اخبار نساجی

کرباسیان: کشور نیاز به شناسایی معادن جدید سنگ آهن دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

کرباسیان: کشور نیاز به شناسایی معادن جدید سنگ آهن دارد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان ذخایر شناسایی شده معادن سنگ آهن کشور ۲.۵ میلیارد تن است که شناسایی معادن جدید با توجه به طرحهای توسعه فولاد ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا، ˈمهدی کرباسیانˈ با تاکید بر ضرورت انجام عملیات اکتشافی جدید در حوزه سنگ آهن افزود: توسعه پایدار صنعت فولاد با تکیه بر تداوم تامین خوراک واحدهای فولادسازی کشور و نیز پوشش نیاز ظرفیت های جدید در این بخش باید صورت گیرد و اجرای عملیات اکتشافی برای شناسایی معادن جدید سنگ آهن نیز در دستور کار قرار گیرد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران(ایمیدرو) اظهار داشت: حضور بخش خصوصی در فعالیت های اکتشافی معادن جدید، ضروری است و برای جذب سرمایه گذاران باید تضمین های بیمه ای با هدف کاهش ریسک سرمایه گذاری در این حوزه افزایش یابد.

بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ ، ظرفیت تولید فولاد کشور باید به رقم ۵۵ میلیون تن برسد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران(ایمیدرو)؛ به گفته کرباسیان، با توجه به پتانسیل های موجود تحت پوشش، افزایش ظرفیت تا سقف ۶۲ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و ۵۸ میلیون تن گندله سنگ آهن برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: افزایش سرمایه گذاری در بخش اکتشاف، بر اساس پنجمین برنامه توسعه کشور به حجم ذخایر سنگ آهن می افزاید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته گذشته در پکن در دیدار با ˈجینگ تیان لیانگˈ مدیر عامل شرکت چینی ˈام.سی.سیˈ بر تسریع اجرای تامین مالی هفت طرح فولادی تاکید کرد.

کرباسیان در این خصوص اظهار داشت: توافق با رئیس شرکت ام.سی.سی چین برای تامین مالی طرحهای یاد شده، و تعیین زمانبندی برای اجرا و نحوه تامین مالی پروژه های استانی فولاد از دیگر مباحث مورد موافقت دو طرف بود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: مطابق توافق صورت گرفته، قرار است با فعال شدن نخستین ال.سی این طرح ها، رییس گروه ام.سی.سی به ایران سفر کند و از نزدیک روند اجرایی طرح ها را مورد ارزیابی قرار دهد.

پیش از این تامین مالی هفت طرح فولادی توسط شرکت چینی یاد شده به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلون یورو، اعلام شده بود.

چشم انداز سال ۱۳۹۴(سال پایانی برنامه پنجم توسعه) دستیابی به تولید ۳۰ میلیون تن فولاد است.

تحقق هدف پیش بینی شده در بخش فولاد در افق ۱۴۰۴ نیاز به ۸۰ میلیون تن سنگ آهن دارد، در حالی که تولید این بخش اکنون کمتر از ۴۰ میلیون تن اعلام شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×