شهرک پوشاک در منطقه اشتهارد راه اندازی می شود

 

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی ˈشهرک پوشاک اشتهاردˈ در منطقه اشتهارد کرج تا پایان سال جاری خبر داد.

کورش پرند در مراسم امضای تفاهمنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و اتحادیه صنف تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: در فاز دوم به یکهزار نفر آموزش مهارت در زمینه پوشاک داده می شود که این افراد می توانند در اشتهارد و یا هرجایی که می خواهند به کار مشغول شوند.

وی با اشاره به طرح ˈآموزش، تولید، بازاریابی و فروشˈ که از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حال اجرا است گفت: این طرح به افراد کمک می کند پس از کسب آموزش و دریافت تسهیلات از طریق کارآفرینان برتر و یا پشتیبانان به کار گرفته شوند.

پرند بیان داشت: افرادی که از کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و یا بهزیستی معرفی می شوند در اولویت اجرای طرح هستند.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارآفرینان برتر از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای شناسایی شده اند و سازمان استانداردهای خود را به گونه ای طراحی کرده است که پس از آموزش، افراد به تولید برسند.

وی حوزه های طرح یاد شده را نساجی و پوشاک، سنگهای نیمه قیمتی و قیمتی، گیاهان دارویی، قالیبافی، بازاریابی، بازار سازی و برند سازی عنوان کرد.

وی با اشاره به این که حوزه سنگهای نیمه قیمتی و قیمتی می تواند افزایش ارزش افزوده بالایی را برای کشور ایجاد کند، تصریح کرد: در حوزه سنگهای نیمه قیمتی و قیمتی کمیته های فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، تحقیق و توسعه ( R&D )، بازار یابی، نمایشگاهها، حقوق و قوانین را راه اندازی کرده ایم.

به گفته رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور براحتی می توان در حوزه سنگهای نیمه قیمتی و قیمتی اشتغال بالایی ایجاد کرد.

به گفته پرند تفاهمنامه همکاری در راستای تحقق شعارˈتولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانیˈ و ایجاد زمینه های حضور موفق جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد و رقابت جهانی و تحقق اهداف و اصول پیش بینی شده در آیین نامه نظام آموزش مهارت و فناوری و با هدف تربیت و آماده سازی و ارتقای دانش فنی منابع انسانی مورد نیاز اتحادیه صنف تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران جهت ارتقای خدمات و کیفیت محصولات تولیدی شاغلین صنف مذکور امضا شده است.

وی تهیه یک برنامه منسجم آموزشی شامل نیازسنجی آموزشی، تهیه و تدوین استاندارد آموزشی، برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی جهت ارتقای مهارت شاغلین و کارآموزان مورد نیاز اتحادیه را موضوع این تفاهمنامه عنوان کرد.

در پایان این مراسم کورش پرند رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و عبادالله محمد ولی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران تفاهمنامه همکاری را امضا کردند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

3 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

3 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

4 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

4 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

4 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

5 روز ago