اخبار فرش ماشینی

استقبال پاکستان از تصویب قانون جدید اتحادیه اروپا درباره صنعت نساجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 استقبال پاکستان از تصویب قانون جدید اتحادیه اروپا درباره صنعت نساجی

مقامات بخش نساجی پاکستان روز جمعه از اقدام اتحادیه اروپا در کاهش تعرفه بر صادرات این کشور استقبال کردند.

مقامات بخش نساجی پاکستان روز جمعه از اقدام اتحادیه اروپا در کاهش تعرفه بر صادرات این کشور استقبال و اعلام کردند این اقدام سبب کسب درآمد چند میلیارد دلاری برای پاکستان می شود.

مقامات پاکستانی همچنین هشدار دادند بحران انرژی در این کشور مانع از سود دهی شرکت ها خواهد شد.

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن شرکت های پاکستانی برای کالاهای صادراتی خود به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به مدت ده سال ، مالیات نخواهند پرداخت. این قانون از ماه ژانویه اجرایی خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یاسین صدیق رئیس اتحادیه کارخانه های نساجی پاکستان اعلام کرد: «امیدواریم طی یک سال آینده شاهد افزایش یک میلیارد دلاری در صادرات کنونی باشیم.»

با این میزان پولی که به لطف تصویب این قانون توسط اتحادیه اروپا نصیب پاکستان می شود، اسلام آباد امیدوار است بتواند فرصت های شغلی را برای کارگران بخش نساجی و دیگر بخش های مرتبط بهبود بخشد.

اس ام تنویر رئیس اتحادیه کارخانجات نساجی در ایالت پنجاب اعلام کرد: «پیش بینی می کنیم دو میلیون فرصت شغلی در بخش نساجی ایجاد شود.»

نه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از مجموع ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار درآمد بخش نساجی پاکستان در سال مالی منتهی به ماه ژوئن، از طریق صادرات از ایالت پنجاب نصیب این کشور شده است.

صنعت نساجی ستون اصلی صادرات پاکستان را تشکیل می دهد و بیش از ۵۰ درصد از مجموع صادرات پاکستان را به خارج از این کشور شامل می شود.

با این حال، ناظران صنعتی بیم آن دارند بحران انرژی در پاکستان بر تلاش هایشان به منظور موثر بودن این قانون جدید، تأثیر منفی بگذارد.

تنویر گفت: «کمبود گاز در صنعت، ظرفیت ان را به یک سوم کاهش داده است.»
اقتصاد پاکستان تحت تأثیر بحران انرژی قرار گرفته است زیرا تأمین گاز در داخل پاکستان با میزان تقاضا برابر نیست ، در حالی که سوء مدیریت و فساد سبب شده است بخش انرژی در این کشور بیش از پیش در معرض وخامت قرار گیرد. در فصل تابستان قطع برق به صورت روزانه در پاکستان یک امری عادی محسوب می شود.
در همین حال، اتکای بیش از اندازه به سوخت وارداتی سبب افزایش بهای کالاها در سراسر این کشور فقیر شده است.

دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان در تلاش برای جلب سرمایه گذاری در بخش انرژی به منظور بهبود اقتصاد این کشور است، اقتصادی که طی پنج سال گذشته به طور متوسط با رشدی معادل حدود سه درصد رو به رو بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کراچی، این در حالی است که این میزان رشد اقتصادی به منظور بهبود استانداردهای زندگی یا جذب نیروی کار کافی نیست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×