Categories: اخبار نساجی

سازمان مالیاتی فقط به فکر پُرکردن جیب خود نباشد

 

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران با بیان اینکه اصناف هنوز در بند‌های “الف” و “ب” قانون مالیات‌های مستقیم با سازمان مالیاتی به توافق نرسیده اند، گفت:اگر نگاه سازمان مالیاتی پرکردن جیب خود باشد، اصناف دیگر انگیزه فعالیت ندارند.

خسرو ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، در خصوص روز اصناف افزود:امروزه کشور‌های اروپایی چون به پتانسیل های ایران در زمینه‌های اقتصادی و تکنولوژی پی برده اند تمایل به افزایش تعامل با اصناف، تولیدکنندگان و فعالان این بخش دارند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های اروپایی به این نتیجه رسیده اند که با انجام تولید مشترک با ایران می توانند بازار‌های منطقه منطقه را تصاحب کنند که رفع تحریم‌های ظالمانه این امر را تسریع می‌بخشد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران ادامه داد:  استقلال اقتصادی کشور ما به شکلی است که در حال حاضر کشور‌های  اروپایی به دنبال تعامل با ما هستند و به توانمندی اصناف و تولید کنندگان ایران پی برده اند.

تمایل کشور‌های اروپایی به تولید مشترک با ایران افزایش یافته

وی اظهار داشت:  کشور های اروپایی و آسیایی می داند که تولیدات و اقتصاد ایران در هر حال جایگاه خود را در منطقه و بازار های جهانی دارد و  این رویه در حال توسعه است  به همین منظور تمایل آنها به تولیدات مشترک با ایران افزایش یافته است.

ابراهیمی تاکید کرد: تعامل دو طرفه با کشور‌های پیشرفته اقتصادی نه تنها تاثیرات بدی در اقتصاد ایران ندارد، بلکه از واردات کورکوررانه بعضی از زر اندوزان جلوگیری به عمل می‌آورد.

وی همچنین در باره توافق اصناف در باره مالیات سال۹۳ اظهار داشت:روشی که سازمان امورمالیاتی پیش گرفته است به نفع اقتصاد و تولید کشور نیست. نظر هیئت رئیسه اتاق اصناف تعامل مناسب با دولت در سال همدلی و هم زبانی است که سازمان امور مالیاتی نیز باید با این نگاه به اصناف بنگرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اصناف بازوی اقتصادی کشور هستند، تصریح کرد:  توافق اصناف با سازمان امورمالیاتی تنها در بند “ج” است ک آن نیز با تردیدهایی رو به رو است.

ابراهیمی اظهار داشت:  با توجه به توافقی که انجام شده ما به توافق حاصل شده احترام می گذاریم، اما اگر نگاه سازمان امور مالیاتی گرفتن پول و پرکردن جیب خود باشد جلوی انگیزه فعالیت اصناف و تولید کنندگان گرفته می‌شود.

وی گفت: اصناف با پرداخت مالیات موافق هستند اما این مالیات باید بر درآمد باشد. برخی از واحد‌های صنفی اشتغال و فعالیت دارند اما ممکن است که به دلایل مختلف درآمد مد نظر را نداشته باشد.

ابراهیمی یادآورشد: درصورتی که کسب و کار یک واحد صنفی با مشکل رو به رو شود سازمان امور مالیاتی بدون توجه به این موضوع، طبق عادت سالانه مالیات در یافت کرده و بر آن می‌افزاید.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران،گفت: در موارد متعددی مشاهده شده است که برخی از واحدهای صنفی مغازه خود را به دلیل عدم تناسب دخل و خرج به بانک ها و موسسات مالی اجاره می‌دهند.

ایجاد صندوق pos مالیات اصناف را شفاف می کند

وی با انتقاد از لزوم مراجعه حضوری اصناف در دفعات متعدد برای پرداخت مالیات، گفت: سیستم های pos  جایگاه مناسبی در میان واحد های صنفی ما ندارد در صورتی که زمینه  استفاده از این سامانه در واحد های ما فراهم شود بسیاری از مشکلات اصناف و سازمان امور مالیاتی بر طرف شده و روابط شفاف می شود.

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که به چه دلیل با وجود انجام توافق با سازمان امور مالیاتی رضایت شما جلب نشده است، اظهار داشت:ما تنها در بند “ج” با سازمان امور مالیاتی توافق کرده ایم و به آن احترام می گذاریم، اما هنوز در بند “الف” و “ب” توافقی حاصل نشده است.
وی در پایان گفت:برو و بیا‌ها برای توافق اصناف با سازمان امور مالیاتی ادامه دارد تا توافقی نیز در این زمینه صورت گیرد.

گفتنی است که براساس امضای توافق  اصناف با سازمان امور مالیاتی کشور، میزان افزایش مالیات بابت خوداظهاری عملکرد سال ۹۳ صاحبان مشاغل بند (ج) قانون مالیات های مستقیم بین ۸ تا ۱۸ درصد تعیین شده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago