Categories: اخبار نساجی

سفیر ایران: تشکیل نمایشگاههای تجاری نقش موثری در رشد اقتصادی ازبکستان دارد

 

تاشکند – سفیر جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ساختمان در ازبکستان، برگزاری این گونه نمایشگاه های تجاری را در رشد اقتصادی این کشور بسیار مهم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘محمد کشاورز زاده‘ روز سه شنبه در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ساختمان، نهمین نمایشگاه بین المللی مبل و اولین نمایشگاه بین المللی شوفاژ، گفت: افزایش حضور شرکت های ایرانی در این سه نمایشگاه، زمینه خوبی را برای گسترش بیش از پیش مناسبات اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور فراهم خواهد کرد.

وی با بیان آنکه نمایشگاه بین المللی ساختمان که نخستین و مهم ترین نمایشگاه سال جاری میلادی در ازبکستان است، افزود: ایران در بخش ساختمان و تولید مصالح از امکانات وسیع و متنوعی برخوردار است، لذا می تواند سهم خود را در بخش های مختلف عمرانی ازبکستان ارتقا دهد.

کشاورز زاده با اشاره به روند رو به رشد ساخت و ساز و اجرای پروژه های عمرانی در ازبکستان، گفت: ایران نیز باید با بهره گیری از توان تولیدی بومی، سهم بیشتری از این بازار را به خود اختصاص دهد و در پروژه های بیشتری از این کشور حضور یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه نقش موثری در رشد همکاری های اقتصادی، بازرگانی و صنعتی دو کشور دوست و برادر داشته باشد.

مدیر عامل یک شرکت ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه نیز هدف از حضور در این نمایشگاه را یافتن بازار جدید ، افزایش صادرات، برقراری همکاری ها و افتتاح نمایندگی فروش در این کشور عنوان کرد.

‘روح الله داستانی’ افزود: این شرکت هم اکنون کالاهای تولیدی خود را به کشورهای عراق، کردستان عراق، قزاقستان، ترکمنستان، افغانستان، اتحادیه اروپا، روسیه و عمان صادر می کند.

وی که تولید کننده محصولات فلزی مورد نیاز در ساخت مسکن است، اظهار داشت: قیمت و کیفیت رقابتی تولیدات این شرکت می تواند بخش زیادی از مایحتاج ازبکستان را تامین کند.

سه نمایشگاه بین المللی یاد شده در مرکز نمایشگاهی

‘اوز.اکسپو.سنتر’ شهر تاشکند پایتخت ازبکستان با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت از ۲۱ کشور جهان آغاز به کار کرد.

شرکت های ایران، اتریش، ارمنستان، بلاروس، آلمان، دانمارک، ایتالیا، قزاقستان، چین، کره جنوبی، مولداوی، امارات متحده عربی، لهستان، روسیه، اسلوونی، آمریکا، ترکیه، اوکراین، فرانسه، سوئد و ازبکستان از جمله شرکت کنندگان در این نمایشگاه ها هستند.

این نمایشگاه ها که با همکاری وزارت روابط اقتصادی سرمایه گذاری و بازرگانی ازبکستان، کمیته دولتی معماری و ساختمان، شرکت سهامی’اوز. قوریلیش. ماتریالاری’ (مصالح ساختمانی ازبکستان)، شهرداری تاشکند و اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان دایر شده تا روز دوازدهم اسفند ماه به کار خود ادامه خواهند داد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

22 ساعت ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

23 ساعت ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

2 روز ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

2 روز ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

6 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

6 روز ago