اخبار نساجی

صادرات باید تشویق شود، نه تهدید

 

صادرات باید تشویق شود، نه تهدید

 

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه صادرات باید تشویق و نه تهدید شود، گفت: باید تلاش کنیم تا صادرکنندگان دلارهایشان را به کشور بازگردانند، تا تأمین ارز واردات انجام شود.

یحیی آل اسحاق امروز در مراسم تقدیر از صادرکنندگان برتر با تأکید بر اینکه علی‌رغم تحریم‌های نظام سلطه بازارهای صادراتی ایران حفظ شده است ، گفت: با اینکه تحریم‌های شدیدی علیه تجارت صورت گرفته است، اما صادرکنندگان توانستند رشد ۲۴ درصدی در صادرات را به ارمغان بیاورند و این نشان دهنده رونق در تجارت خارجی کشور و همچنین کسب چنین جایگاهی نشاط آور و غرور آفرین است.

آل اسحاق افزود: علی‌رغم رشد صادراتی باید ۲ نکته را در نظر گرفت، اول اینکه باید برای واردات کالاهای اساسی و دارو صادر کنندگان تمام تلاش خود را بکنند، تا ارز حاصل از صادرات در این بخش هزینه شود و نکته دوم آنکه باید تلاش کنیم، تا ۱۰۰ درصد عرضه صادراتی به داخل کشور بیاید، چراکه هیچ وجدانی نمی‌پذیرد، ارزی که می‌تواند ۱۰ بیمار را نجات دهد و مشکل آنها را حل کند، با مقاصد دیگر به کشور بازگردانده نشود، لذا از صادرکنندگان می‌خواهیم تا حتی یک دلار خود را به کشور برگردانند، تا مشکل مردم حل شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: نباید به بهانه تأمین کالاهای اساسی و نیازهای اساسی مردم جلوی صادرات گرفته شود، چرا که منافع حاصل از صادرات به نفع مردم و در راستای تأمین نیازهای آنها صورت می‌گیرد، لذا نباید اقداماتی صورت گیرد، تا راه‌های صادرات بسته شود، چرا که اگر جلوی صادرات گرفته شود، تأمین ارز واردات با مشکل همراه می‌شود، لذا باید مسئولان به فعالان اقتصادی اعتماد کنند و پیشنهاد می‌کنیم که سیاست تشویق را جایگزین سیاست تهدید بکنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×