Categories: اخبار نساجی

رییس مجمع واردات: فعالان اقتصادی روی تولید انبوه سرمایه‌گذاری کنند

 

 

دستاورد اقتصادی توافقات هسته‌یی ایران و گروه ۵+۱

در زمانی که تحریم‌ها در کشور حاکم بود، نقاط ضعف شناسایی شده و باید با توجه به توقف تحریم‌ها به دنبال رفع آنها برآمده و روی تولید انبوه سرمایه‌گذاری بیشتری انجام داد.

محمدحسین برخوردار، رییس مجمع واردات در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ توافقات انجام شده بین ایران و گروه ۵+۱ با تاکید بر این‌که براساس توافقات انجام شده تحریم‌ها اضافه نشده است خاطرنشان کرد: گروه ۵+۱ اجازه داده است که ایران بتواند در بحث پتروشیمی، انتقال فلزات و خودرو فعالیت‌های خود را آغاز کند.

وی ادامه داد: البته مهم‌تر از توافقات فعلی روالی است که طرفین در شش ماه آینده در پیش می‌گیرند و امیدواریم که این روال روندی رو به بهبود و براساس بازی برد‌_ برد باشد.

برخوردار درباره‌ی نقش فعالان اقتصادی در شرایط فعلی با تفکیک وظایف این بخش در دو حوزه واردات و تولید خاطرنشان کرد: در حوزه تولید فعالان اقتصادی باید تاکید و توان خود را روی کالاهای صادرات‌محور، افزایش بهره‌وری منابع انسانی، کاهش ضایعات، کم‌کردن قیمت تمام‌شده کالاها و آموزش پرسنل برای ارتقای کیفیت کالاها قرار دهند.

رییس مجمع واردات با تاکید بر این‌که موضوع تخصص نیروی کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: در شرایط فعلی که امکان حضور در بازار‌های جهانی برای فعالان اقتصادی بیشتر فراهم می‌شود باید روی کیفیت کالا توجه ویژه‌ای شود، لذا باید آموزش نیروی کار به نحوی باشد که در راستای ارتقای کیفیت قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین کارایی بالا در واحد‌های تولیدی و کاهش ضایعات از جمله موارد مهمی است که باید مدنظر فعالان اقتصادی قرار گیرد.

به گفته برخوردار، فعالان اقتصادی باید در زمینه‌ی تولید انبوه و تعیین بازار‌های هدف متعدد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام دهند.

رییس مجمع واردات با بیان این‌که در زمانی که تحریم‌ها در کشور مستولی بود فعالین بخش خصوصی توانستند نقاط ضعف خود را به‌ویژه در صنایع کشور شناسایی کنند، گفت: لذا در شرایط فعلی و همچنین آینده‌ای که در آن تمامی تحریم‌ها برداشته شده، می‌توانند با توجه به شناخت خود از این نقاط ضعف مشکلات بخش‌های متعدد را رفع کنند.

وی درباره‌ی نقش فعالان اقتصادی در زمینه‌ی واردات با توجه به توقف تحریم‌ها اظهار کرد: در شرایط فعلی وارد‌کنندگان باید درصدد کاهش هزینه‌های واردات کالا و هم‌چنین افزایش کیفیت کالاهای وارداتی باشند.

برخوردار با تاکید بر این‌که هزینه‌های واردات در کشور با تبادل اطلاعات بین وارد‌کنندگان کاهش می‌یابد، بیان کرد: تنها در این شرایط است که واردات کالاهای کیفی با قیمت کمتر انجام می‌شود.

رییس مجمع واردات در پایان با تاکید بر بازگشت سرمایه‌های بلوکه‌شده به کشور با توجه به توقف روند تحریم‌ها گفت: بازگشت این سرمایه‌ها ارز را در کشور بین ۲۷۵۰ تا ۲۸۰۰ تومان به ثبات می‌رساند. در طی این روند نیز مرکز مبادله‌ ارز برچیده می‌شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

19 ساعت ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

20 ساعت ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

20 ساعت ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago