Categories: اخبار نساجی

زمین های منطقه آزاد تجاری ماکو دراختیارسرمایه گذاران قرارمی گیرد

 

امدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو گفت: زمین های این منطقه فقط در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

ˈحسین فروزانˈ روز چهارشنبه در جلسه با انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد ماکو افزود: تاکنون با شرکت محور طلایی قرارداد همکاری منعقد شده و طی آن ۸۰ هکتار زمین در این منطقه آزاد در اختیار این شرکت قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: برخلاف شایعه ها، هیچ زمینی به برخی نهادها واگذار نشده و در حال رایزنی با چند شرکت داخلی و خارجی هستیم که هنوز به توافق نهایی برای همکاری نرسیده ایم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری ها در مناطق آزاد براساس ضوابط است افزود: ازهرگونه پروژه و سرمایه گذار واقعی حمایت کامل می کنیم و انحصاری هم در این زمینه نداریم چون سازمان بدنبال سود نیست و هدف عمده ما ایجاد اشتغال پایدار در منطقه است و به طرح های دارای توجیه فنی نگاه ویژه و تخصصی داریم تا واگذاری تسهیلات درست انجام شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با اشاره به استعدادهای بالقوه این منطقه نیز گفت: تلاش های زیادی می شود تا بازارچه مرزی ماکو توسعه یابد زیرا برای یکهزار نفر اشتغال ایجاد می کند.

فروزان همچنین با بیان اینکه فنس کشی منطقه در اولویت اول برنامه های سال ۹۳ سازمان قرار دارد افزود: با توجه به اینکه موضوع الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو به صورت جدی در هیئت دولت مطرح است، فنس کشی فعلا کند است با این وجود تا پایان سال به اتمام می رسد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو اهم پروژه های در دست اقدام این سازمان را احداث ترمینال و برج مراقبت فرودگاه منطقه آزاد ماکو، شهرک صنعتی شماره ۲ ماکو به مساحت ۱۳۰ هکتار عنوان کرد و خواستار مشارکت انجمن و سایر سرمایه گذارن در بخش های آپارتمان سازی و برج سازی این منطقه شد.

وی با تقدیر از تلاش های استاندار آذربایجان غربی و نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی به دلیل پیگیری تردد خودروهای ویژه این منطقه تا مرکز استان نیز گفت: در این رابطه اقدام های مختلفی صورت گرفته چنان که می توان به جمع آوری ۱۲۰ امضاء از نمایندگان مجلس و دو مورد پیگیری مکتوب استاندار و پیگیری های روزانه بنده از دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور اشاره کرد.

فروزان ادامه داد: در سفر مسئولان کشوری نیز درخواست های عمومی مردم منطقه شامل اجرایی شدن اتوبان تبریز – بازرگان و استفاده از درآمد کنترل گازوئیل برای عمران و آبادانی منطقه را تقدیم می کنیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین از تلاش های پیمانکار جاده ایواوغلی – بازرگان به دلیل تلاش مضاعف برای اتمام یکی از مهم ترین زیرساخت های منطقه آزاد ماکو قدردانی کرد.

در ادامه این دیدار تنی چند از اعضای انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو (آسکام) نقطه نظرات خود را در مورد توسعه منطقه بیان کردند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago