سومین جشنواره فرش دستباف در آذربایجان شرقی برگزار می شود

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعلی سلیمانیˈ در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه امکان برگزاری این جشنواره در عشایر استان نیز وجود دارد، اظهار کرد: این جشنواره با شعار ˈهر فروشگاه یک نمایشگاهˈ توسط اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت و با همکاری مرکز ملی فرش ایران و تشکل های قالی از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند امسال برپا می شود.

وی معرفی بیشتر قالی به مصرف کنندگان، ایجاد انگیزه، تحرک و رونق بخشیدن به بازارهای داخلی و ایجاد اطمینان خاطر و جلب اعتماد مشتریان را از اهداف اصلی این جشنواره عنوان کرد.

سلیمانی با بیان اینکه بیشتر جشنواره ها جنبه فرهنگی دارند، افزود: این جشنواره علاوه بر جنبه های فرهنگی در حقیقت ماهیت اقتصادی داشته و مشارکت فروشندگان فرش دستبافت موجب پدید آمدن امتیازهای ویژه ای در این نمایشگاه می شود.

وی گفت: قالی فروشانی که در این نمایشگاه شرکت دارند بر اساس معرفی ستاد جشنواره باید دست کم با پنج درصد تخفیف، قالی های خود را به فروش رسانده و مطابق فاکتورهای فروش مورد تایید این جشنواره اقدام کنند.

سلیمانی ارایه امتیازهای طلایی شامل ایجاد فضای مجازی و پورتال جشنواره در آدرس اینترنتی ˈwww.carpetFestival.comˈ، ثبت نام اسامی مشارکت کنندگان در پورتال و تبلیغات قالی فروشان، توزیع بروشور و کتابچه را از مزیت های اصلی این جشنواره اعلام کرد.

وی ادامه داد: هدایت خریداران از طریق تبلیغات محیطی به فروشگاه، ایجاد صفحه اختصاصی در پورتال جشنواره و شناساندن محل فروشگاه از طریق وب سایت بین اللمللی ˈwww.maps.google.comˈ، پوشش خبری از طریق پورتال ˈwww.egt.irˈ و رسانه های دیداری و شنیداری و ایجاد بسترهای جدید اطلاع رسانی از دیگر مزایای این نمایشگاه برای شرکت کنندگان است.

سلیمانی یادآوری کرد: برای نخستین بار در کشور ایجاد بازارچه مجازی فروش قالی از طریق ثبت نام اینترنتی و نمایش قالی های مورد نظر توسط خود فروشندگان فرش، ایجاد تور گردشگری از تولید تا فروش قالی، معرفی مکان های تولیدی و فروش فرش دستبافت از دیگر ویژگی های جشنواره سوم فروش فرش دستبافت به شمار می رود.

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده در مدت برگزاری این جشنواره برندهای معتبر فرش از جمله فرش آذرشهر و هریس به صورت کارشناسی معرفی شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

بهبود صنعت نساجی ایران: درس‌هایی از ترکیه و راهکارهای پیشنهادی (ویدیو)

مهران مختاری: دکترای نساجی و تجربه ۳۷ ساله در صنعت من، مهران مختاری، با مدرک…

4 ساعت ago

پیشرفت نمایشگاه اصفهان و افزایش شرکت‌کنندگان و نقاط قوت پس از تهران (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان: تجربه و پتانسیل رونق صنعت نساجی نمایشگاه امسال بسیار خوب بود و نسبت…

1 روز ago

پنجاه و نهمین مجمع عمومی انجمن صنایع نساجی ایران

از تأسیس تا پنجاه و نهمین مجمع عمومی انجمن صنایع نساجی ایران یکی از قدیمی…

2 روز ago

استراتژی جدید شرکت آراز در زمینه صادرات محصولات (ویدیو)

نوآوری و کیفیت در قطعات و تجهیزات نساجی با استراتژی جهانی جولا (گروه صنعتی بازرگانی…

2 روز ago

پیشگامی فرافن هوا در معرفی تکنولوژی‌های نوین هوای فشرده (ویدیو)

شرکت فرافن هوا با هدف معرفی تکنولوژی‌های نوین در صنعت هوای فشرده امسال دو تکنولوژی…

2 روز ago

توسعه صنعت نساجی در ایران: از حضور بین‌المللی تا چالش‌های جدید (ویدیو)

شرکت پلاستو ماسوره کار همیشه در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور داشته است، و امسال نیز برای…

3 روز ago