اخبار فرش ماشینی

استعلام اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از معاونت ارزی بانک مرکزی ج.ا.ا درخصوص رفع تبعیض تسهیلات گیرندگان از حساب ذخیره ارزی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

استعلام اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از معاونت ارزی بانک مرکزی ج.ا.ا درخصوص رفع تبعیض تسهیلات گیرندگان از حساب ذخیره ارزی از چهار بانک رفاه کارگران، صادرات ایران، تجارت و ملت با ۶ بانک دولتی

متن نامه محمد مهدی رئیس زاده مشاور امور بانکی اتاق تهران و دبیرکل انجمن صنایع نساجی به جناب آقای کامیاب،معاونت محترم ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به شرح ذیل می باشد.

احتراماً، پیرو مکاتبات عدیده از کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، همانگونه که مستحضر می‌باشند به موجب بند ط تبصره ۵ قانون بودجه سالجاری شورای محترم پول و اعتبار درخصوص نحوه تسویه بدهکاران حساب ذخیره ارزی در تاریخ ۹۳/۱۰/۲۳ تصمیم مقتضی اتخاذ و به ۶ بانک دولتی ابلاغ نمود. متأسفانه علیرغم تعیین تکلیف ۴ بانک رفاه کارگران، صادرات ایران، ملت و تجارت در سال ۹۱ به موجب دستورالعمل‌های صادره آن بانک مبتنی بر مصوبه هیأت وزیران وقت، بانکهای مذکور به موقع طبق آن عمل ننموده و حالیه نیز برمبنای نرخ روز مبادله‌ای و برمبنای ۲۲% سود مطالبه وجه از بدهکاران حساب ذخیره که در حال حاضر منابع داخلی بانک های مذکور محسوب شده می‌نمایند .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نظر به اینکه ضرورت رفع تبعیض تسهیلاتی از تسهیلات‌گیرندگانی که همزمان از بانکهای دولتی و ۴ بانک مذکور از منابع حساب ذخیره ارزی استفاده نموده‌اند و به منظور اعمال وحدت‌رویه یکسان ایجاب می‌نماید تصمیم عاجلی اتخاذ گردد، متمنی است بنابر توصیه رئیس کل محترم بانک مرکزی در مورخ ۹۳/۱۲/۲۳ به حضرتعالی در حضور جمعی از فعالان اتاق، دستورات مساعد و مقتضی امر به ابلاغ و از نتیجه این اتاق را مطلع فرمایند به ویژه که با عنایت به تعارض و ابهامی که در متن دستورالعمل اجرایی شماره ۹۳/۳۰۰۰۲۴مورخ ۹۳/۱۱/۰۹ اداره سیاستها و مقررات ارزی با مصوبه مورخ ۹۳/۱۰/۲۳ شورای پول و اعتبار ( و خود بند ۳-۳ با ماده ۳ دستورالعمل مذکور)از نظر زمانی وجود دارد (آخر سالجاری به عنوان مهلت تعیین شده) باید اقدام عاجلی صورت گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×