اخبار نساجی

گرانی‌ها کار خود را کرد/ضیغمی کنار رفت

 

گرانی‌ها کار خود را کرد/ضیغمی کنار رفت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بحبوحه گرانی برخی کالاها مانند گوشت، مرغ و شیر، معاون توسعه بازرگانی داخلی خود را که برخی رسانه‌ها از او به عنوان مدیر ناموفق در کنترل قیمت‌ها یاد می‌کردند، کنار گذاشت.

به گزارش ایسنا، محمدعلی ضیغمی که مدتی طولانی مدیریت این بخش را بر عهده داشت، در واقع مسوول اصلی تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها بود.

با این وجود او تلاش می‌کرد با تامین زیرساخت‌ها در بخش تولید مواد غذایی، قیمت‌ها را به صورت ریشه‌ای کنترل کند.

در دوره مدیریت وی نوسان‌های شدیدی در قیمت گوشت و مرغ پدید آمد که به اعتقاد او ناشی از کمبود نهاده های دامی بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بخش مسوولیت‌ها را بیشتر متوجه وزارت جهاد کشاورزی می‌دانست و نداشتن برآورد صحیح از میزان تقاضا در بازار و نیز ناتوانی در تولید نهاده‌های دامی را عامل اصلی گران شدن گوشت معرفی می‌کرد.

با این وجود در دوره مدیریت ضیغمی تلاش شد تا با واردات نهاده‌های دامی شیب قیمت گوشت و مرغ نزولی شود؛ اگرچه این اتفاق تقریبا در واقعیت رخ نداد.

ضیغمی روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا از کاهش قیمت این کالاها خبر داده بود. این درحالی است که بازار علائم دیگری نشان می‌دهد و تقریبا به جز در مراکز محدودی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه گوشت و مرغ ارزان در نظر گرفته شده، قیمت‌ها در بازار روال سابق را دارد.

به اعتقاد ضیغمی، تولیدکنندگان با دولت همکاری نکرده‌اند و با وجود تخصیص نهاده‌های ارزان به بهانه‌های دیگری قیمت‌ها را همچنان بالا نگه داشته‌اند.

از مدت‌ها پیش و در اوج گرانی گوشت و مرغ زمزمه رفتن ضیغمی از معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت به گوش می‌رسید، اما با عملیاتی نشدن این اقدام کم کم زمزمه کنار رفتن شخص وزیر مطرح شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم اکنون در چین به سر می‌برد، اما حکم تغییر ضیغمی را امضا کرده است. این درحالی است که ضیغمی روز گذشته با برخی رسانه‌ها گفت‌وگو و برنامه‌های خود برای کاهش دوباره قیمت‌ها در بازار را اعلام کرده بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×