سالانه ۴۰ هزار مترمربع فرش و تابلو فرش در کرمانشاه بافته می‌شود

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه می‌گوید: سالانه ۴۰ هزار مترمربع انواع فرش و تابلوفرش دست بافت در استان کرمانشاه تولید می‌شود.

علیرضا چراغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه اظهارداشت: در استان کرمانشاه بیش از ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر قالیباف فعال شناسایی و برای آنها کارت صادر شده است.

وی تعداد کارگاه‌های قالیبافی متمرکز و نیمه متمرکز استان را نیز ۴۰ کارگاه عنوان کرد که حدود ۱۰۰۰ نفر تحت پوشش این کارگاه ها در حال فعالیت هستند.

به گفته این مسئول در استان کرمانشاه ۱۴ اتحادیه قالیبافان وجود دارد که این اتحادیه‌ها موظفند قالیبافان فعال را شناسایی و برای آنها کارت صادر کنند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص میزان تولید فرش استان هم یادآوری کرد: آمار تولید فرش هر سه ماه یک بار جمع آوری می‌شود که بسته به نوع فصل این آمارها متفاوت خواهد بود.

چراغی با بیان اینکه تا سال‌های گذشته میزان تولید فرش سالانه استان حدود ۲۸ هزار مترمربع بوده است، افزود: با پیگیری‌ها و پایش‌های مستمر این رقم به ۴۰ هزار مترمربع رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه فرش استان کرمانشاه فرشی با کیفیت و با رج شمار بالا است، خاطرنشان کرد: بیشتر فرش‌های استان توسط تجار و بازرگانان استان و یا سایر استان‌ها جمع آوری و به کشورهای اروپایی، عربی، چین و … صادر می‌شود.

به گفته این مسئول، استان کرمانشاه از نظر تولید فرش رتبه دهم یا یازدهم کشور را داراست، اما در گروه بندی که کشور را به چهار گروه تقسیم کرده در گروه خود رتبه اول را داریم.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بیشترین فرش‌های تولیدی استان را مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه و سنقر دانست و ادامه داد: در شهرستانی مثل ثلاث باباجانی که تا سال‌های گذشته هیچ تولید فرشی نداشت هم امروز حدود ۳۰۰ نفر به کار قالبیافی مشغولند.

چراغی با اشاره به پایش‌ها و بازدیدهای مستمر با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه قالیبافان و سازمان تامین اجتماعی، گفت: در بازرسی‌ها قالیبافانی که غیرفعال هستند شناسایی و بیمه آنها قطع می‌شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

2 روز ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

7 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

7 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

1 هفته ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

1 هفته ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

1 هفته ago