Categories: اخبار نساجی

رییس انجمن کفش: سالانه ۹۰ میلیون جفت کفش در تبریز تولید می شود

 

رییس انجمن صنعت کفش تبریز گفت: سالانه ۹۰ میلیون جفت کفش در این شهر تولید می شود که این رقم ۶۰ درصد کفش تولید شده در کشور است.

به گزارش ایرنا، احمد خادم شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با وجود مشکلات پیش روی تولید کنندگان در سال های اخیر، آمار تولید کفش تبریز در چهار سال اخیر ۵۰ درصد افزایش یافته که این نشان از وجود ظرفیت های عظیم در این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه ۱۶۵ واحد بزرگ تولید کفش در تبریز فعالیت می کند و بیش از ۴۰ هزار نفر در استان در این زمینه به صورت مستقیم اشتغال دارند، اظهار کرد: بیشترین آمار تولید کفش چرمی کشور مربوط به تبریز است.

خادم ادامه داد: با این وجود میزان صادرات کفش تبریز در سال های اخیر به دلیل تأمین نشدن زیرساخت ها بشدت کاهش یافته که باید برای حل این مشکل باید برنامه ریزی به عمل آمده و صنعت کفش تبریز به صورت جدی و عملی حمایت شود.

وی، تأمین مواد اولیه مختلف را در تولید محصولات جدید و متنوع، ضروری ارزیابی کرد و گفت: تولیدکنندگان کفش تبریز به دلیل بالا بودن تعرفه های گمرکی برای واردات مواد اولیه با چالش اساسی مواجهند و نمی توانند آنچنان که شایسته ظرفیت ها و سابقه طولانی کفش این شهر است در بازارهای جهانی حضور مؤثر داشته باشند.

رییس انجمن صنعت کفش تبریز، ایجاد واحدهای طراحی و مدل سازی، تأمین نقدینگی، استفاده از فناوری های نوین و بهره گیری از نیروهای متخصص را از دیگر زیرساخت ها و نیازهای ضروری برای تولید محصولات با کیفیت و جدید در عرصه کفش تبریز برشمرد.

خادم اظهار کرد: تولید محصول جدید در صنعت کفش تبریز بیش از ۲۰ میلیون ریال هزینه دارد که این رقم در کشورهایی همچون ترکیه معادل سه میلیون ریال است.

وی افزود: برای پر کردن این خلاء برای نخستین بار با همکاری شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی واحد طراحی و مدل سازی کفش با ماشین آلات و امکانات روز دنیا در نخستین نمایشگاه دایمی خوشه صنعتی کفش ایران در تبریز ایجاد می شود.

خادم گفت: این نمایشگاه در اداره کل پست آذربایجان شرقی در فضایی به وسعت دو هزار و ۲۵۰ متر مربع با ۳۶ غرفه ایجاد و به واحدهای تولیدی استان واگذار شده است.

رییس انجمن صنعت کفش تبریز اظهار کرد: این نمایشگاه ۱۳ ماه جاری و پس از برگزاری چهارمین همایش ملی کفش ایران در تبریز به بهره برداری می رسد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago