Categories: اخبار نساجی

روز عرضه‌های سنگین در فرابورس

 

بازار فرابورس روز گذشته شاهد رکوردزنی عرضه‌ها بود. براساس آمارهای موجود دیروز تعداد ۱۷۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵۳۵ میلیارد ریال در این بازار دادوستد شد.

روز گذشته بازار فرابورس شاهد دادوستد ۱۸ میلیون سهم پتروشیمی مارون و بیش از ۳۰ میلیون سهم شرکت پالایش نفت شیراز بود.
از سوی دیگر بلوک ۱۵ درصدی ذوب‌آهن اصفهان که روز گذشته در این بازار عرضه شد، به فروش رسید. بر این اساس دیروز تعداد یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۹۰۰ سهم این شرکت که به ایمیدرو تعلق داشت به ارزش ۲۰۷ میلیارد تومان توسط صندوق ذخیره فرهنگیان خریداری شد. همچنین دیروز ۱۹۵ میلیون حق‌تقدم استفاده نشده بانک ایران‌زمین به صورت عمده به قیمت ۴۷۶ ریال در بازار دادوستد شد. از سوی دیگر بیش از ۸۶ میلیون حق‌تقدم بانک ایران زمین به قیمت ۴۷۵ ریال در بازار دیروز به فروش رسید و بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد.

در این میان سرمایه‌گذاری کارکنان بانک‌ها با دادوستد تنها یک سهم از کمترین حجم معاملات برخوردار شد.
از سوی دیگر پتروشیمی مارون با برخورداری از ۲۶۶ میلیارد ریال معامله، بیشترین ارزش معاملات بازار را کسب کرد. در همین حال کمترین ارزش معاملات نیز رقم ۷ میلیون ریال بود که به سرمایه‌گذاری توسعه عمران کرمان رسید.
در بازار روز یکشنبه پتروشیمی مارون با وجود برخورداری از حجم بالایی از معاملات، بیشترین کاهش قیمت معادل ۷۰۱ ریال را تجربه کرد. از سوی دیگر امتیاز تسهیلات مسکن فروردین ۹۰ با افزایش ۹۹۵۴ ریالی بیشترین افزایش قیمت را به ثبت رساند.

روز گذشته نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و سرمایه‌گذاری توسعه شمال پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی بازگشایی شد.
در همین حال نماد پتروشیمی زاگرس به دلیل تعدیل در پیش‌بینی سود بسته شد. در بازار دیروز قیمت اوراق تسهیلات مسکن با حدود یک درصد افزایش در قیمت‌های ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان معامله شد.

اعلام زمان شروع معاملات سهام بانک خاورمیانه

معاون تامین سرمایه سپهر با اعلام ورود دو هزار و ۴۴۵سهامدار جدید به بانک خاورمیانه، زمان شروع معاملات سهام این بانک فرابورسی را اعلام کرد.
مجید نوروزی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تامین بیش از ۲۰۶ میلیارد تومان از سرمایه اسمی ۴۰۰ میلیارد تومانی بانک در شرف تاسیس خاورمیانه توسط موسسان اظهار کرد: برای تامین مالی بیش از ۱۹۳ میلیارد تومان از سرمایه هم یک میلیارد و ۹۳۴ میلیون و ۵۰۹ هزار سهم در بازار سوم فرابورس طی ۴ روز پذیره نویسی شد.
وی در خصوص زمان شروع معاملات سهام این بانک در فرابورس هم گفت: پس از ثبت این بانک و آغاز فعالیت آن، معاملات سهام در بازار پایه فرابورس انجام خواهد شد.

عرضه بلوکی سرمایه‌گذاری گسترش و توسعه صنعت

معاون نظارت و عملیات فرابورس گفت: سازمان خصوصی سازی۱۰۰ درصد از سهام سرمایه‌گذاری گسترش و توسعه صنعت را متعلق به سازمان گسترش و نوسازی ایران، به قیمت پایه هر سهم ۱۳۸۸۲ریال در روز سه‌شنبه ۲۷تیر از طریق بازار سوم فرابورس عرضه می‌کند.
حسن محمدتبار با اعلام این خبر گفت: تعداد سهام مورد عرضه سرمایه‌گذاری گسترش و توسعه صنعت ۸۵ میلیون سهم است که تعداد ۸۰ میلیون و ۷۵۰ هزار سهم آن بلوکی و۴ میلیون و ۲۵۰ هزار سهم آن ترجیحی معادل ۱۰۰ درصد از سهام این شرکت است و قیمت پایه هر سهم آن ۱۳ هزار و ۸۸۲ ریال و قیمت کل آن ۱۱۷۹ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال تعیین شده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

آیا نمایشگاه دموتکس دبی واقعا موفق بود؟

بهنام قاسمی - سردبیر بعد از حدود یک ماه که از نمایشگاه دموتکس دبی گذشته…

6 ساعت ago

دریافت بلیط رایگان نمایشگاه ITM 2024 به جای پرداخت ۳۵ یورو

به اطلاع علاقه‌مندان به نمایشگاه ITM 2024 می‌رساند که فرصت ویژه‌ای برای دریافت بلیط رایگان…

14 ساعت ago

امضای تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و پوشاک روسیه

تفاهمنامه همکاری مشترک فی‌مابین اتحادیه و صادرات نساجی و پوشاک ایران و اتحادیه نساجی و…

3 روز ago

ITCPE: نمایشگاه چاپ دیجیتال در صنعت نساجی

گوانگجو که به دلیل طبیعت زیبا و سرسبز خود به شهر گلها نیز شهرت دارد،…

3 روز ago

فرصت درخشش تولیدات ایرانی در‌ نمایشگاه استانبول در غیاب چینی‌ها (ویدیو)

نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول (Hometex istanbul ) از امروز (۲۱ می ۲۰۲۴) کار خود را…

4 روز ago

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

6 روز ago