سومین جشنواره فرش خراسان شمالی در بجنورد‏‎ ‎آغاز شد‎

سومین جشنواره فرش دستباف خراسان‎ ‎شمالی صبح شنبه در روستای “یکه سعود” شهرستان بجنورد آغاز شد‎. ‎رییس سازمان بازرگانی خراسان شمالی هدف از برگزاری این جشنواره را بررسی مشکلات فرش‎ ‎دستباف، اجماع فرشبافان برای تهیه نقشه و قدردانی از دست اندرکاران این صنعت اعلام‎ ‎کرد‎. “‎محمدرضا کفاشی” اظهار داشت: هم اکنون در خراسان شمالی ۱۸ هزار بافنده فرش‎ ‎فعالیت دارد که ۱۱ هزار نفر از این تعداد دارای کارت شناسایی هستند‎.
‎وی همچنین‎ ‎گفت: با اجرای طرح بیمه قالیبافان در این استان، حدود یکهزار بافنده فرش دستباف زیر‎ ‎پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند‎.

‎رییس سازمان بازرگانی خراسان شمالی از‎ ‎تهیه نقشه فرش دستباف استان در سال جاری خبر داد و افزود: با تهیه نقشه فرش دستباف،‎ ‎از این پس تولید کنندگان فرش در موزه ملی ایران دارای فرش با نشان استانی خواهند‎ ‎بود‎.
‎کفاشی با اشاره به اینکه تهیه نقشه فرش استان موجب صدور فرش به بازارهای‎ ‎جهانی با نشان استانی می شود، گفت: این امر همچنین موجب مراجعه بیشتر مشتریان به‎ ‎بافندگان استانی خواهد شد‎.
‎وی استعداد ظرفیت تولید فرش دستباف در خراسان شمالی‎ ‎در سال را ۲۰۰ هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: هم اکنون سالانه ۱۲۰ هزار متر مربع‏‎ ‎فرش در استان تولید می شود‎.
‎وی میزان فرش دستباف صادراتی استان به خارج از کشور‎ ‎در سال گذشته را هفت هزارمتر مربع اعلام کرد و گفت: ۶۰ درصد از این صادرات به کشور‎ ‎ژاپن صادر شده است‎.

‎این مسوول اظهارداشت: سازمان بازرگانی استان برای حمایت از‎ ‎تولید فرش دستباف و رفع مشکل نقدینگی تولیدکنندگان، شرایط اخذ تسهیلات بانکی تا سقف‎ ۳۰ ‎میلیون ریال را از محل بنگاه های زودبازده فراهم کرده است‎.
‎رییس سازمان‎ ‎بازرگانی خراسان شمالی ایجاد نمایشگاه دایمی فرش دستباف و مقدمات حضور دست‎ ‎اندرکاران فرش دستباف استان در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی را از از‎ ‎برنامه های اصلی این سازمان در سال جاری اعلام کرد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

دموتکس دبی بهترین موقعیت برای پیشرفت شرکت های ایرانی

آقای محمد شیفع رجالی مدیر عامل فرش کلاسیک در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: نمایشگاه…

19 دقیقه ago

سازماندهی نمایشگاه دموتکس دبی در چهارماه یک موفقیت بزرگ بود (ویدیو)

خانم سونیا ودا کاستلانو مدیر جهانی نمایشگاه های دموتکس در گفتگویی با مجله نساجی کهن…

5 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس راهی برای صادرات فرش به اقصی نقاط جهان (ویدیو)

گفتگو با آقای حاج محمد داوود مدیرعامل فرش و گلیم بهارستان: آقای حاج محمد داوود…

7 ساعت ago

رکورد جدید فرش عظیم زاده در نمایشگاه دموتکس دبی ۲۰۲۴ (ویدیو)

شرکت فرش عظیم‌زاده یکی از شرکت‌های معروف و معتبر در زمینه تولید و فروش فرش…

22 ساعت ago

محصولی جدید از فرش اکباتان

فرش اکباتان در راستای هدف خود که همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد ؛…

3 روز ago

فرش بهشتی در دموتکس ۲۰۲۴ دبی

حضور صنایع در جوامع بین المللی به صورت تخصصی در هر شاخه از صنعت اهمیت…

4 روز ago