رییس مرکز ملی فرش: کشور به ۷۰۰ هزار بافنده بیمه شده فرش دستباف نیاز دارد!!

رییس مرکز ملی فرش معتقد است که کشور برای صادرات فرش دستباف به وجود ۷۰۰ هزار بافنده بیمه شده نیاز دارد و این رقم تا سه سال آینده باید به یک میلیون نفر برسد.

به گزارش ایرنا، محمد باقر آقا علیخانی روز دوشنبه در مراسم آغاز به کار بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف با بیان اینکه، کشور امسال در شرایط ویژه ای قرار دارد، اظهار کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم توجه ویژه ای به فرش دستباف دارد.

وی ارزش افزوده بالا، صادرات، برندسازی در حوزه فرش دستباف را مورد توجه قرار داد و گفت: باید از حضور تجار خارجی در نمایشگاه فرش دستباف نهایت استفاده کرد.

رییس مرکز ملی فرش با بیان این جمله که، فرش دستباف ایران هم اکنون به ۷۵ کشور جهان صادر می شود، اظهار کرد: انتظار داریم تا حدود ۴۰ درصد محصول دیگر که به نوعی با حوزه فرش در ارتباط است به خارج از مرزها راه پیدا کند.

وی خطاب به شرکت کنندگان خارجی در این نمایشگاه، از فرش دستباف ایرانی به عنوان مزیت مطلق کشور نام برد و افزود: در حال حاضر برخی کشورها به کپی برداری از دستبافته های ایرانی اقدام می کنند و در مواردی نیز حتی از برند ایران استفاده می کنند.

آقا علیخانی به رونمایی از پنج گواهینامه ثبت جهانی نشانه‌های جغرافیایی توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی دنیا(وایپو) اشاره کرد و گفت: فرش شهرهای تبریز، هریس، خوی، قم و اصفهان از جمله پنج منطقه‌ای است که توسط این سازمان به ثبت رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سهم ۳۹.۷ درصدی فرش دستباف ایران از صادرات جهانی اشاره ای کرد و گفت: فرش ایران همچنان رتبه اول جهان را از آن خود کرده است.

رییس مرکز ملی فرش در ادامه سخنان خود گفت که ایران در سال ۹۰ در شش نمایشگاه خارجی فرش دستباف شرکت کرده و هدف گذاری سال گذشته شرکت در ۱۵ نمایشگاه بود که ۱۱ حضور آن محقق شد.

وی افزود: مرکز ملی فرش سال جاری حضور در ۲۱ نمایشگاه خارجی را در دستور کار دارد که به نظر می رسد با روند کنونی این هدف تا پایان سال محقق گردد.

یادآور می شود: بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف از امروز به مدت یک هفته در فضایی به وسعت ۴۴ هزار متر مربع و با حضور بیش از ۲۶۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار می شود، مجموع میهمانان خارجی این نمایشگاه افزون بر ۲۲۰ نفر اعلام شده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago