اخبار فرش ماشینی

نعمت‌زاده: صنعت نساجی زیان‌ده نیست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عدم حمایت کافی بانک‌ها از صنعت نساجی به این دلیل است که فکر می‌کنند این صنعت زیان‌ده است در حالی که اینطور نیست

به گزارش فارس، محمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز در جمع صنعتگران نساجی آران وبیدگل در شهرک سلیمان صباحی این شهرستان، اظهار کرد: این افتخار بزرگی است که شهرستان آران وبیدگل دارای بزرگترین شهرک صنعتی تولید فرش ماشینی در کشور است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه بیشتر صنعت نساجی در آران وبیدگل، افزود: سرمایه‌گذاران بایستی با سرمایه‌گذاری در شاخه‌های دیگر نساجی مثل؛ تولید انواع پارچه، پرده و … ، صنعت آران وبیدگل را متنوع‌تر کرده و توسعه بیشتری بدهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: کشور این توان را دارد که در تولید تجهیزات ماشین‌آلات نساجی و یا حتی خود این ماشین‌آلات خودکفا شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نعمت‌زاده، با تأکید بر لزوم حمایت بیشتر صنعت نساجی، اظهار داشت: عدم حمایت کافی بانک‌ها از صنعت نساجی به این دلیل است که فکر می‌کنند این صنعت زیان‌ده است در حالی که اینطور نیست.

وی یادآور شد: امیدواریم طی رایزنی که با چند بانک دولتی و خصوصی داریم زمینه اعطای تسهیلات بیشتر به صنعتگران تولید فرش ماشینی و نساجی از محل صندوق توسعه ملی فراهم شود.

فرماندار آران وبیدگل نیز در این مراسم اظهار کرد: شهرستان آران وبیدگل با وجود دارا بودن تنها دو درصد از جمعیت استان اصفهان، بیش از ۱۰ درصد واحدهای صنعتی این استان را در اختیار دارد.

ابوالفضل معینی‌نژاد، صادرات فرش ماشینی از آران وبیدگل را ۱۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: در شهرستان آران وبیدگل بیش از ۵۰۰ واحد فرش ماشینی فعالیت دارند که سالانه بیش از ۴۵ میلیون مترمربع فرش ماشینی با کیفیت تولید می‌کنند که این میزان، ۵۰درصد تولید فرش ماشینی کشور است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×