Categories: اخبار نساجی

روزنوشت ٣١خرداد( روابط با مصر و سوریه ،همت مدیران دنیای اقتصاد و گلایه های شنیدنی سرکار خانم مقیمی)

 

ساعت ۸:۳۰ در جلسه شورای روابط بین الملل در اتاق تهران شرکت کردم و امروز اعضاء شورا همگی حضور داشتند و بحث خوب وچالشی بین دیدگاههای متفاوت در روابط با سوریه و مصر مطرح شد و اعضاء از مباحث مطرح شده رضایت داشتند و برای من نیز مفید و آموزنده بود.

در این موضوع نیز مانند چین بعضی دوستان مخالف حمایت از بشار اسد و پیروزی اخوان در مصر هستند و دیدگاه دوم حمایت از بشار را ضروری واستراتژیک دانسته و آرزو دارد که اخوان در مصر به پیروزی برسد ودیدگاه سوم و بینابینی متعلق به دکتر واعظی ودکتر آل اسحاق میباشد و من هم امروز تقریبا با دیدگاه آقای شیخ الاسلام که حمایت از سوریه و اخوان را به نفع منافع ملی میداند هستم.

دوستان مخالف اعتقاد دارند همه امکانات وتلاش ما باید در راستای بهبود زندگی ملت ایران وکاهش فشارها بر ملت ایران باشد وحمایت از بشار اسد دیکتاتور و پرداخت هزینه در این رابطه صلاح نمی باشد و نهایتا بشار سقوط مینماید.

از طرف دیگر محمد مرسی نزدیک به جریان سلفی می باشد و مخالف جدی شیعیان و ایران می باشد وبه قدرت رسیدن حکومت سکولار در کشورهای عربی برای ما مفیدتر از به قدرت رسیدن اخوان المسلمین می باشد.

دیدگاه مقابل اعتقاد دارم بشار اسد و سوریه خاکریز ما در مقابل رژیم صهیونیستی می باشد و بشار چوب روابط با ایران و حزب الله را می خورد و اگر نظام استکبار قادر شود تغییراتی در سوریه و عراق بوجود آورد قطعاً نوبت بعدی ایران خواهد بود و منافع ما در گرو شکست آمریکا در عراق ،افغانستان،لبنان وسوریه میباشد وساده لوحی است که ما فکر کنیم عدول از این مواضع باعث حل مسایل ما با امریکا و غرب می گردد.

در رابطه با مصر نیز اگر چه ما با بسیاری از مواضع اخوان المسلمین موافق نیستم ولی با توجه به حمایت غرب،رژیم صهیونیستی ،عربستان و قطر از احمد شفیق درست نیست که ما بخاطر مواضع ضد إیرانی و شیعی اخوان هم موضع با کشورهای فوق شویم.

قطعاً در صورت موفقیت محمد مرسی ما شاهد حمایت این جریان از مقاومت وتجدید نظر در روابط با اسراییل خواهیم که این موضوع باعث تمرکز نیروی نظامی این کشور در مرز مصر وتقویت انتفاضه وکاهش فشار اسراییل بر مسایل ایران بوده ومحور ایران،عراق ،سوریه،لبنان و مصر میتواند نقش تاثیر گذاری در منطقه داشته وموفقیت اخوان در مصر شکست اسراییل و موفقیت مقاومت خواهد بود.

این دیدگاه منافع ایران را در راستای تقویت مقاومت و زمینگیر شدن امریکا در منطقه میداند واعتقاد دارد حمایت ما از سوریه نتیجه بخش بوده وتوافق اوباما و پوتین بر آتش بس حاکی از ادامه حکومت اسد و دل نگرانی غربی ها از قدرت گرفتن سلفی ها در سوریه می باشد.

دیدگاه سوم ضمن تایید حضور قدرتمند در منطقه به ضرورت توجه به اقتصاد کشور و راضی نگه داشتن مردم و جلوگیری ازتشنج آفرینی در روابط بین الملل تأکید دارد وتکیه بر شعارهای ارزشی و فراموش کردن منافع ملی را بر نمی تابد.

دیبلماتها مذاکرات مسکو را غیر سازنده دانسته وکاهش فروش نفت و کاهش واردات و افزایش قیمت ها را محتمل دانسته و بر ضرورت اصلاح ساختار اقتصاد کشور وکاهش وابستگی به نفت تاکید نموده و جامعه باید خود را با ادامه تحریم ها تطبیق دهد وحتی توافق با ۵+۱ نیز قادر نیست تحریم های شورای امنیت را لغو نماید و لذا راه حل هایی به شرح ذیل ارائه گردید:

١-تماس و ارائه گزارش شفاف و واقعی به مقامات عالیرتبه نظام.

٢- تلاش جهت فعال شدن قوه مجریه جهت حل مسائل اقتصادی کشور.

۳-هماهنگی جهت تقویت ستاد تدابیر ویژه وتصمیم گیری در مسایل مهم اقتصادی مرتبط با تحریم از این ستاد.

۴-تلاش برای ایجاد وفاق و همفکری بین دلسوزان نظام جهت انتخابات آینده ریاست جمهوری وتدوین برنامه های راهبردی جهت ساماندهی امور اقتصاد کشور.

پس از جلسه به اتفاق آقایان دکتر آل اسحاق و مهندس راسخ به دعوت آقای بختیاری مدیر مسئؤل روزنامه وزین دنیای اقتصاد در محل دفتر مجله تجارت فردا که قرار است بزودی منتشر شود در جمع اقتصاددانان برجسته کشور نظیر دکتر نیلی،دکتر بهکیش،دکتر دانش جعفری،دکتر طبیبیان ،دکتر غنی نژاد وسایر دست اندرکاران مجله حضور یافته وپس از ارایه اهداف مجله ومحورهای مقالات وگزارشات دوستان نقطه نظرات خود را بیان نموده و توصیه هایی جهت موفقیت نشریه بیان نموده وجلسه با صرف نهار در ساعت ٢پایان یافت.

به اتاق تهران برگشته و ابتدا ایمیل هایم را چک کردم وسپس سایت های خبری را مرور کرده و نگاهی به روزنامه ها انداختم خبر مهمی نیست و فقط خبر رفع فیلتر شدن سایت آقای هاشمی رفسنجانی و پایان ماراتن نفس گیر هسته ای جلب توجه کرد.

تعداد زیادی missed call داشتم که با بعضی از آن ها تماس گرفتم و بعد ۴صفحه مطلب در رابطه با موضوع تأمین مالی و نقدینگی بنگاههای اقتصادی نوشته وتحویل سرکار خانم گنجی از روابط عمومی اتاق نمودم و این مقاله در نشریه آسمان و یا تجارت فردا منتشر خواهد شد و من ضمن بیان نقطه نظرات چهار ضلع این موضوع یعنی بخش خصوصی، اقتصاددانان، وزارت صمت و بانک مرکزی راه حل هایی جهت برون رفت از معضل فوق را ارایه نمودم و انشاءالله پس از چاپ برای دوستان ارسال می نمایم.

اشاره و گلایه من در روز نوشت سه شنبه به اتفاقات انتخابات کانون زنان کارآفرین موجب تماس وایمیل تعدادی از دوستان از جمله سه نفر از بانوان عضو اتاق ایران شد ونهایتا ًیک ساعتی گلایه ها و درد دلهای خانم مقیمی راشنیده واز اتفاقات قبل و پس از انتخابات متاثر شده و از بی مهری وعهد شکنی یکی از أعضا هییت ریسه اتاق تعجب کردم.

ایشان که بنیانگذار این انجمن و قادر بوده در مجمع قبلی کانون که اساسنامه مورد تصؤیب قرار گرفته واکثریت حاضرین در جلسه از همفکران و دوستان ایشان بوده اند انتخابات را برگزار نماید ولی با اصرار و خواهش عضو کرامنه هیئت رییسه انتخابات را به تعویق انداخته است اکنون شایسته این برخورد و بازی نبوده است.

قطعاً کانون زنان و اتاق ایران بازنده این انتخابات بوده و دخالت های آشکار بعضی اعضاء هیئت رئیسه آثار منفی خود را نمایان مینماید وخاتم مقیمی با توانمندی،پشتکار،انگیزه وارتباطاتی که در جامعه زنان و فعالان اقتصادی دارد در سنگر دیگری به جامعه بانوان کشور خدمت خواهد نمود و امکانات اتاق تهران در خدمت این عضو کارآمد وپرتلاش خواهد بود.

شایسته بود ریاست اتاق ایران پس از اعتراض و استعفای خانم مقیمی به پاس خدمات چندین ساله ایشان و با توجه به عدم رسیدگی به اعتراض ایشان در شمارش آراء انتخابات هیئت رئیسه اتاق ایران یک جلسه با حضور ایشان و مجریان انتخابات برگزار و به موضوع رسیدگی می نمود.

ضمنا یکی ازاعضائ کانون تماس گرفت و ضمن تایید مطلب دیروز در مورد نواب رییس تذکر داد که نائب رییس دوم از قزوین انتخاب شده نه گرگان و تخلف مهم دیگر انتخابات را عدم رعایت مصوبه مجمع مبنی بر پرداخت ٣٠٠هزارتومان بابت عضویت اعلام نمود واکثریت که با فیش های ۵٠هزارتومانی رأی داده اند خلاف مصوبه مجمع میباشد و لذا هر چه سریعتر باید ریاست اتاق ایران به مسئله فوق رسیدگی و راه حلی منطقی و عادلانه ارائه نماید و گرنه این کانون با توجه به مسایل فوق و فعال نشدن و دلخوری سرکار خانم دانشور از دخالتها  دوام نخواهد داشت.

والسلام- سید حمید حسینی

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

اولین دوره دموتکس خاورمیانه را با همه مشکلات، مثبت ارزیابی می کنم(ویدیو)

شرکت فرش کلاسیک برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس دبی حضور پیدا کرد. به طور…

17 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

3 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

3 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

3 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

3 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

4 روز ago