Categories: اخبار نساجی

رفت‌وآمد هیئت‌های تجاری به کشور بدون اصلاح ساختار اقتصاد نتیجه‌ای ندارد

 

 

رئیس مجمع واردات با اشاره به رفت و آمد هیئت های تجاری خارجی به کشور گفت بهره گیری از خیز اخیر کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران مستلزم انجام اصلاحات ساختاری در اقتصاد از جلمه مقابله جدی با پدیده قاچاق است.

محمد حسین برخوردار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تعدد رفت و آمد هیئت های تجاری خارجی به کشور اظهار داشت: هرچند این ترافیک نوید بخش دور خیز کشورهای خارجی برای مشارکت در سرمایه گذاری در کشورمان است ولی نباید از این نکته غفلت کنیم که خوشه چینی از رفت و آمد هیئت های تجاری در قالب تدوین ابزارهای نوین مالی و بانکی، کاهش مقررات زائد اداری و اعتماد دولت به بلوغ بخش خصوصی قابل تحقق است.

وی تاکید کرد: انتقال سرمایه ها از بخش خارج کشور به بخش تولید و تجارت شناسنامه دار داخلی به خودی خود نمی‌تواند مهیا شود و انجام این کار مقدماتی می‌خواهد که به عنوان زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران خارجی از آن یاد می‌شود.

رئیس مجمع واردات تصریح کرد: یکی از این عوامل که از جنبه های گوناگون قابل بررسی است بی اعتنایی و بی توجهی به بخش خصوصی در تنظیم و تدوین سیاست های اقتصادی و عدم پایبندی دولت ها به سیاست گذاری خود در قبال فعالان بخش خصوصی است، که بیشترین نقش را در عدم توانمندسازی بخش خصوصی ایفا می کند.حال آنکه ورود سرمایه خارجی با ارزیابی شرکای خارجی از شرایط بخش خصوصی داخلی همراه است.

به گفته برخوردار توقع بخش خصوصی فراهم کردن امنیت سرمایه‌گذاری توسط دولت از طریق کاهش تشریفات اداری غیر ضروری،جلوگیری از التهاب در بازار ارز ،مقابله جدی با پدیده شوم قاچاق، جلوگیری از شکل گیری بستر های رانت زا، توسعه تجارت الکترونیک، مهار نقدینگی غیر مولد، هدایت نقدینگی به سوی برنامه های زیرساختی، بهبود شاخصهای فضای کسب کار، اعتماد به تشکل ها و تقویت تجارت قانونی است.

برخوردار در پایان افزود: واقعیت آن است که مشکلات اقتصادی کشور عمدتا ناشی از مشکلات ساختاری اقتصادی است.مشکلاتی که مربوط به این دولت یا آن دولت نمی شود بلکه دارای عقبه های تاریخی و دیرینه های قابل تأمل حتی به اندازه عمر اقتصاد مدرن در کشورمان هستند.بنابراین نباید فرصت را ازدست دهیم و به امید گشایش اقتصادی از طریق مذاکره با هیئت های تجاری خارجی، از اصلاح ساختارهای اقتصادی کشورمان غفلت کنیم.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

1 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

1 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

1 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago