Categories: اخبار نساجی

ساماندهی موضوع پوشش و مد و لباس نیازمند عزم ملی است

 

معاون امورهنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ساماندهی موضوع پوشش در جامعه نیازمند عزم ملی بوده و با انتقاد صرف این مسایل برطرف نمی شود.

‘حمید شاه آبادی’ با اعلام این مطلب افزود: فشار آوردن و متهم کردن یکدیگر به کم کاری در زمینه حجاب و پوشاک مشکل جامعه را برطرف نمی کند. در واقع مجلس و دولت به عنوان مهمترین نهادهای متولی این بخش باید دست دردست یکدیگر با تشریک مساعی به رفع مساله حجاب در جامعه اقدام کنند.

این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: اگر مسوولان و نهادهای مربوطه به اجرای کامل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کنند درآن صورت می توان به ارزیابی دقیقی از فعالیت های انجام شده در زمینه حجاب رسید.

به گفته معاون وزیر ارشاد، مصوبه انقلاب فرهنگی برای هر کدام از بخش ها وظایفی تعریف کرده که ۲۱ بند این مصوبه به معاونت هنری مربوط می شود.

وی توضیح داد: ساماندهی مد و لباس از مهمترین وظایف ارشاد در زمینه عفاف و حجاب است که طی سال گذشته با انجام فعالیت های متعددی دنبال شده است.

معاون امور هنری وزیر ارشاد برگزاری نخستین نمایشگاه مد و لباس با حضور تعدادی از طراحان داخلی با نمایش و ارایه مدل های اسلامی و ایرانی، برگزاری نمایشگاه چادر با عرضه ۳۷ مدل برگرفته از فرهنگ بومی را از مهمترین اقدامات انجام شده دراین زمینه عنوان کرد.

شاه آبادی از جمع بندی و انتشار فعالیت های حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه عفاف و حجاب همزمان با ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب خبر داد و ادامه داد: برگزاری نمایشگاه مانتو و چادر در آبان ماه ۹۰، ایجاد نمایشگاه دائمی مد و لباس نیز گام مهمی برای فعالان این عرصه است که همه این اقدامات در تلاش برای رسیدن به مفهوم مشترکی چون ارائه الگوهای زیبا ،اسلامی و ایرانی است.

به گفته معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هدف از برپایی این نمایشگاه ها دست یابی مردم به پاسخ مورد نظر خود در بازار فروش مانتو و چادر و همچنین عرضه آثار منطبق با شاخص های فرهنگی و هویتی ایرانی و اسلامی است.

این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:البته دراین مدت دشمنان هم بیکار ننشسته اند و با راه اندازی صدها کانال ماهواره ای و انتشار ژورنال ها و مجلات مختلف به تبلیغ مانکن گرایی و انواع مدهای خود اقدام کرده اند، هرچند در این زمینه چندان موفق نبوده اند.

شاه آبادی هجمه فرهنگی و تلاش بی وقفه دشمنان را نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: وزارت ارشاد در زمینه حوزه مد و لباس متناسب با بودجه یک میلیارد تومانی خود تمام توان را به کار گرفته، اما برای ایجاد تغییر در حوزه مد و لباس می بایست اعتبارات لازم در نظر گرفت.

 

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

آقای رسول پیرهادی: از طراحی فرش دستباف تا نوآوری در سنت

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بگویید چگونه وارد حرفه طراحی فرش دستباف شدید؟ بنده…

3 روز ago

اجلاس سالانه فدراسیون جهانی تولیدکنندگان نساجی

اجلاس سالانه فدراسیون بین‌المللی صنایع نساجی جهان، به عنوان بزرگترین انجمن فعال در زمینه صنایع…

6 روز ago

۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان در ۵ ماه نخست امسال

فرماندار ویژه کاشان گفت: در پنج ماه نخست امسال ۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان…

7 روز ago

انصراف کلیه تولید کنندگان موکت از حضور در نمایشگاه فرش تهران

کلیه تولیدکنندگان موکت به دلیل عدم فراهم شدن فضایی متناسب با شأن و توقعات بازدیدکنندگان…

1 هفته ago

کد تخفیف رزرو زود هنگام نمایشگاه DOMOTEX خاورمیانه (دبی)

DOMOTEX خاورمیانه (دبی)، برترین نمایشگاه تجاری کفپوش، فرش و موکت در منطقه MENA، از ۲…

1 هفته ago