Categories: اخبار نساجی

سال آینده پنج هزار نفر در وزارت نیرو جذب می شوند

 

تهران- معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو از جذب پنج هزارنفر در وزارت نیرو طی سال آینده خبرداد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،’علیرضا قاسمی پورافشار’در نشست خبری که امروز چهارشنبه برگزار شد، گفت: چهار هزار نفر از این تعداد در بخشهای حاکمیتی و یک هزار نفر دیگر در شرکتهای تابعه وزارت نیرو به کار گرفته خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه در جذب این نیروها هم سهمیه ۳۰ درصدی ایثارگران و سه درصدی سهمیه معلولین عایت خواهد شد،خاطرنشان کرد: با عنایت به قانون اصل ۴۴ قانون اساسی و برون سپاری فعالیت های دولتی جذب این تعداد پاسخگوی نیازهای وزارت نیرو خواهد بود.

معاون وزیر نیرو با اشاره به خروج ۱۰ هزار نفر از وزارت نیرو طی سالهای گذشته گفت: همچنین با ایجاد تاسیسات جدید و راه اندازی شرکت های جدید الاحداث نیاز به تامین ۲ هزار نفر دیگر وجود دارد.

معاون امور تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو یادآورشد: بر اساس قانون به ازای هر یک نفر در پستهای حاکمیتی یک نفر و به ازای هر سه نفر شاغل در پست تصدی یک نفر باید جایگزین شود.

به گفته پورافشار تعداد افراد شاغل در صنعت آب و برق ۷۸ هزار نفر است که از این تعداد ۲۵ هزار نفر در بخش دولتی و ۵۳ هزار نفر در بخش غیر دولتی مشغول به کارهستند.

وی با اشاره به شیوه جذب نیروی انسانی در وزارت نیرو طی سالهای گذشته اظهار کرد: حذب نیرو در وزارت نیرو در بخش دولتی بر اساس مصوبات دولتی و در بخشهای غیر دولتی بنا به تصمیم دولت و از طریق برگزاری آزمون و مصاحبه بوده است.

پورافشار همچنین در خصوص برنامه تبدیل وضعیت نیروهای شاغل در بخش دولتی گفت: طی سالهای قبل حذب نیرو به شکل برون سپاری و از طریق شرکت های تامین منابع نیروی انسانی بوده است که و این شرکت ها صرفا واسطه بودند تا اینکه رئیس جمهوری تصمیم گرفت این شرکتها حذف شوند.

وی با بیان اینکه از سال آینده هیچ شرکت تامین نیروی انسانی با ما همکاری نخواهد کرد،به برنامه ساماندهی ۲۵ هزار نفر نیروی شرکتی شاغل در وزارت نیرو اشاره کرد و گفت:از این تعداد ۱۵ هزار نفر مشمول قانون تبدیل وضعیت می شدند و ۱۰ هزار نفر باقیمانده مشمول ضوابط تبدیل وضعیت نشدند و ساماندهی این افراد در قالب تعاونی ها انجام خواهد شد.

پورافشار اضافه کرد : ۳۰ درصد از سهمیه جذب نیرو در شرکت های غیردولتی تابع وزارت نیرو بر اساس مصوبه هیئت دولت متعلق به خانواده شهدا و ایثار گران و سه درصد نیر متعلق به معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس از ابتدای دولت نهم تاکنون یک هزار و ۶۲۹ نفر از اعضای خانواده شهدا و ایثارگران و ۹۷ نفر در قالب سه درصد از معلولین جذب وزارت نیرو شده اند.

معاون وزیر نیرو با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شغل اظهار کرد از این تعداد سهم وزارت نیرو ایجاد فرصت شغلی برای ۲۸ هزار و ۵۷۹ نفر بوده است که تاکنون ۲۸ هزار و ۲۶۷ فرصت شغلی ایجاد شده است.

پور افشار همچنین با اشاره به جذب ۵۵۰ نفر از نخبگان از ابتدای دولت نهم در وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو بنا دارد نیروهای از طریق برگزاری آزمون بین نخبگان ۳۷۰ پست را در اختیار نخبگان قرار دهد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

اولین دوره دموتکس خاورمیانه را با همه مشکلات، مثبت ارزیابی می کنم(ویدیو)

شرکت فرش کلاسیک برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس دبی حضور پیدا کرد. به طور…

5 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

2 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

2 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

2 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

2 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

3 روز ago