Categories: اخبار نساجی

رشد ۲۰ درصدی درآمدهای مالیاتی کشور /اجرای آزمایشی طرح جامع مالیاتی از زمستان

 

 

رییس سازمان امور مالیاتی کشور از رشد حدود ۲۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی خبر داد و گفت: در بخش مالیات‌های غیرمستقیم ۹۷ درصد درآمد‌های مالیاتی محقق شده است.

علی عسکری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این‌که درآمد‌های مالیاتی غیرمستقیم کشور از رشد ۴۳ درصدی برخوردار شده است، گفت: در این بخش ۹۷ درصد درآمد‌های مالیاتی محقق شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی هم چنین افزود: در هشت ماه منتهی به آبان‌ماه حدود ۱۹ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در بخش مالیات‌های مستقیم محقق شده است.

عسکری با اشاره به استقبال مودیان از این طرح خاطرنشان کرد: روزانه به طور میانگین ۲۰ الی ۲۵ هزار مودی برای دریافت شماره منحصر به فرد اقتصادی ثبت نام می کنند و حتی در برخی موارد بیش از صد هزار مودی تنها در یک روز اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به تمدید مهلت ثبت نام دریافت شماره اقتصادی تا پانزدهم آذر ماه مودیان باقی مانده نیز نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام دریافت شماره اقتصادی تا ۱۵ آذر ماه اظهار کرد: از تیر ماه امسال تاکنون یک میلیون و ۱۹ هزار مودی حقیقی برای دریافت شماره اقتصادی ثبت نام کرده‌اند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه گفت:‌با آغاز ثبت‌نام اشخاص حقوقی از اواخر سال گذشته تاکنون ۲۴۴ هزار و ۹۶۰ شخص حقیقی پیش ثبت‌نام دریافت شماره اقتصادی را انجام داده‌اند و هم اکنون در مرحله راستی آزمایی برای ثبت نام مرحله دوم هستیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور‌ از آغاز فاز پنجم طرح جامع مالیاتی و انجام تست یکپارچگی سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی خبر داد و گفت : پروژه سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی پس از پشت سر گذاشتن فازهای برنامه ریزی ، تحلیل ، طراحی ، تولید ، تست و پذیرش ماژول ها وارد فاز یکپارچه سازی و تست نهایی به منظور اجرای آزمایشی شده است.

وی افزود: کار طراحی و آماده سازی نرم افزار یکپارچه مالیاتی حدود دو و نیم سال طول کشیده و به موازات اینکار ، بسترسازی لازم در زیرساخت های فناوری سازمان در قالب پروژه های متعدد طرح جامع مالیاتی نیز صورت گرفته است .

عسکری خاطر نشان کرد : طرح جامع مالیاتی از زمستان امسال به صورت پایلوت در سه استان تهران ،‌اصفهان و کرمانشاه به اجرا در خواهد آمد.

* ارجاع لایحه قانون مالیات های مستقیم به کمیسیون های تخصصی مجلس

وی با بیان اینکه در اکثر کشورها پایه‌های مالیاتی گسترده است افزود: برای اینکه شاهد تحقق عدالت مالیاتی و شفافیت اقتصادی باشیم درلایحه اصلاحیه قانون مالیاتها چند پایه مالیاتی را اضافه کردیم تا به این ترتیب عدالت مالیاتی اجرا شود.

وی از مالیات بر جمع درآمد، مالیات بر ثروت و مالیاتهای سبز به عنوان پایه های جدید مالیاتی که در اصلاحیه قانون مالیاتها پیشنهاد شده نام برد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به تصویب یک فوریت لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس شورای اسلامی ، گفت: این لایحه در هفته جاری از طریق هیات رییسه مجلس به کمیسیون اصلی (اقتصادی) و کمیسیون های فرعی ارجاع شد.

وی با بیان این که تدوین لایحه اصلاح قانون مالیات ها از هفته آینده در مجلس کلید می خورد ، ابراز امیدواری کرد :مراحل بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات ها پیش از ارائه لایحه بودجه ۹۲ به مجلس به پایان برسد.

تبدیل معافیت های مالیاتی به مالیات با نرخ صفر

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور‌ با بیان این‌که اعمال نرخ صفر در اقتصاد کشور ، باعث ایجاد شفافیت و افزایش رقابت در اقتصاد کشور می شود ادامه داد : با اجرای نرخ صفر ، نظام مالیاتی قادر خواهد بود ظرفیت درآمدهای مالیاتی کشور را به صورت سالانه تخمین زده و آمار های روشن و نزدیک به واقعیتی را به منظور برنامه ریزی دقیق نظام اقتصادی کشور بدست آورد.

وی اظهار کرد: در قالب لایحه جدید ، هیچ معافیتی حذف یا دخل و تصرف نمی شود ، فقط شکل تقویم معافیت ها در اقتصاد تغییر خواهد کرد . ضمن اینکه معافیت های مالیاتی تبعیض آمیز میان بخش دولتی و خصوصی نیز نظام مند می شود .

در اصلاحیه قانون، هیچیک از نرخهای مالیات افزایش نیافته است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن ارائه توضیحاتی در مورد لایحه اصلاح قانون مالیاتها نیز گفت: در قانون جدید نه تنها هیچیک از نرخهای مالیات افزایش نیافته بلکه در اکثر موارد ، کاهش هم پیدا کرده است.

عسکری با اشاره به اینکه درلایحه اصلاحی ، نرخ مالیات مشاغل و اشخاص حقوقی از ۰.۳۵ به ۰.۲۵ کاهش پیدا کرده است تصریح کرد: در پیش بینی های قانون جدید تمام تلاش ما برای تسهیل امور مودیان و تحقق عدالت مالیاتی بوده است.

وی افزود : در بعضی موارد برای ساده کردن کار مردم نرخها را اصلاح کردیم که در این مورد می توان به مالیات بر ارث اشاره کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در قانون جدید نیازی به ارائه کلیه مایملک متوفی برای صدور مجوز انحصار وراثت نیست و مالیات بر ارث در زمان نقل و انتقال هر یک از مایملک متوفی و به صورت مالیات نقل وانتقال دریافت خواهد شد که این روش مشکلات زیادی را ازپیش روی وراث برمی دارد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago