یک فروند هواپیما از هفت تا ۱۲۰ میلیون دلار در نوسان است .

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه در چارچوب مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نرخ سوخت و بهای بلیت هواپیما تعیین خواهد شد ، گفت : اکنون مجموع کل بدهی شرکت های هواپیمایی بابت سوخت به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بالغ بر دو هزار میلیارد ریال است .

وی اظهار امیدواری کرد : تعیین نرخ سوخت و بلیت هواپیما به گونه ای تعیین شود تا توجیه فنی واقتصادی به دنبال داشته باشد و سرمایه گذاران از زمینه مساعد برای حضور در این بخش برخوردار شوند .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تلاش های صورت گرفته برای کاهش میزان تاخیرها به عنوان یک گام جدی در حمل ونقل هوایی یاد کرد و گفت : متوسط تاخیر پروازها در نوروز ۱۳۸۹ به میزان ۳۰ دقیقه بود که در سال ۱۳۹۰ به ۲۴ دقیقه رسید و در سال جاری به ۲۲ دقیقه دست یافته ایم .

وی از برخورد با ۷۰ آژانس مسافرتی متخلف در ایام نوروزی امسال خبر داد و گفت : فعالیت برخی از آنها تعلیق شده و تعدادی از مجوزهای فعالیت نیز لغو شده است .

وی درعین حال گفت : مواردی که با اعتراض مواجه باشد در صورتی که آنها ذیحق باشند ، اعاده مجوز می شود .

نخجوانی از برنامه رتبه بندی شرکت های هواپیمایی در قالب دوره های دو تا سه ماهه به عنوان گامی در جهت احقاق حقوق مسافران یاد کرد و گفت : این رتبه بندی ها از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ به مورد اجرا گذاشته می شود و انتظار می رود شرکت های هواپیمایی از این امر استقبال کنند تا این مهم در کشور به شکل جدی به مورد اجرا درآید .

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

10 ساعت ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

10 ساعت ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

4 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

4 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

4 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

5 روز ago