اسلاید شو

نمایشگاه نخ استانبول ۲۰۱۷

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سازمان تجارت جهانی طی تحقیقاتی اعلام کرد که کل صادرات نساجی در سال ۲۰۱۵، معادل ۳۱۲میلیارد دلار بوده است. همین‌طور صادرات پوشاک در سال ۲۰۱۵، معادل ۴۴۵میلیارد دلار برآورد شده است و ۱۰کشور بیشترین سهم را در صادرات نساجی به خود اختصاص داده‌اند. مجموع صادرات این ۱۰ کشور در حدود ۸۶ درصد از کل صادرات جهان می باشد. در این میان کشور ترکیه با سهمی ۳.۸درصدی در صادرات نساجی، در جایگاه پنجم قرار گرفته است. سهم صادرات منسوجات در سال ۱۹۹۰ در ترکیه ۱.۴درصد بود. هزینه صادرات صنعت نساجی در سال ۲۰۱۵ در ترکیه ۱۱میلیارد دلار بوده است. یکی از مهم‌ترین بازارهای هدف ترکیه در صادرات نساجی اتحادیه اروپا می باشد. استفاده از ماشین‌آلات مدرن و مواد اولیه مرغوب در این کشور باعث شده که نساجی در ترکیه به یک صنعت ممتاز تبدیل شود. طبق گزارش‌های به ‌دست آمده، وضعیت صادرات نساجی در این کشور در مقایسه با صادرات پوشاک مناسب‌تر است. این کشور در سال ۲۰۱۵ با ۱۵میلیارد دلار صادرات پوشاک در جایگاه هفتم این صنعت در جهان قرار گرفت. دولت ترکیه صنعت نساجی و پوشاک این کشور را به عنوان یکی از صنایع استراتژیک خود تعریف کرده و از آن به صورت ویژه حمایت می‌کند. محصولات صنعت نساجی و پوشاک ترکیه هم‌اکنون در بازارهای سراسر جهان به فروش می‌رسد و این کشور هدفگذاری کرده که صادرات ۲۰ میلیارد دلاری فعلی خود را در این حوزه به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در ۱۵ سال آینده برساند.

 

در این راستا، بهمن ماه امسال (فوریه ۲۰۱۷) در شهر استانبول ترکیه نمایشگاه بین الملی نخ و الیاف برگزار خواهد شد که در نوع خود یکی بزرگترین نمایشگاه ها می باشد. امسال چهاردهمین دوره از این نمایشگاه می باشد. در این نمایشگاه از ۷۷ کشور جهان شرکت خواهند کرد. موضوعات این نمایشگاه، نخ پنبه، نخ طبیعی، نخ بازیابی شده، نخ پشم، الیاف فلزی، نخ ویسکوز، نخ صنعتی، نخ اکریلیک، الیاف پلی استر، نخ نایلون، نخ ابریشم، نخ بافندگی، نخ پلی پروپیلن ،نخ پلی آمید و…

در سال گذشته تعداد بازدید کنندگان حرفه ای این نمایشگاه ۷۹۵۴ نفر بوده است و پیش بینی می شود که امسال این رقم افزایش داشته باشد و نه هزار نفر برسد. در این نمایشگاه ۱۷ کشور شرکت داشته اند از جمله آلمان، ایران، پاکستان، بیلوروسی، سنگاپور، بلغارستان، ایتالیا، تاجیکستان، چین، تایلند، هند، ژاپن، ترکیه و…

در مجموع این نمایشگاه در دید بازدیدکنندگان در سال گذشته بسیار مفید بوده است و برگزارکنندگان این نمایشگاه امید دارند با تمحیدات انجام شده نمایشگاه امسال رضایت بازدید کنندگان را بیشتر جذب کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 فرشاد سلطانی – تحریریه مجله نساجی کهن

۰۲۱۷۷۲۴۵۷۸۰

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×