Categories: اخبار نساجی

رویکرد توجه ویژه به تولید ملی در مجلس نهم ادامه یابد

 

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعامل نزدیک نمایندگان مجلس با حوزه تولید و تجارت کشور قدردانی کرد و گفت: رویکرد توجه ویژه به تولید ملی باید در مجلس نهم ادامه یابد.

مهدی غضنفری در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن بر روی بسته های حمایتی بخش تولید نگاهی دقیق، تخصصی و همراه با تعامل داشته است، ابراز امیدواری کرد تا این رویکرد در مجلس نهم ادامه یابد.

وی با اشاره به قوانین مصوب در حمایت از تولید، ۱۰ محور اصلی فعالیتهای این وزارتخانه در سال تولید ملی را مطرح کرد و با بیان انتظارات تولید از نمایندگان، ابراز امیدواری کرد تا اهداف امسال محقق شود.

غضنفری از بهبود محیط کسب و کار و روان سازی امور واحدهای تولیدی ، تاکید بر بهبود کیفیت محصولات تولید داخل و کاهش قیمت تمام شده به عنوان محورهای اول و دوم ۱۰محوراصلی در سال تولید ملی نام برد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، تکمیل ظرفیت تولید واحدهای تولیدی و اتمام طرحهای نیمه تمام، اولویت دار به عنوان اولویت سوم یاد کرد و گفت: واحدهایی که با کمتر از ظرفیت موجود کار می کنند، به تامین سرمایه در گردش نیاز دارند و همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام با درصد پیشرفت قابل توجه در سال جاری برای حوزه تولید از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی، تقویت فرهنگ عمومی جامعه در زمینه مصرف تولیدات داخلی، ارتقا فرهنگ رعایت حقوق مصرف کنندگان محصولات، حمایت از ایجاد صنایع نوین و به‌کارگیری دانش روز در واحدهای تولیدی، تامین منابع مالی مورد نیاز بخش تولید و صیانت از واحدهای موجود اولویتهای چهارم تا هفتم سال تولید ملی در وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

به گفته وی توسعه شهرکها، نواحی و زیرساخت های صنعتی، معدنی و تجاری و برنامه ریزی راهبردی صنعتی، معدنی و تجاری در سطح ملی و استانی از دیگر اولویت های سال تولید ملی در وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

در ادامه این نشست تعدادی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در سخنانی سطح بالای همکاری میان مجلس و وزارتخانه ادغامی و وزارت صنایع و معادن سابق را مدیون تعامل دو جانبه دانستند و عنوان کردند: تعامل بالای متولیان تولید با مجلس ستودنی است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس انسجام و همکاری ایجاد شده میان مسئولان دولتی و نمایندگان مردم در دوره هشتم مجلس سازنده و در فرایندی پیش برنده برای حل مسائل تولید دانست.

سید حسین هاشمی همچنین از مدیریت هوشمندانه وزارتخانه نوپای صنعت، معدن و تجارت تقدیر کرد و گفت: تمامی جلسات مشترک از سوی نمایندگان دولت در نهایت دوستی و همکاری تا حصول به نتایج مورد نظر پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت فضای مطلوبی را در عرصه همکاری های مشترک رقم زد، ادامه داد: باید محور کار و تولید در سال تولید ملی به وسیله مجلس نهم تداوم پیدا کند تا شاهد رشد و پیشرفت بیشتر کشورمان در حوزه های تولید و صنعت باشیم.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago