Categories: اخبار نساجی

روزنوشت دوشنبه ۲۶ تیرماه ( باران تهران، تحریم بانکهای خصوصی و دولتی، فاز دوم هدفمندی یارانه ها)

 

دیشب هوا بارانی و همراه با رعد و برق بود و امروز صبح هم باران ادامه داشته لذا هوا بسیار لطیف و پاک بود و بارش ۲۰ میلی متری دیشب و امروز تهران را جوان و شاداب نموده بود ولی ترافیک شدید بود و اس ام اس اول صبح یکی از دوستان خواندنی بود که برای شما هم بیان می نمایم:
” گاه می اندیشم مهم نیست اگر هیچ از دنیا نداشته باشم! همین مرا بس که کوچه ای باشد و باران……. و انسانهایی در زندگیم باشند که زلال تر از بارانند.”
با توجه به قرار قبلی عازم استودیو صبا شبکه یک شدم و جلسه امروز مشاورین اقتصادی اتاق را از دست دادم، موضوع برنامه تلویزیونی” با شما” که با حضور دکتر صدر حسینی نماینده مجلس برگزار گردید نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بود که مصاحبه و نظر سنجی های زیادی نیز توسط تلویزیون با مردم صورت گرفته بود و عمده بحث اجرا با شیب ملایم و عدم اجرای افزایش قیمت حامل های انرژی در بخش صنعت بود.
من هم در این میزگرد چند نکته را بیان نمودم:
الف) اجرای ناقص مرحله اول باعث عدم تحقق اهداف طرح که کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری بوده گردیده است.
ب) پرداخت حدود ۴۵.۰۰۰ میلیارد تومان یارانه به مردم در حالی که درآمد دولت از محل افزایش حامل ها ۲۵.۰۰۰ میلیارد تومان بوده است باعث کسری بودجه دولت و رشد نقدینگی و افزایش سطح عمومی قیمت ها شده است.
ج) به علت عدم پرداخت سهم تولید و عدم اطلاع ساختار تکنولوژی واحدها افزایش هزینه های تولید به مصرف کننده منتقل شده است و لذا فشار افزایش قیمت ها برای مردم غیر قابل تحمل شده است.
د) در مرحله فعلی با توجه به تحریم ها و مشکلات اقتصادی کشور اجرای فاز دوم و افزایش قیمت ها امکان پذیر نمی باشد و اگر دولت مصر به اجرای فاز دوم می باشد می بایست یارانه حدود سه تا پنج میلیون خانوار مرفه و نیمه مرفه قطع گردد و این یارانه فقط به کارگران، کشاورزان،کارمندان عادی و افراد بیکار و خانواده های فاقد سرپرست و تحت نظر کمیته امداد پرداخت گردد و پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار جامعه ضرورت ندارد.
حدود ساعت ۱۲ به اتاق تهران برگشتم و پس از تشکیل کمیته وام و تصویب وام های ضروری و مسکن کارمندان متقاضی به ملاقات مدیرعامل یکی از بانکهای تجاری رفتم و در جلسه ای با حضور رئیس هیئت مدیره آن بانک و مسئول امور بین الملل به بررسی راههای عبور از تحریم و کمک به صادرات فرآورده ها و نفت خام پرداختیم که امیدوارم با همکاری بخش خصوصی و بانک در این مقطع حساس بتوانیم قدمی در این راه برداریم.
حدود ساعت ۳ به اتاق برگشتم  و با دوستانی از نشریه دنیای تجارت برای مصاحبه آمده بودند و به قول ایشان جویای نقطه نظرات اینجانب به عنوان یک مدیر موفق بودند به گفتگو نشستم اگرچه خود را مدیر موفق نمی دانم ولی گوشه ای از تجربیات خودم در زمینه کارهای گروهی و تشکیلاتی، ایجاد و خلق فرصت های جدید تجاری برای کشور، پرورش مدیران در زیر مجموعه و تلاش جهت رساندن صدای بخش خصوصی بی صدا به مسئولین بیان نمودم.
والسلام- سید حمید حسینی

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

اولین دوره دموتکس خاورمیانه را با همه مشکلات، مثبت ارزیابی می کنم(ویدیو)

شرکت فرش کلاسیک برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس دبی حضور پیدا کرد. به طور…

16 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

3 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

3 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

3 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

3 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

4 روز ago