Categories: اخبار نساجی

سایت جدید برای حل مشکلات صدور گذرنامه

 

کارشناس صدور روادید در وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارج برای برطرف کردن مشکلات فعلی صدور روادید را در اولویت اصلی خود قرار داده تا صدور گذرنامه به سهولت در کشور انجام شود.

به گزارش بی باک به نقل از باشگاه خبرنگاران، کریمی در نشست هم اندیشی تورآوران ایران که در ساختمان ارگ آزادی برگزار شد گفت: یکی از مشکلات ما با آژانس داران این است که آژانس داران  نمی توانند گذرنامه را اسکن و بازیابی کنند اما با راه اندازی این سایت این مشکلات برطرف خواهد شد.
وی تصریح کرد: زمان صدور روادید به تازگی به ۵ روز رسیده است و متقاضیان بعد از ارسال مدارک ۵ روز کاری دیگر می توانند ویزا را دریافت کنند.

کارشناس صدور روادید در وزارت امور خارجه افزود: برخی از همکاران در دفاتر خدمات مسافرتی اطلاعات کاملی از مهمانان ندارند. شاید در این زمینه مدیر آژانس اطلاعاتش کامل باشد اما در زمان ارسال مدارک نواقصی دیده می شود.
وی همچنین درباره‌ لغو روادید ایران با ۶۰ کشور، تاکید کرد: راهکارها در این زمینه مشخص شده است و شاید بتوان از میان ۶۰ کشور پیشنهاد شده، با تعداد خاصی لغو روادید را انجام داد.

در این میان، یکی از تورگردانان درباره‌ برخورد سلیقه‌ ایی برای گرفتن تعرفه‌ روادید ایران در برخی کنسول‌گری‌های خارج از کشور پرسشی را مطرح کرد که کریمی جواب داد: تعیین تعرفه روادید، یک قانون است و این مبلغ براساس نظر وزیر امور خارجه و با انجام کارشناسی و در نظر گرفتن اصول کشورها تعیین می‌شود.
کارشناس صدور روادید در وزارت امور خارجه، اظهار داشت: قیمت روادید زیارتی ایران در حال حاضر نصف روادید ورودی است و این کار با هدف رشد گردشگری مذهبی در کشور انجام شده است.

در ادامه جمشیدی کارشناس ارشد بخش صدور روادید وزارت امور خارجه  افزود: این‌که گفته می‌شود روادید در فرودگاه شیراز صادر نمی‌شود درست نیست. در حال حاضر در فرودگاه‌های شیراز، تبریز، تهران، اصفهان و نمایندگی قشم، روادید فرودگاهی صادر می‌شود.
وی ادامه داد: صدور ۱۰هزار روادید فرودگاهی در سال گذشته، آمار درستی است، چون ما امکانات کافی در فرودگاه‌ها نداریم. ما آمادگی داریم روادید را در فرودگاه صادر کنیم، ولی در نظر بگیرید برای ورود هر نفر به کشور، تأیید وزارت اطلاعات و ارگان‌های دیگر لازم است.
جمشیدی یادآور شد: جمشیدی در ادامه بیان کرد: بی‌انصافی است که می‌گویید مدت صدور روادید بیشتر از پنج روز است. اگر صدور روادیدی طولانی می‌شود، به‌خاطر کامل نبودن مدارک و اطلاعات است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago