اخبار نساجی

آزاد‌سازی همزمان قیمت سوخت و بلیت

 

آزاد‌سازی همزمان قیمت سوخت و بلیت

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه تا قبل از آزادسازی قیمت‌ها، مصوبات اخیر افزایش نرخ سوخت قابلیت اجرایی ندارد، از ثبات نرخ فعلی سوخت هواپیما تا گام دوم هدفمندی و افزایش قیمت پس از فاز دوم خبر داد.

به گزارش مشرق، معصومه ابراهیمی در گفت‌وگو با فارس، درباره پیگیری دفتر حقوقی سازمان هواپیمایی از مباحث اخیر بین شرکت‌های هواپیمایی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بابت نرخ سوخت، اظهار داشت: این امر جزو تکالیف و مسئولیت‌های اداره کل حقوقی سازمان هواپیمایی کشوری است تا هم از مردم به عنوان استفاده کنندگان از خدمات حمل و نقل هوایی حمایت کنیم و نیز حامی منافع و حقوق شرکت‌های هوایی باشیم.

وی ادامه داد: این اداره کل به عنوان یک نهاد بی‌طرف نقش خاص و تعریف شده‌ای در این زمینه دارد؛ زمانی که شرکت‌های هواپیمایی به ما اعلام کردند که نرخ‌های جدید سوخت با توجه به مشکلات مختلف به خصوص بحث تحریم فشار زیادی را به آنها وارد کرده و تعادل بین درآمد و هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی وجود ندارد، پیگیری‌های ما در این‌باره آغاز شد.

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان هواپیمایی تصریح کرد: ایرلاین‌ها مدعی بودند افزایش ۷۰۰ درصدی نرخ سوخت موجب کاهش کیفیت خدمات و به خطر افتادن ایمنی پرواز می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

* حفظ قیمت فعلی نرخ سوخت هواپیما تا گام دوم هدفمندی

ابراهیمی با تأکید بر اینکه سازمان هواپیمایی کشوری حافظ ایمنی پرواز در فضای کشور است، اظهار داشت: پس از این مورد سازمان از طریق مراجع مختلف کشور بخصوص ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت که در این زمینه مصوباتی داشته است، رایزنی‌های شفاهی و کتبی انجام داد که تا حدود زیادی منجر به نتیجه مثبت شد، به گونه‌ای که به نظر می‌رسد حفظ قیمت قبلی نرخ سوخت را تا زمان اجرای گام دوم هدفمندی خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان هواپیمایی کشوری‌ اضافه کرد: نتیجه این رایزنی‌های سازمان، شرکت‌های هواپیمایی و انجمن‌ صنفی شرکت‌های هواپیمایی، به زودی به صورت رسمی به ایرلاین‌ها ابلاغ می‌شود.

* آزاد‌سازی نرخ سوخت همگام با آزاد‌سازی نرخ بلیت در فاز دوم هدفمندی

ابراهیمی ادامه داد: طبق قانون برنامه پنجم باید در سال سوم برنامه به سمت آزادسازی کامل قیمت برویم که قاعدتاً در آن زمان شاید بتوان گفت سیاست آزادسازی نرخ سوخت بتواند قابلیت اجرایی پیدا کند.

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان هواپیمایی افزود: در حال حاضر که نرخ بلیت هواپیما و خدمات هواپیمایی قابل کنترل است و نرخ‌ها به صورت مصوب و تکلیفی ابلاغ می‌شود، به نظر می‌رسد آزادسازی ناگهانی سوخت فشار اقتصادی زیادی به ایرلاین‌ها وارد می‌کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر کماکان نرخ سوخت برای پروازهای داخلی همان هر لیتر ۲۰۰ تومان و برای پروازهای بین‌المللی هم‌ارز ریالی محاسبه می‌شود.

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان هواپیمایی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تا قبل از آزادسازی کامل قیمت‌ها مصوبات اخیر مربوط به افزایش نرخ سوخت عملاً قابلیت اجرایی نداشته باشد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×