Categories: اخبار نساجی

شرکت های اروپایی در بنادر ایران بازاریابی می کنند

 

 

    معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هفت شرکت از کشورهای اروپای غربی در بنادر ایران بازاریابی می کنند.

به گزارش ایرنا،ˈعلی جهاندیدهˈ عصریکشنبه در حاشیه آیین معرفی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به این کشورها از جمله فرانسه، ایتالیا و اسپانیا اشاره کرد و افزود: با توجه به جایگاه ویژه و پتانسیل بالای بنادر ایران در منطقه و جهان افق خوبی در این زمینه پیش بینی می شود.

وی این شرکت ها را شرکت های دارنده لاینر(خطوط کشتیرانی) عنوان کرد و گفت: با روندی که کشورهای اروپایی به دنبال رفع تحریم ها در حوزه بنادر ایران پیش رو گرفته اند امید می رود گام های بلندی در این زمینه برداشته و ایران به عنوان کشور نخست منطقه معرفی شود.

جهاندیده افزود: پس از برداشته شدن تحریم ها که بخش عمده آنها ظالمانه بود شرایط به مفهوم واقعی برای ورود شرکت های کشتیرانی خارجی با تناژ بالا در بنادر کشور مهیا شده است.

وی همچنین از افزایش وجود اداره شده سازمان بنادر از سالی ۳۰۰میلیارد ریال به دو هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: با این افزایش می توان سالانه ۱۰هزار میلیارد ریال وام کم بهره به سرمایه گذاران پرداخت کرد.

***

همچنین جهاندیده در آیین معرفی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزرستان گفت : بنادر ایران دروازه اقتصادی ۳۰۰میلیون نفر از جمعیت جهان است .

عضوهیات عامل و معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور افزود: بنادر ایران دروازه اقتصادی کشورهای مختلف منطقه و۳۰۰ میلیون نفر جمعیتی است که اطراف ما در این کشورها زندگی می کنند.

جهاندیده ، ایران را چهار راه ترانزیتی جهان دانست و افزود: اقتصاد دریامحور و توسعه دریایی جزو ضرورت های هر کشوری است که وجبی از دریا را در خود جای داده است.

وی گفت: ایران کشوری دریایی است که با پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل موقعیتی بسیار عالی در زمینه ترانزیت، ترانشیپ و حمل و نقل دریایی دارد.

جهاندیده افزود: نقش بنادر در توسعه اقتصادی کشورها بر کسی پوشیده نیست و در هر جایی که حمل و نقل معیوب باشد اقتصاد هم معیوب است.

در این آیین از خدمات شش ساله ˈابراهیم ایدنیˈ مدیرکل پیشین بنادر و دریانوردی خوزستان قدردانی و ˈسعدالله عبدالهیˈ به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago