اخبار فرش ماشینی

رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران مطرح کرد حل مشکل فروش فرش در «هایپرها»

رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران، عرضه فرش‌های ماشینی در طرح و رنگ‌های متنوع با قیمت و کیفیت مناسب را از دلایل توجه و اقبال خریداران عنوان کرد.

به گزارش مجله نساجی کهن به نقل از اتاق اصناف تهران، رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران، عرضه فرش‌های ماشینی در طرح و رنگ‌های متنوع با قیمت و کیفیت مناسب را از دلایل توجه و اقبال خریداران عنوان کرد. محمدهادی کمالیان با بیان این مطلب گفت: تولید و عرضه فرش‌های ماشینی در رنگ و طرح‌های متنوع در کنار قیمت و کیفیت قابل قبول باعث روی آوردن مردم به خرید و فروش کردن خانه‌های خود با فرش‌های ماشینی شده است. او با اشاره به اشباع بازار از فرش ماشینی و پاسخگویی بازار به همه سلایق و عدم افزایش نرخ در پایان سال، افزود: بازار فرش ماشینی قابلیت پاسخگویی و تامین هرنوع سلیقه‌ای را داراست و امسال هیچ افزایش قیمتی را در این بخش نداشتیم. این فعال صنفی ادامه داد: بالغ بر ۸۰۰ کارخانه کوچک و بزرگ تولید فرش ماشینی در کشور فعال هستند، برخی از این کارخانجات تنها در حوزه بافت و برخی تمام سیکل تولید فرش از بافت تا رنگ آمیزی و عرضه به بازار را انجام می‌دهند. به گزارش اتاق اصناف تهران، رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران از فعالیت حدود ۷۰۰واحد صنفی با جواز کسب تحت پوشش اتحادیه خبر داد و اظهار داشت: از خریداران و مردم عزیز می‌خواهم قبل از خرید حتما اطلاعات کافی در خصوص فرشی که به دنبال خرید آن هستند، از قبیل کیفیت وقیمت، داشته و با اطلاعات کافی به بازار مراجعه کنند. ضمن اینکه حتما خرید خود را از واحدهای صنفی دارای جواز کسب و تحت پوشش اتحادیه انجام دهند تا در خرید از نظر کیفیت و قیمت فرشی که تهیه می‌کنند، حقوق شان لحاظ شود و در صورت شکایت از تخلفات احتمالی نیز امکان رسیدگی توسط اتحادیه باشد.

کمالیان خواستار تعیین اتحادیه به عنوان مرجع اعلام قیمت فرش ماشینی و موکت شد و ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم، غالب اعضای اتحادیه آماده عرضه فرش ماشینی با شرایط اقساطی و بدون سود هستند. رییس اتحادیه فرش ماشینی و موکت با رد هرگونه زیان استفاده از فرش ماشینی در سلامتی مصرف‌کنندگان، در خصوص مشکلات فعالیت هایپرهای فروش فرش‌های ماشینی برای واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه گفت: هایپرها با تعیین نرخ بالا برای فرش‌های خود و تبلیغات فراگیر درخصوص تخفیف‌های غیر واقعی و با استفاده از ناآگاهی مردم باعث ایجاد مشکل در کسب وکار و به هم ریختگی نظم بازار برای اعضای اتحادیه و جذب بخش عمده‌ای از بازار به سمت خود می‌شدند، به نحوی که قیمت‌های اعلام شده بعد از تخفیف‌ها به نرخ کف بازار و قیمت واحدهای صنفی می‌رسید و شکایات زیادی نیز از فعالیت این هایپرها به اتحادیه می‌رسید که با هماهنگی اتاق اصناف تهران و مکاتبه با مراجع ذی‌ربط تا حدودی این مشکل مرتفع شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی

مصاحبه با آقای مهرداد زکی پور کارشناس صنعت فرش ماشینی: نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک…

16 ساعت ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

2 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

2 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

3 روز ago

استقبال از قالیچین در نمایشگاه دموتکس دبی ما را شگفت زده کرد

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

3 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

3 روز ago