Categories: اخبار نساجی

روزنوشت شنبه ۲۰ خرداد ( جلسه نهائی کمیسیون ضرایب مالیاتی، جلسه هیئت رئیسه اتاق، گفتگوی تلفنی با برنامه تفسیر خبر شبکه ۲)

 

این روزها کاملاً ورزشی است، از یکطرف مسابقات والیبال انتخابی المپیک و از طرف دیگر جام ملت های اروپا و آسیا، لذا صبح زود مسابقه والیبال ایران و صربستان را تماشا کردم و از باخت میلیمتری ایران در گیم های اول و دوم بسیار ناراحت شدم و این شکست ما را از رسیدن به المپیک ناامید نمود.
حدود ساعت ۱۰ صبح به اتاق تهران آمدم و ابتدا روزنوشت چهارشنبه و پنجشنبه را ویرایش نموده و سپس موضوع دعوت از اتحادیه ها و تشکل ها را جهت شرکت در آخرین جلسه کمیسیون ضرایب پیگیری کردم. طبق توافق قرار است نماینده انجمن مدیران صنایع جهت دفاع از کاهش ضرائب مالیاتی واحدهای تولیدی ، نماینده صنایع بازیافت و نمایندگان قطعه سازان، سندیکای برق و اتحادیه ملی محصولات کشاورزی نیز در جلسه یکشنبه شرکت نمایند.
در زمان نهار آقای دوست حسینی که شیء نورانی را در یزد مشاهده نموده بود گزارشی ارائه نمود و نکته قابل توجه در این موضوع گاف پدافند غیر عامل بود که اعلام نموده بود آسمان کشور تحت کنترل می باشد و این موضوع ناشی از مانور داخلی بوده است.
جلسه هیئت رئیسه حدود ساعت ۲:۳۰ آغاز شد و آقای راسخ گزارش اقدامات انجام شده را ارائه نمود و با روند فعلی هر هفته حدود ۲۵۰ کارت تمدید یا صادر میگردد ولی درآمدهای سه در هزار مالیاتی خردادماه مطلوب نبوده است. ضمناً آقایان مفتح و دکتر آل اسحاق گزارشی از همایش مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه بیان نمودند که برای اولین بار در کشور یک همایش با این عنوان برگزار می گردد و موضوع برخورد با پدیده قاچاق در مبدأ به برخورد و جلوگیری از عرضه و توزیع قاچاق در داخل کشور تاکید می کند که موافقان و مخالفان خود را دارد ولی بنده معتقد هستم که باید امکان عرضه و فروش کالای قاچاق را در سطح عرضه نیز کنترل و ممنوع نمود و طرحهایی نظیر شبنم، ایران کد و مالیات ارزش افزوده می تواند در این راستا کمک نماید. البته اگر مجامع امور صنفی به وظایف خود عمل نمایند و واحدهای صنفی از خرید و توزیع کالای قاچاق خودداری نمایند.
در این همایش که در دانشگاه علوم قضائی و با مشارکت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، اتاق بازرگانی ایران و وزارت دادگستری برگزار گردیده است قضات عالیرتبه کشور و مسئولین ستادی مبارزه با قاچاق و نمایندگان وزارت صنعت و معدن و تجارت حضور داشته اند و بحثهای مفید و کاربردی صورت گرفته است و آقایان دکتر نهاوندیان، دکتر آل اسحاق و مهندس مفتح نقطه نظرات خود را بیان نموده اند.
موضوع سوم جلسه هیئت رئیسه اتاق تهران که در غیبت آقای مهندس برخوردار برگزار گردید. جلسه چهارشنبه روسای اتاقها بود که بنده و آقای مهندس راسخ به نمایندگی از اتاق تهران در آن شرکت کرده بودیم و گزارشی از موضوعات جلسه و گفتگوهای صورت گرفته ارائه گردید و دوستان تاکید داشتند که باید در یک فضای منطقی و اصولی و کارشناسی مباحث مطرح و در یک جلسه مشترک با هیئت رئیسه اتاق ایران موضوعات مورد بررسی قرار گرفته و اجازه داده نشود که این موضوع به روابط با اتاقها و کارکرد اتاقها تاثیر منفی بگذارد.
پس از جلسه با یکی از دوستان که در حال راه اندازی یک واحد نیمه پالایشگاهی در قم می باشد و به همراه آقای مهندس افقهی به اتاق تهران آمده بود ملاقات داشتم و فرصت و تهدیدهای این صنعت را مورد بررسی و گفتگو قرار دادیم.
پس از جلسه چند تن از دوستان در رابطه با روزنوشت چهارشنبه و گلایه های من از برخوردهای صورت گرفته در جلسه روسای اتاقها تماس گرفته و نقطه نظرات مثبت و منفی خود را بیان نمودند و حرف منطقی و اصولی دوستان شهرستان این بود که چرا به اصل موضوع که نیاز بعضی از شهرستانها نظیر قزوین ، البرز، اراک ، خرم آباد و شهرکرد به ساختمان جهت اتاق می باشد اشاره نشده است و کمبود بودجه ای که باعث شده ساختمان اتاقهای بوشهر و زاهدان تکمیل نگردد. من ضمن احترام به این خواسته منطقی و برادرانه دوستان تأکید کردم که ما در اتاق تهران آمادگی داریم که به هر نحو ممکن همکاری نمائیم تا هریک از اتاقها صاحب یک ساختمان آبرومند و درخورشأن اتاق باشند و این کار در صورتی امکان پذیر خواهد شد که تمامی اتاقها درآمدهای خود را ابراز دارند و سهم اتاق ایران را پرداخت نمایند و حتی اگر ۴ اتاق بزرگ ایران یعنی اصفهان ، تبریز ، مشهد و شیراز حاضر باشند مبلغی را به عنوان قرض الحسنه یا هر عنوان دیگر جهت ساختمان اتاق شهرستانها اختصاص دهند ما تلاش می کنیم که هیئت رئیسه اتاق تهران و هیئت نمایندگان را قانع نمائیم که معادل کمک ۴ اتاق دیگر ما کمک و مساعدت نمائیم ولی اینکه اتاق تهران ۸۰ درصد بودجه اتاق ایران را تأمین نماید ولی تهمت و ناسزا بشنود و حتی هیئت رئیسه اتاق ایران در جلسه مشترک در مقابل ادعای ریاست اتاق بوشهر مبنی بر پرداخت نکردن سه در هزار توسط اتاق تهران سکوت نماید قابل قبول و منصفانه نمی باشد.
امیدوارم در جلسات مشترک آینده با رؤسای اتاقها و هیئت رئیسه اتاق ایران با همدلی و همکاری اتاقها مشکل جدی اتاقهای فوق به نحو شایسته حل و فصل گردد.
شب مشغول تماشای مسابقه فوتبال بودم که از بخش خبری شبکه دوم تماس گرفتند و گفتند تا ۲۰ دقیقه دیگر میزگرد خبری شبکه دوم در رابطه با بحث تأمین مالی آغاز می گردد و اگر آمادگی دارم در آن مشارکت نمایم و مجری برنامه از نتایج میزگرد قبل که با حضور دکتر آل اسحاق و دکتر موحدی زاده برگزار شده بود راضی نبود و اعتقاد داشت که موضوعات متفرقه و پراکنده توسط شرکت کنندگان حضوری و تلفنی در جلسه مطرح شده است که امکان جمع بندی و نتیجه گیری وجود نداشته است  لذا بنده نقطه نظرات خود را درباره علل کمبود نقدینگی و راه های حل این مشکل بیان نمودم. پس از مباحث اولیه آقایان فاطمی امین و عظیمی توانستم چند دقیقه ای نقطه نظرات بخش خصوصی را مطرح نمایم و چند نکته آن مورد توجه دوستان قرار گرفته بود که تماس گرفتند و تشکر نمودند که عبارتند از ۱- بدهی دولت به بانکها ۲- عملکرد ضعیف نظارتی بانک مرکزی بر صندوق های قرض الحسنه و مؤسسات غیرانتفاعی فاقد مجوز ۳-تخصیص منابع بانکها خصوصاً منابع ارزان قیمت(عقود مبادله ای) به شرکتهای زیر مجموعه بانکها. ۴- دخالت دولت در بازار بورس و فرابورس و توان ۱۷ درصدی بورس در تامین مالی بنگاههای اقتصادی . ۵- عدم تمایل شرکتها به استفاده از منابع داخلی بنگاه و سود شرکتها جهت توسعه به علت نقص قوانین مالیاتی و پذیرفته نشدن هزینه پول شرکاء در هزینه های قابل قبول مالیاتی.۶- عدم امکان استقراض از خارج از کشور توسط بخش خصوصی و نبود بانک های خارجی  جهت استفاده بنگاهها از این منابع (بطور مثال بخش خصوصی ترکیه ۱۵۰ میلیارد دلار به خارج بدهکار می باشد). ۷- عدم همکاری بانک مرکزی جهت گشایش اعتبارات یوزانس (مدت دار).
تا دیروقت مسابقه فوتبال تماشا کردم تا وقتی که آرژانتین دو بر یک از برزیل جلو بود خوابیدم تا در جلسه کمیسیون انرژی که فردا صبح در اتاق تهران تشکیل می شود و خانم فدایی اصرار دارد که در آن حضور داشته باشم شرکت نمایم.

والسلام-سید حمید حسینی

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمـایشگاه صنایع وابـسته فرش ماشینی کـاشـان: پـلـی بـرای تـوسعـه صنـعت(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی کاشان برگزار…

5 ساعت ago

اولین دوره دموتکس خاورمیانه را با همه مشکلات، مثبت ارزیابی می کنم(ویدیو)

شرکت فرش کلاسیک برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس دبی حضور پیدا کرد. به طور…

2 روز ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

4 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

4 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

4 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

4 روز ago