Categories: اخبار نساجی

سارکوزی: حقوق معلمان را ۵۰۰ یورو افزایش خواهم داد

 

پاریس – ‘ نیکلا سارکوزینامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در جریان آخرین ‘ میتینگ ‘ انتخاباتی خود در شهر ‘ مون پلیه’ گفت: در صورت راهیابی مجدد به الیزه به حقوق و دستمزد دریافتی معلمان در برخی از مقاطع تحصیلی ۵۰۰ یورو اضافه خواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این درحالی است که دولت فرانسه در نظر دارد ظرف یکدوره پنجساله تعداد ۱۷۰ هزار پست آموزشی را از سطح آموزش و پرورش کشور حذف کند.

دولت فرانسه تاکنون در اجرای این طرح ظرف چند سال اخیر حدود ۶۰ هزار پست آموزشی را حذف کرده است.

سارکوزی در جریان سخنرانی خود اضافه کرد: در صورت راهیابی مجدد به کاخ ریاست جمهوری کشورش با هدف ‘ مدرنیزه ‘ کردن سیستم آموزشی کشور ، طرح هایی را به مورد اجرا خواهد گذاشت.

وی گفت: در صورت دستیابی مجدد به قوه مجریه ، طرح پرداخت ۵۰۰ یورو اضافی به معلمان در مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان را در ازای کار اضافی پیشنهاد خواهد داد.

رییس جمهور فرانسه افزود: براساس طرح مورد نظر وی معلمان در این مقاطع تحصیلی، خواهند توانست به جای ۱۸ ساعت کار درهفته، ۲۶ ساعت کار کرده و ۲۵ درصد از افزایش حقوق برخوردار شوند.

وی حقوق بیشتر را در ازای کار بیشتری برای معلمان کشور میسر دانست و افزود: این کار باعث خواهد شد تا معلمان به حقوق مناسبی دست یابند.

سارکوزی همچنین در توجیه طرح خود مبنی برحذف پست های آموزشی نیز گفت: با اجرای این طرح حدود یک سوم از پست های آموزشی ۴۳۰ هزاری در کشور حذف شده و در عوض معلمان با کار بیشتر به تسهیلات رفاهی بیشتری دست پیدا می کنند.

این درحالی است که ‘ فرانسوا اولاند ‘ رقیب سرسخت سارکوزی نیز وعده کرده است در صورت راهیابی به الیزه علاوه برحفظ تمامی پست های آموزشی، تعداد ۶۰ هزار پست جدید نیز با هدف جلب جوانان علاقمند به حرفه معلمی اضافه خواهد کرد.

سوسیالیست ها معتقدند که در برنامه های پیشنهادی سارکوزی مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی به طور کل فراموش شده و با طرح های آموزشی اجرایی دولت ، دانش آموزان در مقاطع بالا به مشکل برخورده و از توان کافی برای خواندن و نوشتن مطالب برخوردار نیستند.

سوسیالیست ها همچنین حذف پست های آموزشی را به ضرر و زیان نظام آموزشی کشور در کوتاه و بلند مدت می دانند.

دولت سارکوزی از چند سال پیش برخی از اصلاحات را در نظام آموزشی و دانشگاهی کشور در نظر گرفته که این سیاست از سوی برخی از مخالفان در کشور همواره مورد انتقاد بوده است.

‘ استقلال مالی دانشگاهها’، ‘ کاستن از شمار پست های آموزشی’ ، ‘ بکارگیری محدود معلمان در مقاطع تحصیلی مختلف’ از جمله سیاست های دولت سارکوزی برای کاستن از هزینه های جاری دولت است.

این در حالی است که در جریان سال گذشته میلادی نیز اتحادیه های صنفی مرتبط با آموزش پرورش با صدور فراخوانی معلمان و اقشار مختلف جامعه را برای حضور در راهپیمایی سراسری جهت اعلام مراتب اعتراض خود نسبت به سیاست های آموزشی دولت فراخوانده و چندین تظاهرات بزرگ و کوچک را در این زمینه اجرا کردند.

برغم اعتراض متناسب با برنامه های اجرایی دولت فرانسه ، سالانه حدود ۱۶ هزار پست آموزشی در کشور حذف می شود.

سارکوزی که به شدت از این ناحیه مورد انتقاد است ، در جریان سخنرانی انتخاباتی اخیر خود درصدد برآمد تا با وعده افزایش ۵۰۰ یورویی به حقوق معلمان ، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که در کمتر از دو ماه برگزار می شود فضای مسموم را تلطیف تر کند.

هم اکنون فرانسوا اولاند در نظرسنجی ها نسبت به سارکوزی و دیگر رقبای انتخاباتی پیش تاز است.

اولین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ششم ماه مه سالجاری میلادی با حضور رقبا برگزار خواهد شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

انقلاب دیجیتال در صنعت فرش ایران: نقش واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش

مقدمه فرش ایرانی، گنجینه‌ای از هنر و فرهنگ ایران زمین، قدمتی چند هزار ساله دارد.…

15 ساعت ago

آقای رسول پیرهادی: از طراحی فرش دستباف تا نوآوری در سنت

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بگویید چگونه وارد حرفه طراحی فرش دستباف شدید؟ بنده…

4 روز ago

اجلاس سالانه فدراسیون جهانی تولیدکنندگان نساجی

اجلاس سالانه فدراسیون بین‌المللی صنایع نساجی جهان، به عنوان بزرگترین انجمن فعال در زمینه صنایع…

1 هفته ago

۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان در ۵ ماه نخست امسال

فرماندار ویژه کاشان گفت: در پنج ماه نخست امسال ۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان…

1 هفته ago

انصراف کلیه تولید کنندگان موکت از حضور در نمایشگاه فرش تهران

کلیه تولیدکنندگان موکت به دلیل عدم فراهم شدن فضایی متناسب با شأن و توقعات بازدیدکنندگان…

1 هفته ago