Categories: اخبار نساجی

روزنوشت شنبه ۲۷ خردادماه (مهرنامه، طرح امنیت اخلاقی و جلسه هیئت رئیسه)

 

پنجشنبه و جمعه عمده وقتم صرف مطالعه شماره جدید” مهرنامه” شد وخصوصاً بحث های مربوط به چین را مطالعه کردم. مقاله ” لنیسیسم چینی” توجهم را جلب کرد و به دوستان توصیه می کنم که این شماره نشریه را مطالعه کنند ضمناً نوشته آقای کرباسچی درباره نقد فعالیت گروههای اصلاح طلب به نظرم منصفانه و عادلانه بود.
عصر چهارشنبه که اتاق تهران را ترک میکردم شاهد حضور تعداد زیادی خانواده در جلو کمیته وزراء بودم که جهت پیگیری امور فرزندانشان مراجعه می کنند صحنه دلچسبی نمی باشد و به نظر من مدیریت های سیاسی و غیرعلمی بسیاری از مسائل و مشکلات عادی جامعه را تبدیل به یک معضل نموده است و جامعه شناسان معتقدند که مسئله دارای جواب، مشکل دارای راه حل ولی معضل جهت غلبه بر آن باید مجموعه ای از راهکارها صورت گیرد تا بر طرف گردد متاسفانه مسئله قاچاق،فساد ورشوه. اقتصاد زیرزمینی مواد مخدر و … و حجاب در جامعه به یک معضل تبدیل شده است و تلاش های مسیولین برای ساماندهی آن همراه با موفقت نبوده است و فقط  آن را تلطیف یا تشدید می نماید. حجاب که قاعدتاً جزء فرهنگ ملت ایران می باشد و باید توسط خانواده ها مدیریت گردد به مسئله ای سیاسی در جامعه تبدیل شده است و برخوردهای پلیسی تاکنون راهگشا نبوده است و اقدامات فرهنگی نیز بی اثر بوده است. در جامعه ایران حتی بسیاری از افراد و خانواده ها که دارای رفتار اسلامی هستند. گاهاً تقیدی به حجاب ندارند و دختران نمازخوان با ظاهری نازیبا در جامعه جولان میدهند و حجاب به یک مسئله سیاسی تا شرعی در کشور تبدیل شده است. من شخصاً اعتقاد دارم همانطور که نماز بدون وضو باطل می باشد حجاب برای زن نیز حکم وضو را دارد و اگر بر اثر بی مبالاتی یا جو حاکم بر جامعه مورد توجه قرار نگیرد می تواند ثواب رفتار اسلامی و عبادات زنان جامعه را نابود کند.
لذا از این وضعیت احساس رضایت نمی کنم و برخورد پلیس با دختران جوان را باعث جریحه دار شدن آنان و تلاش برای تکرار این عمل می دانم  خداوند باید عنایتی بنماید تا به نحوی این معضل در جامعه ایران برطرف گردد. برای من مایه تعجب است که در کشوری مثل ترکیه سال ها حکومت تلاش نموده است که جامعه را سکولار و غیر مذهبی نماید ولی روزبروز بر تعداد دختران محجبه اضافه میگردد ولی در جامعه ایران ما شاهد روند معکوس هستیم.
دو روز پیش یکی از خانم های مراجعه کننده به کمیته وزراء با یک خودرو تصادف کرده بود و در وسط خیابان وزراء ناله و نفرین میکرد و مردم و پلیس مستاصل شده بودند که چه باید بکنند؟
امیدوارم جامعه ایران به دور از افراط و تفریط قادر باشد با تکیه بر مدیریت خانواده ها مسائل اجتماعی خود را حل نماید و نیازی به دخالت نیروی انتظامی در سطح شهر و حتی نمایشگاههای بین المللی کشور نباشیم که قطعاً برخورد پلیس در این نوع مراکز و با حضور شرکتهای خارجی بدترین تبلیغ برای نظام جمهوری اسلامی می باشد.
دیشب در راه برگشت به منزل شاهد مانور دختران جوان در خیابان ها بودم که برخورد نیروی انتظامی در روز باعث جولان جوانان در شب شده است.
امروز صبح یک نشست مشترک با هیئت رئیسه اتاق ایران داشتیم که این نوع جلسات میتواند در هم افزایی توان اتاق ها بسیار موثر باشد، جلسه در محیطی منطقی و کارشناسی برگزار گردید و مسائل مالی و کاری اتاقها مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که انشاء الله در آینده ثمرات آن برای اتاق ها روشن گردد.
پس از جلسه به اتاق تهران آمدم و در جلسه هئیت رئیسه اتاق تهران شرکت کردم که موضوع مهم و قابل توجهی نداشت. در این جلسه نظر حقوقی اتاق ایران مبنی بر جایگزینی نماینده شرکت بازرگانی پتروشیمی با آقای حمزه لو قرائت شد که مورد موافقت هیئت رئیسه قرار نگرفت و توافق شد که آقای دکتر نقره کار به عنوان دبیرکل اتاق ایران با هماهنگی حقوقی و هیئت رئیسه اتاق ایران در مورد مدیرانی که از شرکت قبلی خود منفک شده اند و عضو هیات نمایندگان هستند اظهار نظر نماید.
ضمناً با پیگیری دبیرکل محترم اتاق تهران بالاخره سند ملک خیابان مطهری آماده انتقال به نام اتاق تهران می باشد که تصمیمات لازم در این رابطه اخذ شد.
پس از جلسه آقای مهندس ظهیری گزارشی از تاسیس مرکز تجاری ایران درارمنستان ارائه نمود که به نظر میرسد که بالاخره یک اقدام اساسی در حال شکل گیری است و قرار است بنگاهها و اتاقها سهام این مرکز تجاری که دهها میلیون یورو صرف خرید زمین و ساختمان خواهد شد خریداری نمایند و آقای مهندس ظهیری به آینده این مرکز تجاری بسیار امیدوار است.
اینجانب هم مانند بسیاری از دوستان منتظر مذاکرات دوشنبه مسکو و نتیجه انتخابات مصر هستم.بیانیه نمایندگان کنگره آمریکا اگر چه لحن تهدید وارد ولی به نوعی اطمینان بخش می باشد  غنی سازی ۵ در صدایران مورد تایید وتاکید نمایندگان دو حزب امریکا قرار گرفته است  و لذا من هم به مذاکرات مسکو خوشبین هستم و  درمورد مصرنیز اعتقاد دارم اگر تقلب صورت نگیرد نماینده اخوان المسلمین با درصد بالا پیروز خواهد شد.
ضمناً مرگ ولیعهد عربستان که نقش زیادی در بحران بحرین و سوریه داشته است می تواند باعث کاهش تنش در منطقه گردد و فضای سیاسی واجتماعی عربستان تا حدودی تغییرکنند و شاهد تحرک فعالین حقوق بشر و مخالفین در عربستان باشیم.
امروز مهندس بهزادیان تماس گرفت و متنی را برایم ایمیل کرد تا در صورت تائید، روزنوشت ها بهمراه خبرنامه برای حدود دو هزار نفر اعضاء خبرنامه انجمن مدیران اقتصادی و صنعتی کشور ارسال گردد که در این رابطه از ایشان تشکر کردم.
ساعت ۸ عازم خیابان شیراز شدم تا شیرآلات ساختمان را خریداری نمایم متاسفانه در این مرکز و بورس کاشی و سرامیک کمترنامی از کاشی و سرامیک کشور با ۳۲۰ میلیون متر مربع نمی باشد و فقط  چند برند ایرانی حضور دارند و بازار شیرآلات نیز کاملاً در اختیار آلمانی ها ، ترک ها و چینی ها می باشد.
ضمناً امروز اولین نشریه آینده نگر در سال ۹۱ با عنوان پیش به سوی تولید ایرانی منتشر شده است لذا یک نسخه از آن را جهت مطالعه با خود به منزل برده و شب را با آن سپری کردم.
والسلام- سید حمید حسینی

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

موانع و راهکارهای توسعه صادرات در صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

آقای مهدی نوروزپور: در سال‌های اخیر، صادرات محصولات نساجی ایران با چالش‌ها و فرصت‌های متعددی…

16 ساعت ago

نمایشگاه اصفهان فرصتی برای نشست های ارزشمند و بین المللی (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان جایگاه برگزاری برتر با نشست‌های ارزشمند آقای رضا مشیری رئیس هیئت مدیره و…

18 ساعت ago

بهبود صنعت نساجی ایران: درس‌هایی از ترکیه و راهکارهای پیشنهادی (ویدیو)

مهران مختاری: دکترای نساجی و تجربه ۳۷ ساله در صنعت من، مهران مختاری، با مدرک…

2 روز ago

پیشرفت نمایشگاه اصفهان و افزایش شرکت‌کنندگان و نقاط قوت پس از تهران (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان: تجربه و پتانسیل رونق صنعت نساجی نمایشگاه امسال بسیار خوب بود و نسبت…

3 روز ago

پنجاه و نهمین مجمع عمومی انجمن صنایع نساجی ایران

از تأسیس تا پنجاه و نهمین مجمع عمومی انجمن صنایع نساجی ایران یکی از قدیمی…

4 روز ago

استراتژی جدید شرکت آراز در زمینه صادرات محصولات (ویدیو)

نوآوری و کیفیت در قطعات و تجهیزات نساجی با استراتژی جهانی جولا (گروه صنعتی بازرگانی…

4 روز ago