Categories: اخبار نساجی

رکورد روزانه معاملات بورس کالا شکست

 

در پی استقبال گسترده فعالان بازار و با از سر گیری معاملات رینگ پتروشیمی رکورد روزانه معاملات در بورس کالای ایران شکسته شد.

به گزارش افکار نیوز، فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران نوشت: در روز گذشته ۷ اسفند مجموعاً ۲۸۷ هزار تن کالاهای صنعتی، کشاورزی و پتروشیمی در بورس کالای ایران دادوستد شد که ارزش آن به رقم بی سابقه ۳ هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال رسید.

بر اساس این گزارش، دیروز عرضه کنندگان محصولات فولادی یعنی شرکت های ذوب آهن اصفهان، فولاد خراسان، فولاد کاویان، مجتمع فولاد کویر و فولاد آلیاژی ایران مجموعا ۲۰۶ هزار و ۵۲۰ تن انواع میلگرد، تیرآهن و ورق فولادی خود را در اختیار خریداران قرار دادند که ارزش این حجم از معاملات به ۲ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال رسید.

در گروه محصولات مسی نیز دیروز حجم معاملات به ۳ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال رسید تا ارزش این معاملات نیز به ۵۳ میلیارد ریال بالغ شود.

*ارزش ۵۷۲ میلیارد ریالی رینگ پتروشیمی

در رینگ فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی بیشترین حجم معاملات به گروه محصولات پلیمری اختصاص داشت. بر این اساس دیروز شرکت‌های پتروشیمی جم، تبریز، تندگویان، اروند، بندر امام و خوزستان بیش از ۲۸ هزار تن انواع محصولات پلیمری را به خریداران عرضه کردند که از این میزان ۲۵ هزار تن آن به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

در گروه محصولات شیمیایی هم طیف متنوعی از انواع کالاها از جمله متانول، انواع اسیدها، سودکاستیک، پارازایلین و کربنات سدیم به میزان ۱۷ هزار و ۶۲۳ تن توسط مشتریان خریداری شد که ارزش معاملات این گروه نیز به ۱۲۲ میلیارد ریال رسید.

در رینگ محصولات کشاورزی هم بیشترین حجم معاملات به گروه برنج اختصاص داشت بطوری که با دادوستد ۵ هزار و ۱۰۰ تن برنج داخلی ارزش معاملات این گروه به ۷۸ میلیارد ریال رسید.

عرضه‌های رینگ پتروشیمی هفته گذشته به دلیل قیمت‌گذاری به این هفته موکول شد و در روز گذشته که معاملات این رینگ شروع شد عرضه‌های برای نیاز بازار افزایش یافت و موجب شد ارزش معاملات این رینگ به ۵۷۲ میلیارد ریال برسد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

شماره ۸۴ مجله نساجی کهن ویژه نامه فروردین ماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت الیاف نمونه فهرست مطالب شماره 84 مجله نساجی کهن نظر متخصصین…

2 ساعت ago

پارچه مبلی اروپا

نام و نام خانوادگی: جلال فردوس نام شرکت/موسسه: پارچه مبلی اروپا زمینه فعالیت: پارچه مبلی…

1 روز ago

آیا نمایشگاه دموتکس دبی واقعا موفق بود؟

بهنام قاسمی - سردبیر بعد از حدود یک ماه که از نمایشگاه دموتکس دبی گذشته…

2 روز ago

دریافت بلیط رایگان نمایشگاه ITM 2024 به جای پرداخت ۳۵ یورو

به اطلاع علاقه‌مندان به نمایشگاه ITM 2024 می‌رساند که فرصت ویژه‌ای برای دریافت بلیط رایگان…

2 روز ago

امضای تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و پوشاک روسیه

تفاهمنامه همکاری مشترک فی‌مابین اتحادیه و صادرات نساجی و پوشاک ایران و اتحادیه نساجی و…

4 روز ago

ITCPE: نمایشگاه چاپ دیجیتال در صنعت نساجی

گوانگجو که به دلیل طبیعت زیبا و سرسبز خود به شهر گلها نیز شهرت دارد،…

4 روز ago