Categories: اخبار نساجی

سامانه یکپارچه گزارش های آماری در وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شد

 

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به منظور تهیه و گردآوری گزارش های آماری و ماهانه از اقدامات، فعالیت ها و عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ سامانه یکپارچه گزارشات آماری با نظارت این معاونت راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، حسین ابویی مهریزی با بیان اینکه آمار و اطلاعات صنعت، معدن و تجارت به دو قسمت، بخش و سازمان صنعت، معدن و تجارت تقسیم بندی شده است، افزود: بخش صنعت، معدن و تجارت شامل اطلاعاتی از قبیل ˈمیزان تولید، حجم تجارت و میزان توزیعˈ و سازمان صنعت، معدن و تجارت شامل اطلاعاتی از قبیل ˈمجوزهای صادره، خدمات ارائه شده به بنگاه ها، اقدامات معاونت ها و سازمان هاˈ است.

وی با بیان این که، در این خصوص سعی شده اطلاعات بخش و سازمان از مبادی تولید اطلاعات دریافت شود گفت: در مرحله نخست این پروژه اهم اقلام آماری برای هر معاونت، سازمان های تابعه و دفاتر مستقل تعیین و در سامانه پیاده سازی شده تا جمع آوری شوند که در فازهای بعدی تمام اقلام آماری بخش و وزارت به صورت یکپارچه در این سامانه پیاده سازی و آمار آنها جمع آوری خواهد شد.

ابویی مهریزی افزود: اقلام آماری که به صورت برخط و سیستمی تولید می شوند مانند مجوزهای صنعتی و معافیت های گمرکی در سامانه بهین یاب و یا سامانه ثبت سفارش، به صورت برخط با این سامانه در ارتباط خواهند بود که جداول مرتبط نیز به صورت سیستمی تکمیل خواهد شد و هیچ سازمان و یا معاونتی در تهیه آنها نقشی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: اقلامی که امکان تهیه آنها به صورت سیستمی وجود ندارد، از طریق نفرات تعیین شده در معاونت ها، سازمان تابعه و یا سازمان استانی باید در بازه های زمانی تعریف شده تکمیل شوند تا امکان ارائه گزارش ها فراهم باشد.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با توجه به اینکه ضرورت دارد اقلام آماری این سامانه به صورت استاندارد تعریف شوند، شناسنامه اقلام آماری برای کلیه اقلام تهیه می شود تا برداشت های متفاوت از اقلام آماری صورت نگیرد و اختلافات آماری ایجاد نشود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: جلسات آموزشی و توجیهی همکاران تعیین شده در سازمان ها و معاونت ها به منظور آشنایی با سامانه و نحوه تکمیل اقلام آماری برگزار شده و جلسات دیگری نیز در حال برگزاری است.

ابویی مهریزی در پایان اظهار داشت: با تکمیل این طرح بخش صنعت، معدن و تجارت به صورت دقیق تر و اثربخش تر مورد پایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت که در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها تعیین کننده و موثر خواهد بود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago