Categories: اخبار نساجی

شورای فرهنگ عمومی ۲۱ مرداد را به نام روز حمایت از صنایع کوچک مصوب کرد

سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اعلام کرد: از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور ۲۱ مرداد ماه به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، قرار است به منظور تکریم و تجلیل از جایگاه تلاشگران عرصه صنایع کوچک و همچنین متولیان و دست اندرکاران حوزه ایجاد و توسعه زیر ساختهای صنعتی، در ۲۱ مرداد ماه سال جاری ˈهمایش پنجاه سال تلاش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایرانˈ با حضور رییس جمهور و برخی از مقامهای کشوری و لشکری برگزار شود.

معرفی و تبیین ظرفیت ها و دستاوردهای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های تابعه، بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت های صنعتی و همچنین توسعه صنایع کوچک کشور با محوریت توجه به تولید صادرات گرا و ایجاد اشتغال پایدار، ترغیب تصمیم گیران کلان کشور به توجه بیشتر به نقش و جایگاه سازمانهای توسعه ای در برنامه ریزی های کلان کشور از جمله برنامه ششم توسعه از اهداف برپایی این همایش است .

همچنین زمینه سازی جهت هم راستایی سایر بخش های اقتصادی کشور با این سازمان به منظور توسعه صنایع کوچک و ترغیب بخش غیردولتی جهت سرمایه گذاری در حوزه ایجاد و توسعه زیرساخت های صنعتی، همچون ایجاد شهرک های صنعتی غیردولتی نیز از محورهای اصلی این همایش به شمار می رود.

سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با دارا بودن ۳۱ شرکت استانی در توسعه صنعتی کشور طی ۵۰ سال گذشته تلاش داشته، بطوری که تا پایان سال گذشته ۷۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی از مجموع ۹۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب، به بهره برداری رسیدند.

قرار است، در همایش پنجاه سال تلاش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران علاوه بر معاونان و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران جمعی از صنعتگران و سرمایه گذاران حوزه صنایع کوچک و صاحبان واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی نیز حضور یابند.

سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با هدف توسعه صنایع کوچک و بهبود وضع آن و کمک به سرمایه گذاران مربوطه ایجاد شده است و به تبع آن شرکتهای استانی به منظور ایجاد و توسعه شهرکها و نواحی صنعتی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط احداث شده اند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

4 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

4 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

4 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago