شانزدهمین نمایشگاه بزرگ فرش دستباف ایران

شانزدهمین نمایشگاه بزرگ فرش دستباف از تاریخ ۱ الی ۷ شهریور ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران توسط مرکز ملی فرش ایران و با همکاری شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو برگزار شد.

شانزدهمین نمایشگاه بزرگ فرش دستباف از تاریخ ۱ الی ۷ شهریور ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران توسط مرکز ملی فرش ایران و با همکاری شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو برگزار شد.
این نمایشگاه با حضور پرویز داودی معاون اول رییس جمهوری و بیش از ‪۴۰۰‬ شرکت‌کننده ایرانی و خارجی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت تا بار دیگر جمع فراوانی از هنرمندان، تولید کنندگان، بازرگانان و دست اندرکاران هنر صنعت فرش دستباف گرد هم آیند و مجالی ارزنده را برای رونق بخشیدن به تعاملات تجاری و هم فکری در شناخت وضعیت بازارهای داخلی و خارجی، معرفی بازارهای بالقوه، تقویت توانمندی ها در عرصه ایجاد اشتغال، توسعه صادرات این کالای غیر نفتی و کسب ارز و … فراهم آید.

در این مراسم مرتضی فرجی  رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: “فرش دستباف گوهر گرانبهایی است که در طول تاریخ پرافتخار ایران به عنوان یکی از نشانه‌های بارز و شاخص فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی خوش درخشیده است. سیدشجاع‌الدین بازرگانی نایب رییس اتاق بازرگانی نیز در مراسم گشایش این نمایشگاه، از همکاری دولت برای تشکیل میز مشترک فرش ایران با حضور بخش خصوصی و تمام دست اندرکاران این صنعت خبر داد و ابرازامیدواری کرد که با رفع قوانین دست و پاگیر صادراتی و بررسی کارشناسی قیمت تمام شده فرش ایران، سهم صادرات ایران در بازار جهانی افزایش یابد. بیش از ۱۰۰ مهمان خارجی در شانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران حضور داشتند که بیشتر آنها مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا و واردکنندگان عمده فرش در آمریکا و کشورهای آسیایی بودند. در مجموع، حضور بیش از ۴۰۰ شرکت کننده داخلی و خارجی، استقبال گسترده بازدید کنندگان و افزایش ۳۰ درصدی نمایشگاه نسبت به سال گذشته که به دنبال طرح های حمایتی تشویقی و گسترش چشمگیر تبلیغاتی دولت از این هنر- صنعت اصیل ایرانی صورت پذیرفته است نویدی بر موفقیت نمایشگاه شانزدهم می باشد.
امید است در نمایشگاه های آینده شاهد پیشرفت های بیشتری در این عرصه باشیم.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

افزایش تعداد شرکت های خارجی در نمایشگاه قازیان تپ

نمایشگاه فرش ماشینی قازیان تپ امسال با حضور تعداد بیشتری از شرکت های خارجی برگزار…

8 ساعت ago

مروری بر موفقیت های نمایشگاه دموتکس خاورمیانه ۲۰۲۴

دموتکس خاورمیانه 2024 به پایان رسید و با موفقیت بسیار زیاد و تأثیر ماندگار در…

9 ساعت ago

ITM 2024 و HIGHTEX 2024 در لیست حمایت‌های وزارت بازرگانی ترکیه

نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات نساجی ترکیه (ITM 2024) و نمایشگاه بین‌المللی منسوجات فنی (HIGHTEX 2024) در…

12 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده روشن صنعت فرش(ویدیو)

شرکت فرش شاهکار درین کاشان شامل فرش های 700 شانه و 1200 شانه میباشد. نمایشگاه…

1 روز ago

طراح فرش ایرانی برنده مسابقات بین‌المللی طراحی Adesign شد (ویدیو)

خانم سمیه صالحی یکی از طراحان برجسته فرش ماشینی و دستباف ایرانی و استاد دانشگاه…

2 روز ago

نمایشگاه دموتکس دبی: رونق صنعت کفپوش در خاورمیانه(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی با پتانسیل خوبی بعد از چندسال دوباره برگزار شد. در این نمایشگاه…

2 روز ago