Categories: اخبار نساجی

سایت ملل در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد ایجاد می‌شود

محمدرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، از ایجاد سایت ملل در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد برای افزایش رشد صادرات خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: تسهیل در امور تجاری بین‌الملل با استقرار مشاوران و بازرگانان بین‌المللی در این سایت را از دیگر اهداف ایجاد این سایت اعلام کرد.

وی افزود: علاوه بر این در این سایت می‌توان از تجربیات و دانش فنی کشورهای مختلف، آشنایی و تسهیل امور بازرگانان در کنار تأمین مواد اولیه بهره‌مند شد.

باقری تصریح کرد: با احداث منطقه ویژه اقتصادی بجنورد خراسان شمالی به عنوان پایگاهی برای مبادلات تجاری، بین‌المللی در منطقه ویژه شمال شرقی کشور تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در زمینی به وسعت ۳۵۵ هکتار در فاصله صفر کیلومتری بجنورد اجرایی شده است، اظهار کرد: این منطقه با مسئولیت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گسترش صنعت ترانزیت، صادرات مجدد و انتقال کالا، جلب و تشویق سرمایه گذاری داخلی و خارجی و همچنین ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری و شغلی و ارتقای سطح اشتغال در منطقه را از اهداف اجرای این منطقه اعلام کرد.

وی تصریح کرد: سایت ملل، کارگاه‌های صنعتی و تولیدی، واحد گمرک، پایانه حمل و نقل، مرکز تجاری، دانشگاه‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی از جمله اجزای تشکیل دهنده منطقه ویژه اقتصادی بجنورد هستند.

باقری همچنین واحدهای آموزشی پژوهشی، انبارهای دپوی مواد اولیه و کالاهای ساخته شده، واحدهای خدماتی و شعب ارزی بانک‌ها و همچنین مراکز گردشگری و صنایع دستی را از دیگر اجزای تشکیل دهنده منطقه ویژه اقتصادی بجنورد اعلام کرد.

به گفته وی، این منطقه قابلیت سرمایه گذاری طرح‌های مختلف سرمایه گذاری، صنعتی و تولیدی را دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی توضیح داد: استقرار صنایع تکمیلی مجتمع فولاد اسفراین، استقرار صنایع تکمیلی مجتمع آلومینای جاجرم و همچنین استقرار صنایع تکمیلی مجتمع پتروشیمی خراسان در این فضای وجود دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و دامی، صنعت گردشگری با توجه به وجود جاذبه‌های توریستی، صنعت حمل و نقل و مراکز پرورش اسب اصیل ترکمن از دیگر ظرفیت‌های قابل استقرار در این منطقه به شمار می‌رود.

باقری خاطرنشان کرد: وجود بزرگ‌ترین شهرک تخصصی فرش دستبافت در این منطقه از جمله مزایا و توانمندی‌های منطقه ویژه اقتصادی بجنورد است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago