Categories: اخبار نساجی

رکورد جدیدی از بیکاری جوانان ایتالیایی

 

شمار جوانان شاغل ایتالیایی در سال ۲۰۱۱ میلادی یک میلیون و ۵۴ هزار نفر نسبت به سال ۲۰۰۸ کاهش یافته است.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، روزنامه دیلی میل ۰۸آوریل(۲۰فروردین ماه) در خبری نوشت: «نرخ بیکاری جوانان در ایتالیا که اقتصاد آن با اجرای تدابیر ریاضتی برای مبارزه با بحران بدهی در رکود رفته است، به رکورد جدیدی رسید و بیش از یک میلیون جوان شاغل در رده سنی ۱۵ تا ۳۴ سال، بیکار شدند.»

بر پایه این گزارش به نقل از موسسه ملی آمار ایتالیا”ایستات”، شمار جوانان شاغل ایتالیایی در سال ۲۰۱۱ میلادی یک میلیون و ۵۴ هزار نفر نسبت به سال ۲۰۰۸ کاهش یافته است.
ایستات اعلام کرد: «شمار شاغلین جوان از هفت میلیون و یکصد هزار نفر در سال ۲۰۰۸ میلادی به ۶ میلیون و ۵۶ هزار نفر معادل ۱۵ درصد- در سال ۲۰۱۱ کاهش یافت.»

این سیر نزولی بطور تدریجی و به دنبال بحران مالی و اقتصادی بوقوع پیوسته و تنها در مدت یک سال- از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱-‌ بیش از ۲۳۳ هزار جوان شاغل، کار خود را از دست داده و بیکار شدند.

موسسه ایستات پیشتر اعلام کرده بود که شاخص بیکاری در ماه فوریه گذشته در ایتالیا با دو دهم درصد افزایش نسبت به ماه ژانویه و ۱.۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، به ۹.۳ درصد رسیده است که خود بالاترین از ژانویه سال ۲۰۰۴ محسوب می شود.
ایستات افزود: «شمار بیکاران در ایتالیا در ماه گذشته میلادی معادل دو میلیون و۳۵۴ هزار نفر بود که خود بالاترین شاخص از سال ۲۰۰۴ بشمار می رود.»

ایستات همچنین اعلام کرد: «شاخص بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال نیز در ماه گذشته میلادی با ۹ دهم درصد افزایش نسبت به ماه قبل و ۴.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ۳۱.۹ درصد رسید که بدین ترتیب آمارها حاکی از بیکاری یک سوم از جوانان این کشور است.»

در سه ماهه چهارم ۲۰۱۱ شاخص بیکاری زنان جوان در جنوب ایتالیا نیز به بالاترین حد خود یعنی ۴۹.۲ درصد رسید.
در ماه فوریه شمار زنان شاغل ۴۴ هزار نفر نسبت به ماه قبل و در مدت یک ماه کاهش پیدا کرد.
این در حالی است که انجمن صنعتگران و شرکت های کوچک ایتالیا نیز اخیرا از ورشکستگی یازده هزار و ۶۱۵ شرکت در سال گذشته میلادی و بیکاری حداقل ۵۰ هزار نفر خبر داد.

این انجمن اعلام کرد: «در طی چهار سال بحران اقتصادی و مالی که گریبانگیر اروپا و ایتالیا شده است، ‌سال ۲۰۱۱ میلادی بدترین سال از نظر اعلام ورشکستگی شرکت ها در ایتالیا بود که با این ‌اوضاع وخیم و ناگوار اقتصادی، کارفرمایان متحمل زیان و کارکنان بیکار شدند.»

جوزپه بورتولوسی دبیر این انجمن کاری ایتالیایی، محدودیت اعطای اعتبار از سوی موسسات اعتباری، ‌تاخیر در پرداختی ها و کاهش شدید تقاضا از سوی مشتری را ‌سه عامل اصلی ورشکستگی شرکت ها در ایتالیا ذکر کرده است.

انجمن صنعتگران و شرکت های کوچک ایتالیا همچنین با یادآوری اینکه حدود یک سوم ورشکستگی ها، -معادل ۳۶۰۰ شرکت- بخاطر تاخیر در پرداختی ها اعلام ورشکستگی کردند، عنوان کرد که ورشکستگی اغلب کارفرمایان به عنوان یک شکست شخصی تلقی شده و در برخی موارد حتی اقدام به خودکشی کرده اند.

ایتالیا بعنوان سومین اقتصاد حوزه یورو با بدهی بیش از هزار و ۹۰۰ میلیارد یورویی روبروست. میزان بدهی های ایتالیا به بیش از ۱۲۰ درصد دارائی های ملی این کشور رسیده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago