Categories: اخبار نساجی

شهرداری تهران تاکنون واگن های مترو را برای ترخیص اظهار نکرده است

 

تهران – معاون امور گمرگی گمرک ایران با بیان آن که شهرداری تهران تاکنون واگن های مترو را برای ترخیص به گمرک اظهار نکرده است گفت: گمرک آمادگی دارد در صورت اظهار، نهایت همکاری را برای ترخیص واگن های مترو با شهرداری انجام دهد.

‘محمدرضا نادری’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: گمرک ایران به تمام حوزه های خود اعلام کرده که در صورت دریافت اظهارنامه ترخیص واگن های مترو همکاری های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: گمرک حتی آمادگی دارد در صورت دریافت اظهارنامه، واگن ها را با تعهد ذیحسابی نیز ترخیص کند.

نادری در توضیح این مطلب گفت: اگر دستگاه های دولتی بخواهند کالایی را ترخیص کنند در صورتی که بدهی به بانک ها نداشته باشند و ذیحساب نیز حاضر به تعهد باشد گمرک همکاری های لازم را برای ترخیص کالا انجام می دهد.

معاون امور گمرکی گمرک ایران با بیان آنکه در قوانین برنامه و بودجه تاکید شده که تمامی دستگاه ها برای ورود و ترخیص کالا باید اعتبار لازم را داشته باشند ، اظهار داشت: بر اساس شواهد، شهرداری اعتبار ترخیص را تامین نکرده است و به همین دلیل تا کنون اقدامی برای ترخیص واگن ها انجام نداده است.

به گفته نادری، در گذشته نیز گمرک ایران برای ترخیص واگن های مترو همکاری های لازم را با شهرداری انجام داده است.

وی با تاکید مجدد بر لزوم اظهار واگن های مترو برای ترخیص ، گفت: بر اساس شواهد اسناد واردات واگن ها در گرو برخی از بانک ها است و شهر داری به همین دلیل تا کنون نتوانسته اقدامی برای ترخیص انجام دهد.

معاون گمرک ایران تصریح کرد: به عنوان مثال تعدادی از واگن ها در گمرک شهید رجایی متوقف است و از آنجا که این منطقه جزء مناطق ویژه اقتصادی محسوب می شود تحت کلید گمرک نیست و به همین دلیل تا زمانی که شهرداری کالاهای وارداتی را اظهار نکند گمرک نمی تواند اقدامی انجام دهد.

گفتنی است ، چندی پیش ‘ مهدی چمران ‘ رییس شورای شهر تهران گفته بود برای ترخیص واگن‌های متروی تهران نیاز به یک میلیارد دلار از منابع صندوق ذخیره ارزی است.

وی با اشاره به مشکلات شهرداری تهران در خصوص ترخیص واگن‌ها گفت: در صورتی که این قطعات از گمرک بندرعباس ترخیص و به تهران بیایند ظرف دو ماه مونتاژ خواهد شد و در افزایش ظرفیت متروی تهران نقش بسیاری خواهد داشت. وی گفت: ۱۵۱ میلیارد تومان کمک به توسعه عمرانی مترو تنها می‌تواند در همان بخش هزینه شود و ما در حوزه عمرانی بودجه نیز کم داریم.

چمران با بیان آنکه برای خروج قطعات از گمرک ۸۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم، گفت: چنین اعتباری در شهرداری وجود ندارد بنابراین امیدواریم با همکاری بانک‌ها امکان برداشت از صندوق ذخیره ارزی فراهم شود هرچند بانک های کشور به خاطر مسایل پیش آمده دست محتاطانه‌تر کار می‌کنند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

19 ساعت ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

20 ساعت ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

20 ساعت ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago