Categories: اخبار نساجی

ساختار اقتصاد کشور باید اصلاح شود

 

کنفرانس «کنترل‌های داخلی اثربخش» با سخنرانی مدیر عامل موسسه مالی اعتباری مهر در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

نتاج درباره اهمیت کنترل‌های داخلی گفت: در مسیر حرکت اجتماعی و در لایه‌ها و سطوح مختلف جامعه، به هر میزان که انحرافات از مسیر طرح‌ریزی شده به حداقل برسد، سریع‌تر اهداف محقق می‌شود و بهینگی اتفاق می‌افتد.

‌نتاج افزود: پیکره سالم یک اجتماع در هر لایه، رضایت‌مندی اکثریت را در پی دارد و معدود افرادی که از نظر روانشناسی بیمار محسوب می‌شوند، نباید به عنوان قاعده کلی برای حرکت‌های گروهی تعریف شوند، بلکه باید برای افراد سالم تلاش شود.

وی درباره زیان‌های انحراف‌های مالی گفت: هزینه‌های اجتماعی و زیان‌های هنگفتی که از انحرافات به وجود می‌آید، به مراتب بزرگ‌تر است از حجم آنچه به عنوان آثار پولی انحراف، محاسبه و اعلام می‌شود و اگر عمیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم می‌بینیم که زیان‌های اجتماعی غیرقابل جبران بوده و از ابعاد پولی پرونده‌های فساد بسیار بزرگ‌تر هستند.

نتاج تاکید کرد: برای جلوگیری از زیان‌های هنگفت که دوری از اهداف جامعه را در پی دارد و در بحث جلوگیری از انحرافات، برخورد مناسب با انحرافات، باید دغدغه عمومی جامعه باشد و نباید تنها به دستورالعمل‌ها امیدوار بود.

مدیرعامل مؤسسه مالی و اعتباری مهر تصریح کرد: در حال حاضر تأمین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی بر دوش بانک‌ها سنگینی می‌کند. امروز اقتصاد کشور متکی به بانک‌ها است و برای تغییر این رویه باید ساختار اقتصادی ما تغییر کند.

رییس کنفرانس کنترل‌های داخلی اثربخش با اشاره به فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری در سال ۸۰ گفت: این فرمان به صورت دستوری صادر شد و از نظر کلامی، ابعاد موضوع کنترل‌های داخلی روشن شد، اما پس از گذشت ۱۱ سال، هنوز شاهد انحرافات مالی در سطوح گسترده هستیم.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم یکی از چالش‌های این حوزه این است که موضوع کنترل‌های داخلی به دغدغه عمومی تبدیل نشده و برخی متوجه نشده‌اند که در این زمینه همه مسوول هستند.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر با اشاره به اهمیت این کنفرانس‌ گفت: برگزاری این نشست‌ها می‌تواند به هدف استقرار کنترل‌های داخلی کمک کند و به این منظور، استفاده از تجربه دیگران باید در دستور کار باشد نه اینکه راه رفته دیگران را به اشتباه تکرار کنیم.

وی گفت: کشور ما در این حوزه در مقایسه با کشورهای پیشرو، حدود ۵ سال عقب‌ماندگی دارد، البته این فاصله ۵ساله، نباید این باور را در ما ایجاد کند که در موقعیت بهتری قرار داریم زیرا در دنیای امروز، این فاصله قابل توجه است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago