Categories: اخبار نساجی

سهم ۳۰درصدی صنعت‌ومعدن از تسهیلات بانک‌ها/۷۰ هزار میلیارد تومان به سمت تولید رفت

 

در سال ۹۲ میزان تسهیلات پرداختی توسط شبکه بانکی و موسسات اعتباری غیر بانکی به بخش صنعت و معدن به رقم ۷۰۶ هزار میلیارد ریال بالغ گردید که نسبت به سال قبل ۱۴.۰ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در سال ۱۳۹۲، میزان تسهیلات پرداختی توسط شبکه بانکی و موسسات اعتباری غیر بانکی  به بخش صنعت و معدن به رقم ۷۰۶.۶۰ هزار میلیارد ریال بالغ گردید که نسبت به سال قبل ۱۴.۰ درصد افزایش نشان می دهد. براین اساس سهم بخش صنعت و معدن از کل تسهیلات پرداختی در سال مزبور ۲۹.۹ درصد بود.

بانک صنعت و معدن به عنوان تنها بانک تخصصی در بخش صنعت و معدن در سال ۱۳۹۲ مبلغ ۱۸.۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به این بخش پرداخت نموده که نسبت به سال قبل ۱۱.۳درصد افزایش نشان می دهد.

براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۲ در مجموع ۲.۸ هزار فقره پروانه بهره برداری صنعتی جدید با سرمایه گذاری ۸۱.۰ هزار میلیارد ریال صادر شد. عملکرد مزبور نسبت به سال قبل به ترتیب ۱۳.۷ درصد کاهش و ۲۸.۸ درصد افزایش نشان می دهد.

فرصت های شغلی ایجاد شده براساس پروانه های بهره برداری جدید صادره ۵۰.۶ هزار نفر می باشد که نسبت به عملکرد سال قبل ۷.۶ درصد کاهش نشان می  دهد. شایان ذکر است عملکرد پروانه های بهره برداری صنعتی جدید صادر شده در سال ۱۳۹۱ نسبت به سال قبل از آن به لحاظ تعداد، ۳۱.۹ درصد از نظر اشتغال و سرمایه گذاری به ترتیب ۳۱.۳ و ۳۰.۹ درصد کاهش داشت. در سال مورد گزارش ، سرانه سرمایه گذاری هر واحد صنعتی براساس پروانه های بهره برداری صادره در کل کشور ۲۹.۱ میلیارد ریال بود.

مطابق گزارش  بانک مرکزی در خلاصه تحولات اقتصادی کشور سال ۱۳۹۲ تعداد جوازهای تأسیس واحدهای جدید صنعتی و توسعه واحدهای موجود، صادر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۱۹.۳ هزار فقره بود که نسبت به سال قبل ۲۴.۲ درصد افزایش داشت. سرمایه گذاری مورد نیاز برای احداث واحدهای مذکور و همچنین فرصت های شغلی قابل انتظار نیز نسبت به سال قبل به ترتیب ۹۳.۷ و ۳۷.۷ درصد افزایش داشت. در سال مورد گزارش ، در

بخش معدن تعداد ۸۲۲ فقره گواهی کشف با پیش بینی ذخیره ای به میزان ۱۹۹۱.۳ میلیون  تن مواد معدنی صادر گردید. امار مزبور در مقایسه با سال قبل به ترتیب ۴.۶ و ۳۴.۸ درصد افزایش نشان می دهد.
در این سال به منظور بهره برداری با ذخیره قطعی ۴۲۷۷.۳ میلیون تن صادر شد. ظرفیت استخراج این معادن ۷۸.۷ میلیون تن براورد شده است. که نشان دهنده افزایش ۸۱.۵ درصدی ظرفیت استخراج نسبت به سال قبل می باشد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

20 ساعت ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

21 ساعت ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

21 ساعت ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago