Categories: اخبار نساجی

شرط قلعه بانی برای فروش نفت ایران به شرکت های انگلیسی و فرانسوی

 

 

عسلویه – معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به این سوال که اگرشرکت های شل، بی پی و توتال بخواهند نفت ایران را بخرند و به سایر کشورها عرضه کنند واکنش ایران چه خواهد بود گفت: ایران به شرکت های فرانسوی و انگلیسی، مشروط بر اینکه به کشور خودشان نبرند نفت عرضه می کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به عسلویه، ‘احمد قلعه بانی’ در حاشیه سومین همایش ملی چشم انداز توسعه پایدار، یکپارچه و دانایی محور منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در جمع خبرنگاران افزود: این شرکت ها اگر تمایل داشته باشند نفت ایران را خریداری کنند باید قراردادی دو تا پنج ساله منعقد کنند و تعهد کنند که نفت را به این دو کشور نبرند.

وی اظهار کرد: در این قرارداد هیچ شرطی همچون لغو اضطراری (فورست ماژور) نباید مطرح شود و همچنین در آن هیچ اشاره ای به تحریم سران اروپا نشود.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران حجم صادرات نفت ایران به شرکت های فرانسوی را ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه در روز عنوان کرد و در مورد حجم صادراتی نفت به شرکت های انگلیسی گفت: هم اکنون آمار صادرات نفت به شرکت های انگلیسی را ندارم.

قلعه بانی در پاسخ به این سوال ایرنا که آیا تاکنون هیچ یک از شرکت ها برای امضای قراردادهای جدید به ایران مراجعه کرده اند گفت: در این بخش امور بین الملل وزارت نفت با شرکت های مراجعه کننده در ارتباط است و بعضی ها مذاکراتی کردند و بعضی در حال مذاکره هستند.

یادآور می شود پیش از این وزارت نفت اعلام کرده بود شرکت هایی می توانند خرید نفت از ایران را ادامه دهند که شرط هایی نظیر انعقاد قراردادهای ۲ تا ۵ ساله نداشتن پیش شرط و اجازه لغو قرارداد را مورد توجه قرار دهند.

** ذخایر نفت خام کشور

مدیر عامل شرکت نفت ایران گفت: موجودی انبارهای نفت خام در ابتدای سال و اواخر پارسال زیاد بود و به دلیل تقاضای زیاد تا دو ماه بیش به حداقل و نزدیک به صفر رسید و الان یک مقدار جزیی داریم و نسبت به سالهای گذشته حداقل های موجود را داریم.

وی صادرات نفت خام را حدود دو میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد و افزود: صادرات نفت خام ما مثل ماه های گذشته هیچ فرقی نکرده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه ایرانتکس:بازتاب توانمندی‌های صنعت نساجی و نیاز به برنامه‌ریزی بهتر (ویدیو)

نمایشگاه ایرانتکس خوشبختانه همت مجری، شرکت نوین، و نظارت انجمن صنایع نساجی ایران، برای سی…

2 روز ago

نمایشگاه‌های نساجی: فرصتی برای عبور از رکود و توسعه صادرات (ویدیو)

در نمایشگاه‌های نساجی سال‌های اخیر همواره در نمایشگاه‌های مختلف حضور داشتیم و امسال نیز با…

2 روز ago

مصاحبه با آقای مهندس رضا معتمدی مدیر عامل گروه مهندسی و بازرگانی معتمد تکس

لطفا مختصری از تاریخچه گروه معتمد تکس و همچنین فعالیت هایی که تا الان در…

3 روز ago

چالش‌ها و دستاوردهای ما در نخستین حضور نمایشگاهی (ویدیو)

چالش‌های اصلی ما در زمینه تولید مواد کمکی رنگرزی، تکمیل و چاپ، مشکلاتی است که…

3 روز ago

نمایشگاه‌های صنعتی: ضرورت اصلاحات بـرای حمایت از تولیدکنندگان کوچک (ویدیو)

نمایشگاه‌های صنعتی همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تجاری و صنعتی در کشور شناخته…

3 روز ago

تحولی شگرف در صنعت فرش با واقعیت افزوده!

فروشندگان گرامی، آیا با این چالش‌ها مواجه هستید؟ • مرجوعی بالا در فروش اینترنتی •…

4 روز ago